Netoli mažųjų žvejybinių laivelių prieplaukos, Marių gatvėje esančioje naujoje bazėje, bus sutelktas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos laivynas, dirbtuvėse bus atliekama įrangos priežiūra ir dalinis remontas.
Viskas vienoje vietoje
"Bazė pirmiausiai bus namai Uosto direkcijos laivams, kurie yra naudojami įvairioms paslaugoms teikti: uosto priežiūros tarnyba, atsakinga už žmonių gelbėjimą, teršalų surinkimą ir avarijų likvidavimą.
Taip pat čia įsikurs hidrografai - jų naudojamus prietaisus bus galima laikyti naujo pastato patalpose. Jie kiekvieną dieną matuoja gylį uoste, nuo kurio priklauso visa laivyba uoste.
Taip pat įsikurs narai su savo įranga, bus plovimo patalpa. Daug dalykų bus galima atlikti vienoje vietoje, bus administracinės patalpos", - žurnalistams po bazės atidarymo renginio sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas A. Latakas.
Laivyno bazės atidaryme dalyvavęs susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, kad valstybiniu požiūriu tai geras sprendimas.
„Valstybei visada svarbu, kad valstybės įmonės investuotų pinigus racionaliai, o ši Laivyno bazė, valstybiniu požiūriu, tokia ir yra. Klaipėdos uostas tampa neatsiejama visos šalies saugumo atrama“, - teigė ministras.
Be to, bazėje bus galima priimti nuotekas iš laivų, jiems tiekti vandenį, elektrą.
„Tai ne tik pastatas, tai ir krantinė, elektros tiekimo į laivus įranga, taip pat įrengta atliekų surinkimo sistema, kuria galima civilizuotai surinkti atliekas iš laivų ir jas perduoti į tinklus, nevežiojant jų talpomis“, - aiškino A. Latakas.
Bazės statybos realiai prasidėjo praėjusių metų pradžioje, nors apie tai kalbėta beveik dešimtmetį.
Direkcija tikisi, kad šių metų pabaigoje jos laivynas gerokai atsinaujins - laukiama trijų naujų laivų statybų pabaigos.
"Mes statome tris laivus - du locmanų kateriai ir vienas atliekų surinkimo laivas. Laivai turėtų mus pasiekti metų pabaigoje.
Tada mes tikrai turėsime labai tvirtą, atnaujintą ir žalią laivyną - atliekų surinkimo laivas bus varomas vandeniliu, o locmanų kateriai bus hibridiniai, varomi elektra", - sakė A. Latakas.
Uosto direkcija į naują laivyno bazę investavo beveik 5,4 mln. eurų, statybų darbus atliko bendrovė „Infes“.
„Dalyvauti šio projekto įgyvendinime mums buvo ne tik svarbi atsakomybė, bet ir puiki galimybė įprasminti savo patirtį, kuriant strategiškai reikšmingą infrastruktūrą. Nuo pat pradžių jautėme aiškią užsakovo viziją, o tai leido mums veikti sklandžiai ir kryptingai. Visuomet yra džiugu prisidėti prie infrastruktūrų pažangos, atliepiančios ne tik šiandienos, bet ir rytojaus poreikius“, - sako „Infes“ generalinis direktorius Arvydas Markevičius.
Tai ne tik pastatas, tai ir krantinė, elektros tiekimo į laivus įranga, taip pat įrengta atliekų surinkimo sistema.
Svarbus valstybės rezervas
Naujoje laivyno bazėje taip pat bus laikomas valstybės rezervas, kurio gali prireikti įvairių ekstremalių situacijų metu.
Susisiekimo ministras E. Sabutis sako, kad tai ne mažiau svarbi bazės funkcija.
"Labai svarbu, kad darbuotojams gerinamos sąlygos, bet valstybiniu požiūriu taip pat svarbu, kad pats uostas savo įvairią įrangą, kuri yra dažniausiai ir brangi, ir labai svarbi uostui, telktų vienoje vietoje. Tokioje vietoje, kurioje būtų saugiai sandėliuojama ir naudojama. Ir svarbu, kad valstybės rezervas būtų čia.
Ne viską galima komentuoti, bet iš esmės tai rezervas, kuris turi būti saugomas ir naudojamas tada, kai yra ekstremali situacija. Ir labai norėtųsi, kad tokių situacijų nebūtų ir jo nereikėtų naudoti", - kalbėjo ministras.
A. Latakas taip pat detaliai neįvardijo, kas įeina į tokį rezervą.
„Didžiąja dalimi tai bus priemonės, skirtos panaudoti ekstremalių situacijų uoste metu“, - sakė jis.
Vietoje senosios bazės - vandenilis
Anksčiau senoji laivyno bazė veikė Nemuno gatvėje 40, tačiau prieš daug metų statyti jos pastatai neatitiko šiuolaikinių reikalavimų, dėl sandėliavimo patalpų stygiaus dalį įrangos tenka laikyti lauke.
„Laivyno bazė Klaipėdos uoste buvo kaip toks objektas, bet jis buvo statytas labai seniai - 1960 metais ir buvo pasenęs bei netinkamas, neatitiko visų reikalavimų, keliamų uosto priežiūrai“, - sakė A. Latakas.
Anot jo, buvusios bazės vietoje bus įrengta vandenilio gamybos ir tiekimo stotelė.
„Senosios bazės du pastatai nugriauti, trečias yra avarinės būklės. Jis taip pat bus nugriautas, šioje vietoje įsikurs vandenilio gamybos ir tiekimo stotelė“, - pasakojo A. Latakas.
Anksčiau direkcija yra skelbusi, kad stotelė pradės veikti 2026 metais, ja galės naudotis verslas ir gyventojai - ten vandeniliu bus galima pildyti ne tik laivus, bet ir automobilius, sunkvežimius, autobusus.
Užs. Nr. 319442
Rašyti komentarą