Jokšų tilto per Karaliaus Vilhelmo kanalą rekonstrukcijai – atviras kelias

Jokšų tilto per Karaliaus Vilhelmo kanalą rekonstrukcijai – atviras kelias

Bendrovė TEC Infrastructure baigė rengti Jokšų tilto per Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalą kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų techninį projektą bei gavo leidimą jo statyboms. Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis dirbtinai sukurtas vandens kelias Lietuvoje, iškastas nuo Lankupių kaimo iki Klaipėdos uosto Malkų įlankos. Unikalus 27 km ilgio kanalas, oficialiai atidarytas 1873 m., po Antrojo pasaulinio karo buvo pervadintas Klaipėdos kanalu. Per kanalą iki 1904 m. buvo pastatyta 10 tiltų, vienintelis išliko būtent Jokšų tiltas. Jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

„Atlikus Jokšų tilto remonto ir tvarkybos darbus statiniu vėl galės naudotis pėstieji, dviratininkai, juo galės judėti automobiliai, bet kartu bus išsaugotos visos vertingosios jo savybės, išliks kraštovaizdžiui būdingos formos, objekto ir jo elementų autentika. Džiaugiamės, kad šis unikalus istorinis objektas taps prieinamas plačiajai visuomenei ir turizmui“, – sako TEC Infrastructure projekto dalies vadovas Romas Dulieba.

R. Dulieba pasakoja, kad naudojant specialiąsias remonto ir restauravimo technologijas bus atkurtos ir sustiprintos šimtametės tilto konstrukcijos. Ties metalinių santvarų sandūra pakloto ir turėklų konstrukcija bus atstatyta taip, kad po tiltu galėtų praplaukti laivai aukštais stiebais – taip, kaip buvo galima XX a. pr. Tam bus suformuotas į vieną pusę ant vyrių atverčiamas paklotas ir atveriami turėklų varteliai. Suremontavus Jokšų tiltą, bus atkurtas ir susisiekimas su Svencelės miesteliu, kuriame dabar veikia poilsio zonos, jėgos aitvarų ir buriavimo centras.

„Rengdami projektinius siūlymus ir tvarkybos darbų projektą, nustatydami tikslią metalinių konstrukcijų medžiagą bendradarbiavome su VšĮ Technikos priežiūros tarnybos bandymų ir tyrimų laboratorija, Kultūros paveldo departamentu. Parengti šio projekto nebūtų įmanoma be sklandaus Kultūros paveldo centro, Kultūros paveldo departamento, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos bendradarbiavimo ir didelio visų noro atkurti vienintelį išlikusį tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą. Šį projektą į tikslą vedė didelę tiltų projektavimo ir patirtį dirbant su kultūros paveldo objektais turintis specialistas – projekto vadovas Algirdas Steponavičius“, – sako R. Dulieba ir dėkoja visiems, prisidėjusiems prie šio išskirtinio ir sudėtingo projekto.

Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalas – tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje, turintis gilią ir sudėtingą istoriją, prasidedančią Prūsijos karalystės valdymo laikotarpiu. Karaliaus Vilhelmo kanalas 2001 metais įtrauktas į Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sistemą.

Bendrovė TEC Infrastructure yra TEC įmonių grupės, veikiančios infrastruktūros, pramonės ir energetikos projektavimo ir konsultavimo srityse, dalis. TEC Infrastructure yra suprojektavusi ne vieną gerai žinomą Lietuvos infrastruktūros objektą: Alytaus pėsčiųjų tiltą, arkinį pėsčiųjų viaduką ties Žemaitkiemiu A2 magistraliniame kelyje, Rusnės estakadą. Bendrovės specialistai pagal KILD architektų idėją ką tik baigė mažojo tilto, sujungsiančio Nemuno salą su Senamiesčiu ir Naujamiesčiu Kaune projektavimo darbus, taip pat projektuoja „Užvingio salos tiltą“ per Nerį nuo Vingio parko iki Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ Vilniuje.

Sidebar placeholder