„Novaturas“ baigia atsiskaityti už dėl pandemijos neįvykusias keliones
„Novaturas“ baigia atsiskaityti už dėl pandemijos neįvykusias keliones

Lėšos už neįvykusias keliones dėl koronaviruso pandemijos kovo pirmosiomis dienomis pasieks paskutinius keliautojus – „Novaturas“ baigia atsiskaitymo procesą, kurio metu trijose Baltijos šalyse grąžinta per 9,3 mln. eurų. Pinigai keliautojams grąžinami laikantis laukiančiųjų eiliškumo pagal anksčiausiai atšauktas keliones, o vis dar neatgavusiems lėšų didžiausias Baltijos šalyse kelionių organizatorius pataria pasitikrinti pateiktus duomenis.

Lietuvos keliautojams grąžinta suma – didžiausia

Sausio mėn. paspartinti pinigų už neįvykusias keliones grąžinimą „Novaturui“ leido susitarimas su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija bei „Invega“ dėl papildomos lengvatinės 1 mln. 18 tūkst. eurų paskolos atsiskaitymams už dėl pandemijos neįvykusias keliones. Iš viso Lietuvos keliautojams jau grąžinta 4 mln. eurų – 98 proc. visų už neįvykusias keliones sumokėtų pinigų. Latvijoje ir Estijoje atsiskaitymai baigti, o sumos atitinkamai siekia 1,4 mln ir 3,9 mln eurų.

„Pirmuosius grąžinimus pradėjome vykdyti dar praėjusių metų liepos mėnesį. Tenka pripažinti, kad grąžinimų procesas nevyko taip sklandžiai, kaip tikėjomės, tačiau džiaugiamės radę kompromisus su skatinimo priemones mums suteikusiomis institucijomis ir galėdami atsiskaityti su keliautojais“, – sako „Novaturo“ vadovė Audronė Keinytė.

„Novaturo“ duomenimis, kol kas dėl nepatikslintos informacijos pinigai negrąžinti už 160 rezervacijų, kuriose įsivėlė netikslumai. „Taip atsitiko dėl to, kad pateiktuose prašymuose dėl pinigų grąžinimo ar rezervacijų formose trūko dalies informacijos arba ji buvo pateikta netiksli. Šiuos netikslumus sprendžiame su paraiškas teikusiais keliautojais ir netrukus pinigai bus sumokėti“, – teigia A. Keinytė.

Turizmo sektorius keliasi po skaudaus nuopuolio

Pasak turizmo asociacijos vykdančiosios direktorės Mildos Rainienės, turizmo įmonės krizinėje situacijoje stengėsi išgyventi pačios, o atsiskaitymo su keliautojais laikotarpį prailgino derybos dėl finansinės paramos. Nepaisant to, visi asociacijos nariai jau yra atsiskaitę su vartotojais už neįvykusias keliones. „Neturime informacijos apie tai, jog įmonėms teko susidurti su papildomomis problemomis siekiant įgyvendinti teisinio reguliavimo nuostatas“, – sako M. Rainienė.

M. Rainienė tikisi, jog greitu metu valstybinės institucijos peržiūrės esamos paskolos priemonės nuostatas bei joje keliamus reikalavimus, kurių įgyvendinimas užtikrintų, jog esant būtinybei kelionių organizatoriai galėtų kreiptis dėl tikslinių paskolų gavimo ir ateityje.

Sutrumpėjo pinigų grąžinimo terminas

Sausio pabaigoje Seimas priėmė Civilinio kodekso 6.751 straipsnio pakeitimo įstatymą, kuriuo panaikintas iki tol galiojęs 90 dienų pinigų grąžinimo terminas už neįvykusias keliones. Dabar pinigus kelionių organizatoriai turi grąžinti ne vėliau kaip per 14 dienų nuo organizuotos turistinės kelionės sutarties nutraukimo dienos.

„Norisi tikėti, kad sutrumpėjęs pinigų grąžinimo terminas keliautojams suteiks daugiau drąsos planuojant atostogas ir rezervuojant keliones ateityje. Jau dabar pastebime augančius keliautojų skaičius – vertiname savo klientų lojalumą ir kantrybę pandemijos akivaizdoje. Tai, jog įspūdžių pasiilgę keliautojai sugrįžta ir patiki savo atostogas mums, yra didelis įvertinimas“, – sako „Novaturo“ vadovė A. Keinytė.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder