Tiesioginės prekybos verslas kovos už savo įvaizdį

Būdamas drambliu, negali elgtis kaip pelė. Tokios nuostatos laikosi Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų nariai, susirinkę į bendrą metinį suvažiavimą Vilniuje. Lietuvoje tiesioginės prekybos apimtys per pastaruosius penkerius metus išaugo daugiau nei du kartus – nuo 55,24 mln. litų 2003 m., iki 114 mln. litų 2007-aisiais.
 Praėjusiais metais šiame versle dirbo daugiau nei 26 tūkst. Lietuvos gyventojų. Trijose Baltijos šalyse šio verslo apimtys 2007 m. siekė 281,4 mln. litų.


"Teisinė verslo bazė, įvaizdį menkinantys stereotipai, dėl nežinojimo kylantis nepasitikėjimas tiesiogine prekyba, sąžiningos konkurencijos bei verslo plėtros sąlygų įtvirtinimas – tai tos veiklos sferos, kurias Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijos siekia sureguliuoti pirmiausiai", – sako Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) pirmininkė "Avon Cosmetics" generalinė direktorė Baltijos šalims Alicja Skreta.


Pasak A. Skretos, tiesioginė prekyba (iš gamintojo – vartotojui), yra lygiavertis prekybos būdas, todėl asociacija siekia, kad būtų sudarytos vienodos, įstatymais sureguliuotos verslo sąlygos, o verslo įvaizdis atitiktų realią situaciją.


"Baltijos šalyse šis verslas sparčiai auga – didėja valstybei sumokamų mokesčių suma, plečiasi gretos žmonių, kuriems tai yra pragyvenimo šaltinis. Tačiau regione nėra aukštųjų mokyklų, kuriose būtų dėstomi tiesioginės prekybos verslo moduliai. Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) parengti moduliai yra dėstomi daugelio šalių universitetuose. Tikimės, kad mums pavyks to pasiekti ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse", – sako A. Skreta.


A. Skreta pastebi, kad vartotojų požiūris Lietuvoje į tiesioginę prekybą keičiasi, tačiau visuomenėje vis dar gajūs negatyvūs stereotipai. "Dažnai vartotojai nesusimąsto, kad už konsultanto stovi didelės pasaulio korporacijos, savo gaminiams teikiančios kokybės garantijas, besirūpinančios vartotojų teisėmis", - sako A. Skreta.


LTPA yra Europos ir Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijų narė. Asociacijai priklausančios kompanijos vadovaujasi visomis ES galiojančiomis tiesioginę prekybą reglamentuojančiomis ir vartotojų teises ginančiomis direktyvomis, o WFDSA stebi, kad visose šalyse būtų laikomasi verslo etikos nuostatų.


"Vakarų ekspreso" inf.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder