Pirkti laivą „Žaibas“ vis dar nėra norinčiųjų (3)

Birželio 21 dieną turėjęs vykti trečias Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos katerio „Žaibas“ aukcionas neįvyko, nes dalyvauti jame niekas neužsiregistravo. Artimiausiu metu turėtų būti skelbiamas ketvirtas aukcionas. Laikyti darbo nebeturintį katerį, kai taip pabrango kuras, valstybės įmonei būtų nedovanotina prabanga.

Kadangi laivas nesulaukia potencialių pirkėjų dėmesio, jo pradinė kaina, 99 tūkst. eurų, sumažinta beveik 10 tūkst. eurų - iki 90 000 eurų be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

Šiemet balandžio 4 d. Uosto direkcijos skelbtas antras viešas aukcionas irgi neįvyko. Jame pradinė laivo kaina buvo 150 000 eurų su PVM.

Uosto direkcija žada konkursą skelbti iki tol, kol laivas bus parduotas. Kateris nėra blogos būklės, bet direkcijai laikyti savo reikmėms „Žaibą“, kuris per metus pastaruoju metu dirbo apie 12 valandų, būtų prabanga.

Šis laivelis gana greitas. Jis gali išvystyti iki 40 mazgų greitį. Kadangi jo grimzlė - tik 70 centimetrų, yra itin tinkamas gelbėjimo darbams.

Uosto direkcija jį įsigijo 2002 metais iš Būtingės naftos terminalo už 239 332,72 euro. Katerio pavadinimas „Būtingė“ buvo pakeistas „Žaibu“ dėl didelio jo greičio. Jau pirmais savo darbo metais jis nutraukė nuo seklumų tris jachtas. Deja, po 20 metų tarnybos jis parduodamas todėl, kad jam nebeliko darbo uoste.

Anksčiau šis laivas atlikdavo laivų ir žmonių paieškos ir gelbėjimo darbus tiek jūroje, tiek Klaipėdos uoste, tiek Kuršių mariose. Dabar tą funkciją uosto akvatorijoje vykdo Uosto direkcijos locmaniniai kateriai, Kuršių mariose - Valstybės sienos apsaugos tarnybos pasieniečiai, o jūroje - Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras.

Laivas „Žaibas“ dalyvaudavo naftos produktų surinkimo operacijose, traukdavo skenduolius iš vandens ir perduodavo juos spec. tarnyboms, sutikdavo ir lydėdavo laivus ir t. t. Atliktas ne vienas reikšmingas ir įsimintinas darbas. AB „Smiltynės perkėla“ keltui su keleiviais užplaukus ant seklumos ties Kiaulės Nugara „Žaibo“ įgula organizavo kelte buvusių žmonių evakavimo darbus. Pučiant vakarų vėjui, kurio greitis gūsiais siekė 29 m/s, katerio įgula surado į Kuršių marių gilumą su burlente nešamą žmogų ir perdavė jį spec. tarnyboms Juodkrantėje. Kateris tikrai buvo matomas Klaipėdos uoste.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder