GYLIS. Artimiausiu metu planuojama pradėti Klaipėdos uosto gilinimo darbus. Uostas bus pagilintas maždaug 1 metru iki 15,5-16 metrų. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Klaipėdos uostas: investicijos didina konkurencingumą

Klaipėdos uostas, nepaisant sudėtingos geopolitinės situacijos, tęsia jau pradėtus uosto galimybių gerinimo darbus, bei planuoja įgyvendinti, naujus, šiuo metu tik popieriuje esančius projektus. Teigiama, kad investicijos ateityje leis pritraukti naujų krovinių.

Šiuo metu Klaipėdos uoste įgyvendinami ir planuojami didelės apimties investiciniai projektai, kurie turės reikšmingą poveikį stiprinant uosto konkurencingumą bei sudarys galimybes saugiai įplaukti didelių parametrų laivams.

Šie ir kiti projektai, jų eiga pirmadienį pristatyti Klaipėdos jūrų uosto tarybai.

Didesni laivai

Siekdama į Klaipėdos uostą saugiai priimti maksimalių parametrų laivus, įplaukiančius į Baltijos jūrą, ir sumažinti nepalankių oro sąlygų įtaką, Uosto direkcija įgyvendina keletą didelės apimties projektų.

Šiuo metu vykdoma uosto bangolaužių rekonstrukcija, netrukus, tikimasi, bus pasirašytos uosto vidinės akvatorijos gilinimo iki 15,5 m ir išorinio laivybos kanalo gilinimo iki 16 m sutartys.

„Mūsų strateginiai planai bei investiciniai projektai yra nukreipti į ilgalaikę perspektyvą ir veiklos prioritetas išlieka vystyti ir plėtoti rinkos poreikius atitinkančią uosto infrastruktūrą, orientuotą į uosto pralaidumo ir laivybos saugumo didinimą. Nepaisant sudėtingo ir įtempto laikotarpio, turime nesustoti ir vystyti infrastruktūrą, didinsiančią uosto konkurencingumą. Tai galime užtikinti įgyvendindami bendrus uosto investicinius projektus. Turime būti pasiruošę, patrauklūs ir lankstūs, siekdami pritraukti naujas rinkas bei naujus krovinių srautus“, – pabrėžia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Plėsis pietuose

Pagal uosto bendrąjį planą viena iš Klaipėdos uosto plėtros krypčių – pietinė uosto dalis. Konkursą laimėjusi tarptautinė kompanija „Moffatt&Nichol“ yra parengusi pietinės uosto dalies išvystymo projektinių pasiūlymų alternatyvas. Šiuo metu parengtos trys alternatyvos yra vertinamos navigaciniu požiūriu. Vėliau bus atliekamas pietinės dalies poveikio aplinkai vertinimas. Šioje uosto dalyje ateityje bus formuojama apie 70 ha ploto teritorija.

„Pietinės uosto dalies išvystymas padės išlikti uostui konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius, pritraukti investuotojų. Naujos teritorijos potencialas neapsiriboja tik uostui būdingos krovos ir sandėliavimo paslaugomis, čia turėtų būti vystomos aukštą pridėtinę vertę uostui ir valstybei generuojančios gamybos, paslaugų sektorių veiklos“, – teigia Algis Latakas.

Uosto direkcija skelbia, kad per 2022-2025 metus į uosto infrastruktūrą planuojama investuoti apie 350 milijonų eurų.

2010-2021 investicijos siekė 474,3 mln. eurų.

Pinigai ir miestui

Klaipėdos uosto tarybos nariams taip pat pristatytas klausimas dėl Nemuno gatvės, kurios dalis išlieka vidine uosto gatve, jungties.

Uostamiesčio savivaldybės atstovai pristatė Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos-statybos projekto įgyvendinimo eigą.

Šiam projektui Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijas per trejus metus yra numačiusi skirti apie 4,7 milijonus eurų.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder