Vilniaus geležinkelio stotyje ketvirtadienį pristatytas pirmasis Lietuvoje čekų gamybos dviaukštis elektrinis traukinys. Atlikus traukinio bandymus nuo šių metų gruodžio numatoma šio traukinio eksploatacija maršrutu Vilnius-Kaunas-Vilnius. Pasak bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus
Stasio Dailydkos, pagal sutartį su Čekijos kompanija "ČKD vagonka" nutarta pirkti du dviaukščius keleivinius elektrinius traukinius. Sandorio suma - 62,1 mln. litų.
Tai pirmieji tokio tipo 318 vietų traukiniai Baltijos regione. Jie gali važiuoti iki 160 kilometrų per valandą greičiu ir naudoja 15 proc. mažiau elektros energijos. Žemų grindų vagonuose veikia kondicionavimo sistema, yra specialios vietos neįgaliesiems. Traukinį, kurio būklę kontroliuoja moderni eismo saugumo sistema, valdo vienas mašinistas. Kelionės laiką iš sostinės į Kauną planuojama sutrumpinti iki 50 minučių.
Pasak "Lietuvos geležinkelių" bendrovės Keleivių vežimo valdybos direktoriaus Albino Ragauskio, kol kas riedmenų parkas nėra pakankamai atnaujintas. 2005 ir 2006 metais geležinkelių bendrovė riedmenų modernizavimui skyrė 52 mln. litų. 2007 metais - 45 mln. litų, o šiais metais - ši suma padidėjo iki 62 mln. litų. Tuo tarpu 2009 metais ji turėtų pasiekti 84 mln. litų, o 2010 metais - iki 100 mln. litų.
Pasak A. Ragauskio, tai daugiausia yra bendrovės lėšos, tik elektrinių traukinių įsigijimui bus gauti ES fondų pinigai.
Eltos paklaustas, ar naujų vagonų ir kitos technikos įsigijimas turės kokios įtakos bilietų kainai, A. Ragauskis atsakė, kad tarptautiniuose reisuose niekas nesikeis.
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius teigia, kad Lietuva ateityje galės pasigirti moderniais keleiviniais traukiniais, kurie važiuos į Varšuvą, Berlyną, Paryžių. taip pat geresniais traukiniais vyksime ir vidaus maršrutais, o pirmiausia - į pajūrį.
Eltos inf.
Rašyti komentarą