
Naujas Šventosios uosto vadovas: uostas pagyvintų regioną
(21)Nuo 2020 metų vasario direkcijos vadovo pareigas ėjęs Arūnas Pranckevičius sakė nusprendęs nedalyvauti vadovo atrankos konkurse, nes šiek tiek šlubuoja sveikata.
„Kalbėjau su Mindaugu. Tikrai žmogus buvo pasiruošęs šitam konkursui. Būdamas Seimo nariu jis daug keliavo po Europą, matyt, domėjosi tokiais uostais. Jis turi įdomių idėjų, kurias bandys įgyvendinti. Manau, bus neblogai“, - „Vakarų ekspresui“ sakė A. Pranckevičius.
Konkurse dėl šių pareigų dalyvavo keturi pretendentai. Iš jų buvo reikalaujama turėti inžinerijos mokslų studijų krypčių grupės, ekonomikos arba teisės krypties aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą. Konkursą laimėjo M. Skritulskas.
Jo paprašėme atsakyti į keletą klausimų.
Ar pats nusprendėte dalyvauti Šventosios jūrų uosto vadovo konkurse, ar buvote paprašytas, sakykime, Palangos mero?
Pats susidomėjau tuo konkursu.
Kokia jūsų specialybė?
Esu teisininkas, bet turiu įvairios patirties. Seime ketverius metus teko dirbti Ekonomikos komitete, po to vadovauti jam. Teko būti Darnios plėtros energetikos komisijos, Jūrinių reikalų komisijos nariu.
Jeigu jūs abejojate mano kompetencija, galiu dar pridurti, kad 12 metų dirbau savivaldybės Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininku, esu dirbęs įvairiose kompanijose, kurios užsiima nekilnojamojo turto vystymu, tad man nėra svetima šita sritis.
Juo labiau kad esu buvęs trijų nemažų įmonių stebėtojų tarybos pirmininku, valdybos nariu vadovaujant įmonei, kuri turi 150 darbuotojų.
Bet šį kartą jums teks vadovauti uostui.
Uosto tema man nėra svetima. Aš nuo pat pradžios, kai prasidėjo jo rekonstrukcija, degiau ta idėja ir kaip miesto Tarybos narys, ir kaip Seimo narys įtikinėjau kolegas Seime, buvau atvežęs du komitetus parodyti, koks tai svarbus projektas Lietuvai - antri jūros vartai.
Uostas galėtų būti universalios paskirties - užtikrinant valstybės tikslus, Būtingės naftos terminalo apsaugą, pasienio apsaugą, galbūt net krašto apsaugą. Tai tikrai tikslingas projektas.
Ar dalyvaujant konkurse jums reikėjo pristatyti uosto viziją?
Taip. Džiaugiuosi, kad pavyko laimėti konkursą, kad turėsiu galimybę realizuoti sukauptą patirtį objekte, kurį aš gana gerai pažįstu, nes domėjausi juo ne vienerius metus.
Kada jūs pradėsite eiti naujas pareigas?
Kai bus atliktos visos procedūros ir iš atitinkamų tarnybų gautos atitinkamos pažymos, tada tikriausiai ir pakvies mane.
Ar jus turi patikrinti ir Saugumo departamentas?
Tai nėra būtina, kadangi aš nedirbsiu su slapta informacija. Dėl vadovų Specialiųjų tyrimų tarnyba pateikia pažymas. Tai įprasta praktika.
Kiek šiuo metu žmonių dirba Šventosios uosto direkcijoje?
Tiesą sakant, nesu iki galo susipažinęs, dirba iki trijų žmonių.
Kai perimsite vadovavimą uostui, ką ketinate dar šiemet padaryti?
Svarbiausia - strateginiai įmonės tikslai. Vienas iš jų - molų projektavimo darbai. Žinau, kad jie yra pradėti ir šiais metais turėtų būti baigti. Tie du molai - 650 metrų ilgio šiaurinis molas, 250 metrų pietinis - yra uosto esmė jo tolesnei plėtrai.
Toliau reikalingos finansavimo paieškos, kad būtų galima realizuoti molų statybos projektą.
