Ar galite įsivaizduoti internetą be Google? Ši geniali dviejų studentų sukurta paieškos sistema neseniai atšventė dešimties metų jubiliejų. Įkūrėjai – buvę Stanfordo universiteto studentai – Larry Page ir Sergey Brin gali džiaugtis uždirbtais milijardais.
Tik kyla klausimas, ar Google laukia dar vienas auksinis dešimtmetis?
Rugsėjo 2 d. pasaulį išvydo naujas kompanijos projektas – interneto naršyklė „Chrome“. Paprastas ir neerzinantis įdiegimas, minimalistinis Google dizainas ir didelė sparta kris bet kuriam vartotojui į akį.
Kodėl nuosava interneto naršyklė Google tokia svarbi ir kas dėl šio įvykio taip patraukė visuomenės dėmesį? Nepaisant daugybės Google siūlomų naudingų ir dažniausiai nemokamų programų bei portalų, 96 procentus pajamų (16,4 mlrd. dolerių) koncernas uždirba iš taip vadinamos kontekstinės reklamos. Ši reklama rodoma vykdant paiešką Google arba naršant kitus tinklapius, kuriuose įdiegti kontekstinės reklamos baneriai.
Labiausiai Google nerimą kelia faktas, jog reklamų verslas pagrinde veikia per konkurentės Microsoft interneto naršyklę, kurią pasaulyje naudoja maždaug trys ketvirtadaliai vartotojų.
Microsoft aplenkė Google keturiomis dienomis, išleisdama antrą bandomąją Internet Explorer 8 versiją. Naujoje programoje integruota galimybė naršyti privačiai („InPrivate”), kuomet sesijos informacija („cookies“, failai ar aplankyti puslapiai) nėra išsaugojami. Analitikai pastebi, kad naujoji konkurento Microsoft naršyklė gali daryti didelį poveikį rodomai reklamai, taigi tiesiogiai ir Google.
Nors įplaukos iš reklamos sudaro beveik visas koncerno pajamas, Google siūlo ir daugybę kitų paslaugų: nuo virtualių žemėlapių, satelitinių žemės ir net galaktikų nuotraukų iki mobiliųjų telefonų, video portalų ar net reklamos paprastuose laikraščiuose bei radijuje.
Jeigu atvykote į naują miestą, šalia turite kompiuterį ir ieškote artimiausio restorano ar parduotuvės – vargu ar dar pirktumėte popierinį žemėlapį, nes daug patogiau informacijos ieškoti Google Maps. Vartotojams ši paslauga nekainuoja – ją apmoka žemėlapyje rodomų reklamų užsakovai. Šia strategija Google siekia įsiskverbti į sunkiai išmatuojamą vietinės reikšmės skelbimų rinką, kurioje ankščiau karaliavo vietiniai laikraščiai ar reklaminiai leidiniai.
Netrukus turėtų pasirodyti ir mobilieji telefonai, ant kurių bus užklijuotas Google vardas. Telefonai veiks su nuosava operacine sistema „Android“. Google stacionarių įrenginių rinkoje jau įsitvirtinęs – dabar metas užkariauti mobiliąją reklamos rinką. Su nuosava operacine sistema greičiausiai nebus sunku į mobiliuosius telefonus instaliuoti ir visą Google programų paketą, kaip pvz. Gmail, Maps ar Earth, kurie ypač reikalingi keliaujant. Turbūt niekas šiandien jau neabejoja, kad mobilieji įrenginiai netolimoje ateityje pakeis stacionariuosius kompiuterius.
Ką gali Microsoft, būtinai nori ir Google. 2006 metais už nežinomą kainą Google nusipirko mažą, keturis darbuotojus teturinčią kompaniją, kuri siūlė teksto redaktorių internete. Jau 2007 metais interneto paieškos milžinas pristatė teksto redaktorių Googledocs – tiesioginį konkurentą Microsoft Office. Nauja buvo tai, jog dokumentai bei pati programinė įranga yra saugomi internete, o ne vartotojo kompiuteryje.
Minėti kompanijos produktai, tai tik maža dalis to, ką Google gali pasiūlyti. Tačiau reikia pripažinti, kad ne viskas, prie ko Google prisiliečia, pavirsta auksu. Todėl teigti, kad kompanija išgyvens dar vieną auksinį dešimtmetį būtų per drąsu. Pavyzdžiui, reklamos klientai pagrinde yra mažos ir vidutinės įmonės, dažniausiai norinčios pasiekti siaurą klientų ratą. Reklamos pardavimai brangiai (už 1,7 mlrd. dolerių) įsigytame video portale Youtube nėra įspūdingi. Mobiliojo interneto rinkoje Google taip pat susiduria su stipria kompanijų Nokia bei Vodafone konkurencija.
Tačiau ne konkurentai paieškos milžinui kelia didžiausią pavojų. Google tikslas – surinkti kuo daugiau informacijos apie vartotojus visame pasaulyje. Jau dabar kompanijos serveriuose saugomi milžiniški privačios informacijos kiekiai. Paaiškėjus, kad su šia informacija elgiamasi netinkamai, arba įvykus didelei duomenų vagystei, Google dėl kritusio vartotojų pasitikėjimo galėtų turėti didžiulių problemų.
Rašyti komentarą