Jei jaučiate nerimą - šio vitamino vartojimas gali padėti!

Širdies plakimas, skrandžio skausmai, drebulys, prakaitavimas, sunkumas užmigti - tai tik keletas būdų, kaip nerimas gali pasireikšti. Jei nuolat susiduriate su bet kuriuo iš šių simptomų, tikrai nesate vieni.

Pasak Amerikos nerimo ir depresijos asociacijos (ADAA), nerimo sutrikimai yra labiausiai paplitusi psichikos ligų rūšis JAV, kuria serga daugiau nei 19 proc. suaugusiųjų ir beveik 32 proc. paauglių.

Mažėjant psichikos ligų stigmai, vis daugiau žmonių gali rasti reikiamą pagalbą - atliekami nauji tyrimai, susiję su gydymu, kuris gali būti veiksmingas kovojant su nerimu.

Skaitykite toliau ir sužinokite, koks vitaminų papildas, kaip teigiama naujame tyrime, gali padėti sušvelninti simptomus ir ką turite žinoti, jei nuspręsite jį išbandyti:

Nerimo simptomams mažinti paprastai vartojami receptiniai vaistai, pavyzdžiui, benzodiazepinai ir antidepresantai. Šie vaistai paprastai yra saugūs ir veiksmingi, tačiau, vartojant juos ilgesnį laiką, pacientams gali pradėti vystytis tolerancija ir prireikti didesnių dozių.

Psichoterapija, arba pokalbių terapija, taip pat yra populiarus gydymo būdas, taikomas savarankiškai arba kartu su vaistais. Tačiau yra daugybė kitų gydymo būdų.

Tiek mokslo bendruomenė, tiek sveikatos priežiūros specialistai vis daugiau dėmesio skiria papildomo ar alternatyvaus nerimo gydymo veiksmingumo klausimams, įskaitant natūralius metodus, tokius kaip reguliarus fizinis aktyvumas, kofeino ir alkoholio vartojimo ribojimas, atsipalaidavimo ar kvėpavimo technikų praktikavimas ir įvairių žolelių ar papildų vartojimas.

2022 m. liepos mėn. paskelbtame tyrime Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental, nustatyta, kad didelės vitamino B6 dozės gali būti veiksmingos mažinant nerimo ir depresijos jausmą suaugusiesiems.

Tyrime dalyvauti buvo įdarbinti 478 18-58 m. amžiaus žmonės, kurie patys nurodė, kad jaučia nerimą ir depresiją.

Vieną mėnesį dalyviai kasdien gaudavo vitamino B6, vitamino B12 arba placebo dozes.

Pasibaigus eksperimentui, dalyviai, gavę vitamino B-6 tablečių, teigė, kad jautėsi mažiau nerimo ir depresijos. (Nustatyta, kad vitamino B12 poveikis buvo minimalus).

Nors šie rezultatai teikia vilčių, pagrindinis tyrimo autorius daktaras Deividas Fildas (David Field) pažymėjo, kad vitamino B6 poveikis buvo "gana nedidelis, palyginti su tuo, ko galima tikėtis iš vaistų".

Vis dėlto nerimo kamuojamiems žmonėms, kurie nori išvengti receptinių vaistų, vitamino B6 vartojimas galėtų būti veiksminga alternatyva.

2009 m. žurnale "Psychiatric Clinics of North America" paskelbtame straipsnyje rašoma, kad nerimo ir kitų nuotaikos sutrikimų simptomus gali sukelti "smegenų emocinių centrų veiklos pusiausvyros sutrikimas".

Tiksliau, nerimo kamuojamų žmonių neuronų, vadinamų slopinamaisiais neuronais, skaičius sumažėja, palyginti su sužadinamaisiais neuronais - šią problemą padeda išspręsti papildomas vitaminas B6.

"Vitaminas B6 padeda organizmui gaminti specifinį cheminį pasiuntinį, kuris slopina impulsus smegenyse, o mūsų tyrimas šį raminamąjį poveikį sieja su mažesniu dalyvių nerimu", - paaiškino Fildas.

Šis "cheminis pasiuntinys" vadinamas gama-aminom sviesto rūgštimi (GABA), ir mokslininkai patvirtino, kad tyrimo dalyviams, kuriems buvo duodama vitamino B6 tablečių, jo kiekis padidėjo.

Vitamino B6 natūraliai yra tokiuose maisto produktuose kaip paukštiena, įvairių rūšių žuvis, praturtinti grūdai, avinžirniai, bananai ir tamsūs lapiniai žalumynai.

Tačiau net ir maitindamiesi šiais maisto produktais, greičiausiai negalėsite pakartoti tyrime pastebėto nerimo sumažėjimo.

Fieldsas padarė išvadą, kad vitamino B6 papildai būtų būtini, kad teigiamai paveiktų nuotaiką".

Parengta pagal užsienio spaudą

vitaminas-b6

GALBŪT, JŪS TAI PRALEIDOTE:

Sidebar placeholder