Ar būtų galima tikėtis gauti Europos Sąjungos finansinę paramą šiam projektui?
Iš dalies taip. Galėtų būti regioninei plėtrai skirtos lėšos. Praėjusiais metais Vyriausybės iniciatyva buvo pakeista sutartis su Europos Komisija, kas leidžia naudoti šitas lėšas ir tokiems objektams. Taigi vienas iš šaltinių galėtų būti Europos Sąjungos lėšos.
Manyčiau, kad turėtų būti skiriama valstybės biudžeto lėšų. Dalis jų, kiek man žinoma, yra numatyta. Man pavyko Seimo Ekonomikos komitete inicijuoti, kad šio objekto, kaip strateginio objekto, vystymas būtų įtrauktas į Vyriausybės programą.
Manyčiau, turėtų būti gautas finansavimas iš valstybės, kadangi tai yra valstybės nuosavybė ir valstybinis jūrų uostas. Jis turi reikšmės ne tiek Palangos savivaldybei, kiek pačiai valstybei dėl mano paminėtų tikslų.
Kitas dalykas, kurį norėčiau akcentuoti, tai buriavimo mokyklos statyba artimiausiu metu. Dabar vyksta projektavimo darbai. Čia turėtume skirti dėmesį neformaliajam vaikų ugdymui.
Nes užsiėmimai jūroje, buriavimas - apleista sritis, kuri sovietmečiu sąmoningai nebuvo skatinama. O kadangi mūsų valstybė jūrinė, turėtume šią sritį vystyti.
Rudenį planuočiau konferenciją, į kurią pakviesčiau mokslininkus, įvairių sričių specialistus, buriuotojus. Joje būtų pristatyta uosto retrospektyva, t. y. praeitis, kokia buvo jo reikšmė šitam regionui. Jis buvo labai svarbus uostas.
Jame tarpukario Lietuvoje buvo prisišvartavęs karo laivas „Antanas Smetona“, kurio ilgis - 60 metrų. Kartu būtų supažindinama su šiuo uosto ateitimi. Mano manymu, visuomenė per mažai žino apie Šventosios uosto reikšmę.
Ar Šventosios uoste planuojama įrengti mariną?
Taip, žinoma. Pagal projektą numatytas iki 6,5 metro gylis. Bet iš pradžių galbūt bus orientuojamasi į 4 metrų gylį. Esant poreikiui jis galbūt bus didesnis.
Numatyta 450 vietų laivams švartuoti. Pirmiausia tai bus pramoginiai laivai, bet, kaip minėjau, galės švartuotis ir laivai, kurie galėtų užtikrinti pasienio, krašto apsaugą, kartu, jeigu bus toks poreikis, ir vėjo jėgainių parką jūroje aptarnaujantys laivai.
Kaip jūs įsivaizduojate, ar užteks 5 metų kadencijos pastatyti nors ir netvirtai ant kojų Šventosios uostą?
Jeigu pavyktų pastatyti molus, kas yra svarbiausias dalykas, manau, būtų galima tikėtis kaip ir Klaipėdos jūrų uoste pritraukti privačias investicijas į krantines, pagrįstas privačia ir viešąja partneryste. Tada, manau, šitas objektas galėtų sparčiai pajudėti.
Jeigu pavyktų pastatyti molus, būtų galima tikėtis pritraukti ir privačias investicijas į krantines.
Kada galėtų prasidėti molų statyba?
Uostui gana daug dėmesio skiria Palangos savivaldybė, iš jos biudžeto jau skirtas ne vienas milijonas eurų. Mano įsitikinimu, turėtų prisidėti ir šito turto savininkas - valstybė, nes tai valstybinės reikšmės objektas.
Aš įsitikinęs, kad uostas pagyvintų viso regiono veiklą. Jis reikšmingas ne tik Palangai, bet visam Vakarų regionui ir gal net visai Lietuvai.
Jeigu būtų skiriamas pakankamas Vyriausybės dėmesys ir dalinis finansavimas, šitie procesai labai greitai pajudėtų. Kitais metais mes jau galėtume kalbėti apie rangos darbus.

Rašyti komentarą