Klaipėdos mados savaitė prasidėjo renginių maratonu
Klaipėdos mados savaitė prasidėjo renginių maratonu

Subtili juvelyrika, rankų darbo batų gamybos paslaptys, mados fotografijų ir iliustracijos parodos bei mados verslo mokymai – viskas tilpo į vieną Klaipėdos mados savaitės pradžią žymėjusį savaitgalį. Aštuntus metus vykstantis mados mylėtojus buriantis renginys šiais metais pasižymi intensyvia ir marga programa.

Skelbdama „FashionWeek Klaipėda“ startą festivalio sumanytoja ir prodiuserė Jurga Sutkutė ne tik džiaugėsi augančiomis mada besidominčios bendruomenės gretomis, bet ir akcentavo kontraversišką visą savaitės tvarkaraštį vienijančią temą „Lūžis“. Ji aprėpia darnaus vartojimo, sąmoningumo sampratą plačiąja prasme.

„Mada nėra tik rūbai – tai vidinės esybės išraiška, filosofija, psichologija, bet už viso to taip pat stovi didžiuliai fabrikai su išnaudojamais darbuotojais, išteklių švaistymu ir dideliu atliekų kiekiu, – minėjo J. Sutkutė. – Turi įvykti posūkis nuo tuštybės į sąmoningumą. Kai sutaikai vidų su išore atsiranda platesnis požiūris į madą. Tam tikra prasme ilgai buvome patamsyje – mados industrijos kūrėjai ir vartotojai, juk viskas galų gale susiveda į ekologiją“.

Pirmasis mados savaitės renginys buvo mados fotografijos konkurso finalistų paroda viešbutyje „Navalis“.Daugiausiai komisijos balsų sulaukę kūriniai bus apdovanoti spalio 11 d. Iškart po to vyko juvelyrikos parodos atidarymas „Naujoje Klaipėdos galerijoje“. Parodos kuratorė juvelyrė DitėDilginienė kalbėjo, kad tvarios mados koncepciją nėra sunku derinti su juvelyrika „tai dėkinga sritis tiek medžiagų, tiek ilgaamžiškumo prasme, nors gali būti ir dirbinių, kurie kaip mados akcentas greitai kinta, pavyzdžiui, dirbiniai prekybos centruose. Šioje parodoje stengtasi surinkti autorius, kuriems svarbi meninė jų darbo pusė, tai yra, ilgaamžis ir greitai aktualumo neprarandantis dizainas“. Apibūdindama galerijoje eksponuojamus juvelyrų dirbinius D.Dilginienė taip pat minėjo juos vienijantį žemiškumą, – „tai – paprasti, nešiojami kūriniai, jie nėra pernelyg iššaukiantys, jų kaina taip pat prieinama kiekvienam žmogui. Nėra, pavyzdžiui, deimantų, nes jie daugeliui tiesiog per brangūs“.

Po juvelyrikos parodos atidarymo iškart laukė susitikimas su rankų darbo batų ateljė „Batų namai“ šeimininkais. Susirinkusius sveikino žymaus, šiemet mirusio, batų dizainerio Žano Maslausko sūnus Benas Maslauskas ir pastarojo sužadėtinė Gintarė Petreikytė. B. Maslauskas demonstravo kaip gaminami batai, pasakojo apie unikalaus šeimos verslo kasdienybės peripetijas, netikėtumą atvedusį į Klaipėdą.

Penktadienis baigėsi Martynos Jančaitytės mados iliustracijų paroda vyninėje „AchtungBaby“, po jos vyko margą įvairiais mados aspektais besidominčią publiką subūręs šventinis vakarėlis. Svečių gretose sukiojosi verslininkai, menininkai, mados pasaulio atstovai.

Šeštadienį vyko intensyvūs mokymai „Kaip tapti sėkmingu kūrybiniameversle“. Juose patirtimi ir įžvalgomos dalinosi žurnalistas, rašytojas, etikos specialistas Giedrius Drukteinis, verslo mentorė Snieguolė Kerpienė ir rinkodaros bei turinio kūrimo ekspertas Mindaugas Bertulis.

Šeštadienio dienotvarkėje taip pat buvo modelių atranka į finalinį „FashionWeek Klaipėda“ renginį – tarptautinį madų šou. Būrį jaunų žmonių sutraukiantis renginys jau tapo pagrindiniu praktinės patirties kaupimo etapu apie modelio karjerą svarstantiems pajūryje. Tą pačią dieną vyko ir rūbų keitimosi iniciatyva, ir pažintis su nauja dizainerės Dianos Paukštytės kolekcija.

Aštuntus metus vykstanti mados mylėtojų šventė Klaipėdoje žada intensyvų veiksmą visomis savaitės dienomis. Pilną renginių programą galima rasti „FashionWeek Klaipėda“ facebook puslapyje fwklaipeda ir www.fwklaipeda.lt.

Bilietus į madų šou galima įsigyti „Tiketoje“. Festivalį iš dalies finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros taryba.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder