Senamiesčio grindinio atnaujinimas stringa
Senamiesčio grindinio atnaujinimas stringa

Atnaujinti senamiesčio grindinį siekianti Klaipėdos savivaldybė nesusikalba su projektuotojais. Nors penktadienį buvo tikėtasi išvysti ir išgirsti konkrečius pateiktų pasiūlymų sprendinius, vėl buvo grįžta prie ankstesniuose susitikimuose diskutuotų klausimų.

Projekte numatytoms septynioms senamiesčio gatvėms sutvarkyti prireiks 2,6 mln. eurų. Praėjusiame susitikime Klaipėdos savivaldybės atstovai įmonės "Projektai ir CO" projektuotojų prašė išanalizuoti, ar būtų realu senamiesčio gatvių aukštį kone sulyginti su šaligatvio aukščiu, pasitelkiant vizualines priemones ir skirtingas medžiagas.

Tačiau projektuotojai svarbiais klausimais išsamaus dialogo su Kultūros paveldo departamentu ir kitais projektuotojais neužmezgė, tad tokios minties kratosi - siūloma išlaikyti esamą gatvių ir šaligatvių aukštį.

"Projektų ir CO" projektų vadovas Gedas Janulis argumentavo, kad suvienodinus gatvių ir šaligatvių aukštį galimai iškiltų problemų, mat atsirastų stačios nuovažos, neliktų dangos suvedimui.

"Gatvės aukščio keisti nenorėtume. Suvienodinus dangų aukštį iškyla problemų saugumo požiūriu - galimas automobilių užvažiavimas ant pėsčiųjų. Idėja - bortus palikti 10 centimetrų aukščio, o ties perėjomis ir sankryžomis nužeminti iki važiuojamosios dalies aukščio. Reikia nepamiršti to, kad negalime keisti skersinio profilio, nes yra seni laiptai, durys. Paaukštinus gatves atsiranda problemos dėl patekimo į pastatus", - argumentus vardijo G. Janulis.

Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas projektuotojams priminė, kad gatvės nepaprastai svarbios turizmui, gyventojams. Užduotyje įrašyta, kad būtų taikomi universalaus dizainio principai - gatvėmis žmonės turėtų pasiekti kultūros ir visuomenės objektus be trukdžių.

"Siūlėme susitikti su kitais projektuotojais ir pasiūlymą aptarti", - sakė jis.

Naujasis Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis projektuotojams akcentavo, kad uostamiestis ateityje ketina apskritai riboti automobilių eismą senamiestyje, taip prioritetą skiriant pėsčiųjų saugumui ir patogumui.

"Susitikimas vyksta trečią kartą, dėl ko nesutariama? Negalite savarankiškai nueiti į Kultūros paveldo departamentą? Jei būtumėte atėję su sprendiniais, gal jau galėtume daugiau nuspręsti. Su tokiais aiškiais projektais galima judėti greičiau. Matau, kad labai sunku paskambinti ar nueiti", - projektuotojus pabarė administracijos direktorius.

Susitikime dalyvavusi Kultūros paveldo departamento Klaipėdos skyriaus vedėja Audronė Puzonienė teigė nematanti problemų, kodėl senamiesčio dangos negalėtų būti kone vienodo aukščio. Tačiau tam, kaip ir minėta, reikėtų vizualinių priemonių ir skirtingų medžiagų.

Pagal dabartinį siūlymą norima lauko riedulius pakeisti tašytais akmenimis. O ar tai bus galima įgyvendinti, priklausys nuo Kultūros paveldo departamento vertinimo tarybos sprendimo. A. Puzonienė tikino tokį pasiūlymą palaikysianti.

Neįgaliųjų ir dviratininkų patogumui numatyta projektuoti 110 cm pločio šaligatvius iš granito plokščių.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder