VLG dokuose remontuojami baltieji laivai

AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) generalinis direktorius Arnoldas Šileika sako, kad pagaliau jo svajonė išsipildė - visi trys bendrovės dokai pilni laivų ir ne šiaip kokių, o baltųjų.

Baltieji laivai yra keleiviniai keltai, kurie dirba pagal labai tikslų grafiką. Užsakovas, patikėdamas įmonei remontuoti tokį laivą, išreiškia jai didžiulį pasitikėjimą, įvertindamas jos galimybes laivą suremontuoti laiku ir kokybiškai. Neretai į remontuojamus keltus jau būna parduoti bilietai keleiviams.

„Visų laivų remontininkų svajonė - remontuoti baltuosius laivus. Prieš trisdešimt metų, kai nuvažiuodavau į Hamburgą ar Brėmerhafeną, matydavau dokuose keleivinius laivus, nutįsdavo seilė ir galvodavau, kada Klaipėdoje pamatysime tokį vaizdą. Pagaliau šita svajonė išsipildė investavus į naujus dokus, kurie po 50 metų atvertė naują įmonės istorijos puslapį. Dabar labai džiaugiamės ir didžiuojamės galėdami remontuoti baltusius laivus“, - „Vakarų ekspresui“ sakė A. Šileika.

Naujieji VLG dokai, kuriuose galima remontuoti ir „Panamax“ tipo laivus, pasak VLG vadovo, tai 20-25 metų darbas, pasirinkta strategija ir tikslas.

VLG įmonių grupės bendrovė „Vakarų laivų remontas“ baigiantis 2021-iesiems suremontavo seriją keltų, priklausančių kompanijoms „TT-Line“, „Stena-Line“ bei „DFDS Seaways“. O šiemet sausio pradžioje dokuose atsirado vėl nauji laivai − beveik 193 m ilgio ir 29 m pločio „Tallink“ kompanijos keltas „Victoria 1“ bei taip pat įspūdingo dydžio − beveik 219 m ilgio ir 31 m pločio suomių laivybos bendrovei „Finnlines“ priklausantis laivas „Finnswan“.

Gruodžio 19 d., kai lankėmės VLG, buvusiame didžiajame VLG doke, dabar tapusiame mažuoju, jau vėl buvo kitas laivas, registruotas Amsterdame, nebe keltas. Taigi laivai dokuose gana sparčiai keičia vieni kitus.

Mažiausias šiuo metu yra 200 m ilgio, 30 m pločio dokas Nr. 219, kurio keliamoji galia - 27 tūkst. tonų. Jame „Panamax“ tipo laivų arba tokio kaip naujasis „DFDS Seaways“ 230 m ilgio keltas „Aura Seaways“ negalima remontuoti - yra per mažas. Naujieji dokai pradėti eksploatuoti 2020 metais. Viename jų jau bus galima pastatyti ir „Aura Seaways“.

Be abejo, jeigu VLG nebūtų turėjusi naujų dokų, tokių didelių keltų kaip šiuo metu nebūtų galėjusi remontuoti. Iš naujųjų, vadinamųjų „panamaxinių“, didžiausias yra 235 metrų ilgio ir 45 m pločio dokas Nr. 12, kurio keliamoji galia - 33 tūkst. tonų. Beje, jis didžiausias Baltijos šalyse. Kitas, Nr. 170, yra šiek tiek už jį mažesnis: 201 m ilgio, 35 m pločio, o jo keliamoji galia - 30 tūkst. tonų.

VLG dokai pavadinimų neturi, tik numerius, kaip automobiliai. Pasak A. Šileikos, buvo minčių suteikti dokams vardus, bet jos liko neįgyvendintos. Visko gali būti, kad ateityje bendrovė savo dokus pavadins ir vardais.

Sidebar placeholder