Konservatorių ir valstiečių konfrontacija peraugo į atviras pjautynes

Konservatorių ir valstiečių konfrontacija peraugo į atviras pjautynes

Dar iki praeitų Seimo rinkimų prasidėjusi Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) ir Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) konfrontacija peraugo į atviras pjautynes. Valstiečiai konservatorių nuodėmes vardino 400 tūkstančių kopijų tiražu išleistame leidinyje. Ilgai tylėję konservatoriai jiems atkirto reklama socialiniuose tinkluose.

Komunikacijos specialistas Arijus Katauskas mano, kad tai dar nepabaiga ir artėjant rinkimams abi partijos dar pažers perliukų, kuriuos turi pasitaupę.

TS-LKD nuo spalio 1 iki 3 dienos socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ paleido seriją reklamų, kuriose be kitų, yra naudojami valstiečių Agnės Širinskienės, Ramūno Karbauskio ir Aurelijaus Verygos atvaizdai.

 

Konservatorių politinės reklamos

Trumpai pasirodžiusiose reklamose užsimenama apie žurnalisto ir visuomenininko Andriaus Tapino akciją „balsuoti už Harį Poterį“ tuo atveju, jei rinkėjai nemato tinkamų jiems kandidatų.

„Haris Poteris tavo biuletenyje yra labai fun, bet Seime vėl galime turėti Karbauskį“, „Spiderman tavo biuletenyje yra labai fun, bet Seime galime turėti Širinskienę“ „Godzilla tavo biuletenyje yra labai fun, bet Seime galime turėti Verygą, – konservatorių skleidžiamoje politinėje reklamoje skelbia užrašai prie valstiečių nuotraukų.

 

Konservatorių politinės relamos

Į tai netruko sureaguoti Agnė Širinskienė, kuri pasidalino ekrano nuotraukomis ir pareiškė, kad konservatorių reklama yra ne kas kita, o patyčios.

„Konservatorių reklama – ne darbai, o patyčios. Pristatau konservatorių rinkimų reklamą apie save ir savo kolegas. Visą – vienoje vietoje.

Panašu, kad jau ir pačiai TS-LKD gėda dėl savo reklamos – jos TS-LKD oficialiame puslapyje jau nerasite. Vos pasisukusi „Facebook“ eteryje kelias dienas, ji ištrinta. Nėra, nes paslėpė. Tad pavyzdžių kopijos apačioje – iš socialinio tinklo „Facebook“ reklamų bibliotekos. Prie „Facebook“ bibliotekoje išlikusių konservatorių reklamų pridedu ir atviruką-reklamą per praėjusius rinkimus platintą Suvalkuose. Jis atspindi tą patį mentalitetą“, – socialinio tinklo įraše piktinosi politikė.


TS-LKD šio politinės reklamos rinkinio sklaidai išleido iki 600 eurų. Tuo tarpu LVŽS netaupė: nuo spalio pradžios neigiamų žinučių apie konservatorius ir jų „suokalbį“ su socialdemokratais platinimui išleido dvigubai tiek – mažiausiai 1100 eurų.

Valstiečiai rinkimų finišo tiesiojoje toliau laikosi praktikos, kuomet politinei agitacijai skirtas lėšas leidžia konkurentų antireklamai. Rugsėjo viduryje LVŽS konservatorių kritikai paskyrė visą leidinį. „Neliečiamieji“ pavadintas žurnalas atspausdintas 400 tūkstančių egzempliorių tiražu, kurį planuojama pildyti.

Panašios taktikos R. Karbauskio vadovaujama partija laikosi ir socialiniuose tinkluose. Tiesa, „priešų“ sąrašas pasipildė – iki tol skleidę žinutes tik apie konservatorių blogybes, LVŽS ėmė leisti pinigus įrašams apie socialdemokratų ir konservatorių „suokalbį“.

A. Katauskas tą vertina kaip pasidalijimą komunikaciniais vaidmenimis: A. Širinskienė ir R. Karbauskis be perstojo akcentuoja priešpriešą su konservatoriais ir pastarųjų „blogybes“, tuo tarpu premjeras Saulius Skvernelis paliekamas už šios kovos ribų ir yra gerųjų žinučių nešėjas.

R. Karbauskio ir jo valdomos partijos komunikacijos akcentu pastaruoju metu vis dažniau tampa ne tik konservatoriai, bet it spėliojimai kaip po rinkimų elgsis Gintauto Palucko vadovaujami socialdemokratai. G. Paluckas savo ruožtu atkerta, kad po rinkimų valstiečiams teks už savo žodžius atsiprašyti.

„Ramūnas Karbauskis įvertino Gintauto Palucko suokalbį su konservatoriais ir sako, jog konservatoriai ir socialdemokratai apgaudinėja rinkėjus, viešojoje erdvėje imituodami, kad atstovauja skirtingoms politinėms pažiūroms“, – rašoma vienoje iš socialiniuose tinkluose LVŽS mokamai skleidžiamų žinučių.

