„Meridianas“ išplaukia jau rytoj
„Meridianas“ išplaukia jau rytoj

Pirmadienį įvyko atsakingų specialistų pasitarimas dėl „Meridiano“ plukdymo į remonto doką. Išanalizavus naujausią orų prognozę, buvo priimtas sprendimas, jog palankiausia diena tempti burlaivį yra antradienis, spalio 20 d.

Anksčiau buvo skelbta, jog ši operacija planuojama trečiadienį, spalio 21 d., tačiau, pasak „Meridiano“ tempimui vadovausiančio Klaipėdos universiteto burlaivio „Brabander“ kapitono Valdemaro Vizbaro, turint omenyje gana sudėtingą praplaukimą pro tiltus, taip pat tai, kad Danės upėje prišvartuota gana daug įvairių laivų ir paliktas gana siauras vandens kelias, per didelis vėjas gali kelti papildomų rizikų. Todėl pasirinktos mažiausiai vėjuotos valandos šią savaitę, kurios prognozuojamos būtent pirmoje antradienio pusėje.

Pasitarimo metu taip pat akcentuota, kad bent dalį Danės upėje, ypač dešiniojoje jos krantinėje ties Pilies tiltu, prišvartuotų laivelių reikėtų patraukti, kad jie nekliudytų manevruoti „Meridianą“ tempsiantiems vilkikams.

Pasikeitus operacijos dienai, jos laiko grafikas išlieka toks, kaip ir planuota, t.y. antradienį, apie 9 val. ryto, trumpam bus pakeltas Pilies tiltas, kad pro jį praplauktų vilkikai, tuomet nuo 9.15 val. maždaug pusantros valandos bus pakeltas Biržos tiltas, kol pro jį bus pratemptas „Meridianas“, ir galiausiai apie vidurdienį dar kartą trumpam bus pakeltas Pilies tiltas, išleisiantis burlaivį iš Danės upės.

Dėl to bus atitinkamai koreguojamas eismas Pilies ir Tiltų gatvėmis, kurį laiką kitomis gatvėmis bus nukreiptas ir viešasis transportas.

Praėjo beveik septyneri metai

Pasak „Meridiano“ savininko Aloyzo Kuzmarskio, po to, kai, ėmus gelbėti skęstantį burlaivį, buvo padaryta jo rekonstrukcija ir atstatytas laivas buvo nuleistas į vandenį, jau praėjo beveik septyneri metai.

„Prižiūrėti laivą, kad ir neplaukiojantį, bet stovintį vandenyje, - tai ne tas pats, kas eksploatuoti pastatą. Vanduo, ledas, kiti atmosferos reiškiniai daro nuolatinį poveikį, su kurio pasekmėmis reikia nuolat galynėtis tiek įvairiais specifiniais laivo priežiūros, remonto darbais, tiek ir finansinėmis injekcijomis“, - sako A. Kuzmarskis.

 „Meridiano“ istorija rodo, jog tinkamai neprižiūrint burlaivio kas keliolika metų jį prireikia gelbėti, kad nenuskęstų. Todėl periodinis dokavimas yra būtina šio miesto simbolio ilgaamžiškumo sąlyga“, - sako „Meridiano“ savininkas.

Pasak jo, tempti istorinį burlaivį į remonto doką buvo planuojama dar pavasarį, tačiau tada kliūtimi tapo Biržos tiltas, kuris per bandomąjį kėlimą nepasikėlė tiek, kiek reikia, kad „Meridianas“ pro jį praplauktų.

Šiai problemai iškilus aikštėn, Klaipėdos miesto savivaldybė užsakė Biržos tilto ekspertizę, kurios metu tiltas vis dėlto buvo kelis kartus pakeltas.

“Dėl burlaivio paruošimo remontui, išplukdymo organizavimo, planuojamų darbų sąrašo ir techninės priežiūros apsitarėme su tolimojo plaukiojimo kapitonu, Jūrų kapitonų asociacijos pirmininku Juozu Liepuoniumi, kuris, beje, yra ir VšĮ Klaipėdos jūrinio miesto simbolis burlaivis „Meridianas“ valdybos narys, taip pat su Klaipėdos universiteto burlaivio „Brabander“ kapitonu Valdemaru Vizbaru, jo padėjėju Ričardu Ramanausku ir kt.“, - pasiruošimo užkulisius atskleidė A. Kuzmarskis.

Pakėlus „Meridianą“ į doką, planuojama nuplauti, nuvalyti povandeninę laivo dalį, defektuoti dugno, balastinių konstrukcijų būklę, išmatuoti korpuso storį ir, pagal poreikį, atlikti remonto, sutvirtinimo darbus, perdažyti. Sykiu doke bus baigti atnaujinti bortai, ypač tose vietose, kur, laivui stovint vandenyje, to padaryti neįmanoma. Nemažai darbų bus tęsiama ir „Meridianui“ sugrįžus iš doko į savo vietą - planuojama atnaujinti denių dangą ir kt.

Tiksli darbų kaina paaiškės tik juos atlikus, tai priklausys nuo to, kokia yra povandeninės laivo dalies būklė ir kokie darbai bus reikalingi. Tikslinę paramą „Meridiano“ remonto darbams skyrė A. Kuzmarskio vadovaujama Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, dalis išlaidų bus dengiama ir iš asmeninių A. Kuzmarskio šeimos lėšų.

 Planuojama, kad remonto darbai doke užtruks iki 2 savaičių, po kurių laivas bus grąžintas į savo vietą ir toliau tęs veiklą.

Tikisi, kad tiltas pasikels

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis

Dėl Biržos tilto kyla įvairių problemų. Viena jo dalis suremontuojama, sugriūva kita. Jo pakėlimas nevyksta sklandžiai. O tam, kad laivą būtų galima pratempti, tiltas turi būti pakeltas iki galo. Dviejų savaičių žiniomis, Biržos tiltas buvo pakeltas kelis kartus iš eilės. Nemanau, kad dėl burlaivio išplukdymo kiltų problemų.

Sidebar placeholder