Kita turizmo pusė
Savo įvaizdžiu susirūpinę didieji Lietuvos kelionių organizatoriai siekia, kad žiniasklaidos daugiau nepasiektų nepagrįstos klientų pretenzijos.
Šią vasarą poilsines keliones į užsienio šalis pirkę klaipėdiečiai pastebėjo neįprastą informaciją kelionių kataloguose.
Informacijoje apie pretenzijų pateikimo tvarką, be kita ko, atsirado įspėjimas: jei kilus teisiniam ginčui turistas, nesulaukęs teismo sprendimo įsiteisėjimo, apie konfliktą praneš žiniasklaidai, o teismo sprendimu bus įrodyta, jog turisto pretenzijos buvo visiškai arba iš dalies neteisingos, kelionių organizatorius pasilieka teisę įstatymų nustatyta tvarka reikalauti piniginės nuostolių kompensacijos.
Viena atostogauti į Turkiją vykusi "Vakarų ekspreso" skaitytoja tai įvertino kaip grasinimą.
"Tai perskaičius noras kreiptis į žurnalistus tikrai dingsta", - teigė moteris, suabejojusi, ar kelionių organizatorių veiksmai yra teisėti.
Tuo metu Valstybinio turizmo departamento atstovai tvirtina, kad šios informacijos nei spaudimu, nei tuo labiau grasinimu vartotojams nepavadinsi.
"Vertiname tai kaip įspėjimą. Turistai yra perspėjami, kad už žiniasklaidai pateiktą nepagrįstą informaciją jiems gali tekti atsakyti. Kelionių organizatoriai tokiu būdu mėgina saugoti savo reputaciją - vykstant aršiai konkurencijai, jie labai kovoja už savo gerą vardą", - "Vakarų ekspresui" sakė Informacijos, analizės ir kontrolės skyriaus vedėja Rima Jakytė.
Anot jos, didžiuosius kelionių organizatorius imtis tokių veiksmų skatina skaudi patirtis. Pasitaiko, kad kelione nusivylę turistai į žurnalistus kreipiasi net nesulaukę kelionės organizatoriaus atsakymo į pateiktas pretenzijas.
Žinia, pagal galiojančią tvarką, į raštu pateiktas pretenzijas kelionės organizatorius privalo atsakyti per dešimt darbo dienų.
"Bent jau dalis žurnalistams pateikiamos informacijos paprastai vis tiek neatitinka tikrovės, nes turistai nežino visų teisės aktų. O kelionių organizatoriaus reputacijai tai atsiliepia labai skaudžiai", - tvirtino departamento atstovė, pabrėžianti, jog pasirašydamas sutartį turistas prisiima ir tam tikrą atsakomybę.
"Kelionių organizatoriai turi kaip nors saugotis ir nuo turistų "reketininkų", kurių, kaip bebūtų gaila, jau atsiranda. Pasitaiko žmonių, kurie pasitelkia visas įmanomas priemones, kad pasiektų savo. Nors padarytas pažeidimas yra labai smulkus, kelionių organizatoriams neretai pagrasinama ir žiniasklaida, o šie, bijodami triukšmo, būna priversti paklusti "reketininkų" reikalavimams", - tvirtino R. Jakytė.
"Vakarų ekspreso" kalbinti teisininkai teigė, jog tai neatima iš keliautojų teisės kreiptis į žiniasklaidą, o tik gina sąžiningos šalies interesus. Žiniasklaidoje pasirodžius nepagrįstai informacijai, kelionių organizatoriai bet kokiu atveju turi teisę į žalos atlyginimą.
Giedrė PETKEVIČIŪTĖ

Rašyti komentarą