„Šiuose rinkimuose žmonių laukia pasirinkimas tik iš dviejų politinių jėgų, galinčių formuoti valdančiąją koaliciją. Tai Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ir konservatoriai“, – priduriama tame pačiame įraše.

Lietuvos socialdemokratų partijos komunikacijos vadovas Justinas Argustas sako, kad į valstiečių rinkimines intrigas LSDP veltis neketina.

„R. Karbauskio skleidžiami gandai apie kažkokius menamus susitarimus dėl koalicijų tėra taktinis „valstiečių“ žingsnis. Tokiais ir panašiais pranešimais tiesiog bandoma telkti mąžtantį elektoratą.

Į tą pykčio ir gąsdinimų konservatoriais ir visokių kitokių sąmokslų verpetą, ant kurio laikosi visa „valstiečių“ kampanija, mes nesiveliam. Rinkėjai nėra kvaili, atsirinks. Mes kalbam apie žmonių problemas ir kaip konkrečiai jas spręsim, o ne apie tai, kokie blogi kiti“, – aiškino socialdemokratų komunikacijos vadovas.

Komunikacijos specialistas A. Katauskas vertina, kad tokia socialdemokratų laikysena nėra neįprasta – pastarieji tiesiog stengiasi pernelyg nesivelti į konfliktus, nes vis dar neaišku su kuo teks dirbti po rinkimų.

„Vetinant socialdemokratų liniją, jie visą laiką laikėsi šiek tiek nuošalyje šių pjautynių. Dėl to susidarė įspūdis, kad jei valstiečiai pasirinko rodyti save kaip priešingą konservatoriams jėgą, socialdemokratai bando žaisti, kad jie yra nei tie, nei tie, nes ir vieni ir kiti jau yra atsibodę su savo pjautynėmis ir pykčiais“, – vertino komunikacijos specialistas.

A. Katausko nuomone, konservatorių paleista reklamų serija kartu yra atsakas valstiečiams po leidinio neliečiamieji ir raginimas aklai nepasiduoti A. Tapino akcijai.

 

Konservatorių politinės reklamos

„Ši ataka yra pakankamai konkrečiai taikanti ir apimanti kelis dalykus: tai ir skatinimai balsuoti, o ne gadinti biuletenius, nes tai nėra geras dalykas. Visų antra – tai ataka prieš konservatorių priešininkus Seime, kurie pakankamai stipriai patys juos puola. Ir trečia – pasirinktos labai konkrečios asmenybės, kurios yra simboliai politinės jėgos – konservatorių principinių priešininkų. Mano manymu tai yra gerai pragalvotas ir labai neblogai į tikslinę auditoriją nutaikytas žingsnis“, – vertino specialistas.

Jo nuomone, A. Širinskienės, R. Karbauskio ir A. Verygos atvaizdai, aplenkiant S. Skvernelį pasirinkti neatsitiktinai: pastaroji trijulė jaunai auditorijai, kuriai ir buvo skirta agitacija, asocijuojasi su dabartiniais Seimo valdančiaisiais, kurie priėmė eilę nepopuliarių, ypač jaunimo tarpe, sprendimų.

A. Katausko spėjimai, kad konservatoriai dar turi užsislėpę staigmenų netruko pasitvirtinti: prie išankstinio balsavimo vietos Lukiškių aikštėje pasirodė popierine Hario Poterio pasipuošęs mėlynais marškinėliais vilkintis asmuo. Jis sėdėjo priešais stalą,  papuoštą garsiosios pasakos personažo ir R. Karbauskio vaizdais ir užrašu „Balsuodamas už Harį Poterį gali vėl turėti Karbauskį. Change my mind (angl. pakeisk mano nuomonę)  

 

Konservatorių politinės reklamos

A. Širinskienė spėjo sureaguoti ir į tai: „Konservatoriai, manote, kad jums tai padės ir patyčiomis net balsavimo vietoje laimėsite rinkimus? Jūs nepažįstate Lietuvos žmonių. Bet jūsų teisė rinktis“, _ savo socialinių tinklų paskyroje paskelbė politikė. 

A. Tapinas taip pat kritiškai įvertino konservatorių iniciatyvą: 

„Haris Poteris sulaukia atkirčio tiesiog prie pat balsavimų urnų. Kaip suprantu pagal tekstą, kurį mačiau ir sponsored FB postuose, čia TS-LKD judesys.

Viena didžiausių valstybės partijų išeina į gatves agituodama nebalsuoti už Harį Poterį. O partijos pirmininkas „Facebooke“ šauna video agituodamas balsuoti UŽ Tėvynės Sąjungą, o ne PRIEŠ Voldemortą. Voldemortas taip ir įvardijamas.

Įdomiais laikais gyvename. Ta prasme, mes gyvenam Hogvartse.

P.S. Karbauskis bus Seime bet kuriuo atveju, balsuosi tu už HP, ar ne.“, – savo paskyroje paskelbė A. Tapinas. 

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder