Jachta "Ambersail2" trumpam grįžo namo
Jachta "Ambersail2" trumpam grįžo namo

Vakar pliaupiant lietui pirmą kartą į savo prirašymo uostą Klaipėdą iš šiltųjų kraštų parplaukė jachta "Ambersail2". Deja, ilgai neužsibus - laukia naujos varžybos.

Jachtos "Ambersail2", dalyvavusios net keturiose tarptautinėse regatose, kuriose labai neblogai pasirodė, sugrįžtant buvo laukiama sekmadienį. Tikėtina, kad tada ją būtų pasitikę kur kas daugiau klaipėdiečių. Tačiau, kaip sakoma, prieš vėją nepapūsi. Dėl nepalankaus vėjo laivas grįžo tik pirmadienį apie 11 val.

Vakar, kadangi "Ambersail2" įplaukiant į Klaipėdos uostą ir švartuojantis Kruizinių laivų terminale lietus pylė kaip iš kibiro, pasitinkančiųjų daug nebuvo. Į akis krito vyras, stovintis lietuje su Lietuvos vėliava. Pasirodo, tai kaunietis, Vytautas Bareikis, laukiantis į Lietuvą sugrįžtančio 32 metų sūnaus Manto, kurio svajonė išsipildė. Pasak tėvo, ta buriavimo bacila sūnų užkrėtė kaimynas buriuotojas Paulius Egidijus Kovas. Manto pasitikti į Klaipėdą atvyko kone visa Bareikių šeima - trūko tik vienos marčios. Namiškiams pasirodė, kad jų didvyris ir suliesėjęs, ir pavargęs.

"Ambersail2" pasitiko ir jachtos "Lietuva" kapitonas Osvaldas Kudzevičius su kai kuriais įgulos nariais. "Nepamatyti tokio laivo būtų nuodėmė", - sakė O. Kudzevičius ir pridūrė, kad jis įdomus ne tik Lietuvai, bet ir visam pasauliui. Priminsime, kad pasaulyje tokių laivų yra 8. "Ambersail2", "Volvo 65" klasės laivas, buvo specialiai statytas "Volvo Okean Race" lenktynėms aplink pasaulį.

Dėl senutės "Ambersail" nenuspręsta

Klaipėdiečiams ir Lietuvai kur kas labiau žinoma yra jachta "Ambersail", kuri buvo pastatyta 2001 metais. Ji apiplaukė pasaulį dalyvaudama "Tūkstantmečio odisėjoje" ir gerokai išgarsino Lietuvos vardą. Pasak Arvydo Paunksnio, "Ambersail" komandos vadovo, tas laivas savo jau padarė. Dabar ši jachta stovi Klaipėdos pilies uostelyje.

"Tai jau gerokai pasenęs laivas, jis nėra labai konkurencingas. Kol kas dar nesame apsisprendę, ką darysime su juo. Svarstome, ar parduoti, ar padovanoti kokiai nors organizacijai, kad toliau gyventų savo gyvenimą. Senoji "Ambersail" tikrai dar yra geros būklės, gali dar puikiai plaukioti ir labai tiktų jaunimui ugdyti", - sakė A. Paunksnis.

Naujas laivas, geras lygis

"Ambersail2" jau yra naujos karto laivas, kur kas didesnė ir greitesnė jachta, turinti ir didesnį buringumą, ir daugiau elektronikos nei senoji "Ambersail". Naujoji pastatyta 2013-2014 metais Anglijoje. Lenktynėse "Volvo Oceant Race" ji dalyvavo tik vieną kartą. Po to buvo visiškai atnaujinta. Naujas toks laivas kainuoja apie 3,5 mln. eurų. Tačiau kadangi Lietuvos buriuotojai jį įsigijo jau nebe naują, jis kainavo gerokai mažiau - apie 1 mln. eurų.

Pasak A. Paunksnio, naują laivą grupė Lietuvos buriuotojų entuziastų įsigijo norėdama dalyvauti tarptautinėse aukščiausio lygio regatose ir toliau garsinti Lietuvos vardą.

Klaipėdoje, namuose laivas pabus neilgai. Porą savaičių jis bus tvarkomas. Bus iškeltas iš vandens, atvyks specialistai, išmanantys apie tokius laivus. Taigi Klaipėdoje jis bus ruošiamasi naujiems žygiams. Liepai gerokai įpusėjus jis vėl kels bures, vyks į varžybas Švedijoje, plauks aplink Gotlando salą. Birželio pabaigoje bus ir trumpesnių plaukimų po 2-3 dienas.

Stebino pasaulį

Jachtos kapitonas Linas Ivanauskas (Linkus) pasakojo, kad tada, kai naujas laivas buvo įsigytas, galimybės atplaukti į Klaipėdą nebuvo. Ruoštis regatoms buvo pradėta pernai spalio vidury. Per Kalėdas buriuotojai buvo sugrįžę namo. Paklaustas, kuri regata buvo sunkiausia, Linkus atsakė: "Jos visada yra sunkios, lenktynės yra lenktynės. Vienose dalyvauja vieni klubai, kitose - kiti. Kai atrodo, kad "susidirbai" su įgula, varžybos jau ir baigiasi. Ateina nauja įgula ir vėl viskas iš pradžių", - sakė kapitonas.

"regatose pasirodėme gerai. Visose varžybose karibuose, kuriose dalyvavome, užimdavome prizines vietas, lipdavome ant podiumo, stebindavome pasaulį gerais rezultatais. Stebinome ir su anuo laivu, nes ten iš šio regiono, iš vadinamojo Rytų bloko nėra nei laivų, nei komandų. O mes dabar dar grįžome su nauju laivu ir dar geresniu", - sakė A. Paunksnis.

Laivo įgula dažnai keičiama. Į Klaipėdą jachtą parvarė 11 įgulos narių. Per varžybas jų būna 14-16. Šia jachta buriuoja įvairių profesijų žmonės - ir įmonių savininkai, ir teisininkai ir kt.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder