Žvejų gatvė: verslininkai liko "ant ledo"

Žvejų gatvė: verslininkai liko "ant ledo"

Dar pernai vasarą Klaipėdos politikai jungtiniame Miesto ūkio ir Strateginės plėtros komitetų posėdyje nutarė siūlyti Žvejų gatvę paversti pėsčiųjų promenada. Beveik metus laiko ši idėja buvo svarstoma įvairiais aspektais, keletą kartų tvirtinta, jog gatvė pėstiesiems tikrai bus atiduota, tačiau galų gale, likus vos kelioms dienoms iki vasaros, buvo apsigalvota. Žvejų gatvėje įsikūrę verslininkai piktinasi, jog miesto valdžia tik pamėtėjo gana neblogą idėją, tačiau taip ir nesugebėjo įdėti pastangų ir apgalvoti, kaip įgyvendinti visus jos aspektus ir rasti visus tenkinantį kompromisą. [CITATA]

Idėjos autoriai pageidavo, jog vasaros sezono metu eismas Žvejų gatvėje būtų uždarytas nuo 9 iki 23 val., o važiuojamojoje dalyje įsikurtų lauko kavinės. Taip esą būtų pagyvintas Klaipėdos senamiestis ir į jį pritraukta daugiau žmonių.


TUŠČIA. Prieš porą metų buvo surengta Žvejų gatvės šventė. Tada šioje gatvėje šurmuliavo gyvybė, tačiau visa tai truko vos vieną dieną. Šiuo metu Žvejų gatvė vėl ištuštėjusi, ir greičiausiai ilgam, mat politikai atsisakė idėjos šią gatvę paversti pėsčiųjų promenada ir leisti plėstis lauko kavinėms. Redakcijos archyvo nuotr.

 

Gegužės pradžioje Saugaus eismo komisijos posėdyje nuspręsta pritarti šiai idėjai, tačiau vėliau savivaldybės administracija užsimojo atsiklausti gyventojų nuomonės. Gegužės pabaigoje toje pačioje komisijoje buvo priimtas priešingas sprendimas. Esą eismo Žvejų gatvėje uždarymui prieštaravo didžioji dauguma apklaustų gyventojų. Teigiama, jog, jų nuomone, Žvejų gatvės eismo apribojimas pablogintų čia gyvenančių ir dirbančių žmonių padėtį.

Nusprendė kitaip

Komisijoje kartu buvo priimtas kitas sprendimas - leisti Žvejų gatvėje statyti kelio ženklus, draudžiančius transporto eismą, tačiau leidžiančius jį pažeisti gatvės gyventojams ir aptarnaujančiam transportui. Taip pat nuspręsta įrengti ženklus, draudžiančius automobiliams sustoti ir stovėti. Esą tokiu būdu senamiesčio gyventojai ir čia dirbantys žmonės galės laisvai pasiekti reikiamą vietą automobiliu.

Kadangi buvo priimtas toks sprendimas, verslininkai, organizuojantys lauko kavinių veiklą, šiuo metu gali įsikurti tik ant Žvejų gatvės pėsčiųjų šaligatvio. Pirminio sumanymo metu kavinėms ketinta skirti po 2 metrus važiuojamosios dalies. Daugelis verslininkų, patikėję gražiais pažadais, ėmė ruošti projektus, pradėjo pirkti lauko kavinių įrangą, todėl paskutinę akimirką priimtas visiškai kitoks, nei planuota, sprendimas nuvylė ne vieną.

Žvejų gatvės pavertimo pėsčiųjų promenada idėjos autorius Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila dėl nepavykusio plano priekaištus žėrė savivaldybės administracijai. Esą ši per beveik metus laiko nepadarė nieko, kad būtų paruoštos aiškios ir visų interesus tenkinančios eismo schemos. Jis taip pat stebėjosi, kodėl lemiamasis posėdis buvo atidėtas iki paskutinės minutės. Esą buvo galima apsispręsti anksčiau, kol verslininkai dar nebuvo pasiruošę vasaros sezonui.


A. Vaišvilos manymu, dabartinis sprendimas - nei žuvis, nei mėsa. Neva buvo prarastos galimos naujos darbo vietos, prarasta galimybė gerinti miesto įvaizdį ir sužlugdyta gera idėja. Vis dėlto politikas vylėsi, jog šią idėją kada nors vis tiek pavyks įgyvendinti. Galbūt net kitą vasarą.

Pokyčių reikėjo

"Pėsčiųjų alėjos yra kiekviename mieste - Šiaulių bulvaras, Kauno Laisvės alėja, Vilniaus Vokiečių gatvė ir panašiai. Jose įsikūrę barai, kavinės, mažos parduotuvėlės. Tai yra gyvybiškai svarbu kiekvienam miestui ir aš tikrai būčiau investavęs į lauko kavinės veiklą", - teigė Žvejų gatvėje įsikūrusio "Marseille lounge bar" savininkas Saulius Semėnas.

Vyro manymu, kažkuo nepatenkintų gyventojų, o ypač senamiestyje, visada buvo ir bus, nes niekada nebūna patenkintos visos pusės. Tačiau, S. Semėno teigimu, negalima atsižvelgti tik į vienos pusės nuomonę. Esą pėsčiųjų gatvė su lauko kavinėmis ir kitais traukos objektais reikalinga kiekviename mieste, jei į jį norima pritraukti gyvybės.

"Kai vyko susirinkimas Žvejų gatvės pavertimo pėsčiųjų alėja tema, buvau suabejojęs. Niekas tinkamai neišaiškino, kaip bus organizuojamas eismas, todėl pasisakiau prieš, nes nesinori apriboti nei gyventojų, nei specialaus transporto galimybių. Tačiau vėliau paaiškėjo, jog eismas nebūtų visiškai sustabdytas - minėtoms transporto priemonėms, taip pat aptarnaujančiam transportui įvažiuoti būtų galima, todėl nuomonę pakeičiau ir buvau visiškai už", - pasakojo verslininkas.

Idėją Žvejų gatvę paversti pėsčiųjų bulvaru palaikė ir šioje gatvėje gyvuojančio baro "Storas katinas" vadovė Jolanta Paulauskienė: "Buvo toks planas ir turėjo būti įvykdytas. Mes jau buvome projektus pasiruošę lauko kavinės ir laukėme paskutinio sprendimo."

Moters manymu, jei Žvejų gatvė iš tiesų būtų skirta tik pėstiesiems ir būtų leista plėstis kavinėms, lauke jų įsikurtų daugiau ir tai sudarytų patrauklią aplinką, galinčią privilioti ne tik klaipėdiečius, bet ir miesto svečius.

"Žadėjo, žadėjo ir štai kas išėjo. Gatvė vis tiek yra uždaryta, nes stovi įvažiuoti draudžiantys ženklai. Leidžiama įvažiuoti specialiajam transportui ir gyventojams. Ar būtų kas pasikeitę, jei būtų leidę į važiuojamąją dalį plėstis kavinėms?" - politikų sprendimais stebėjosi baro vadovė.

Gera tik idėja

Toje pačioje gatvėje įsikūrusios kavinės "Kavaledis" savininkė Zita Lukoševičienė gera ir sveikintina vadino tik idėją Žvejų gatvę paversti pėsčiųjų promenada, tačiau politikų veiksmus ir sprendimus vertino neigiamai. Jos manymu, net jei ir būtų nuspręsta gatvę skirti tik pėstiesiems ir lauko kavinėms, to teisingai įgyvendinti nebūtų pavykę.

"Dalyvavau posėdžiuose, kurie vyko dėl Žvejų gatvės. Šiaip gyvenime galvoju taip: jeigu kas nors ką nors daro, tai jau yra gerai. Bet kai daro ir nepadaro iki galo ir nori be jokių pastangų bei investicijų kažką įvykdyti, nieko gero neišeina.

Pati idėja gal ir buvo nebloga, tačiau apie eismą pagalvoti taip pat reikia. Aš pati vairuoju mašiną ir nelabai įsivaizduoju, kaip uždarius tą gatvę ir važiuojamojoje įsikūrus kavinėms tam tikri privačios žemės savininkai galėtų privažiuoti prie savo pastatų. Žinoma, yra variantų, tačiau nelabai logiškų.

Be to, norint, kad idėja pasiteisintų, reikėjo skirti ir pinigų tai gatvei sutvarkyti, kad ji būtų kitokia, nes tokia, kokia ji yra dabar, traukos objektu tikrai netaps. Galvoti, kad tiesiog uždarysim ir viskas tiks, yra juokinga", - neapgalvotus politikų postringavimus įvertino verslininkė.

Z. Lukoševičienė teigė, jog jau buvo suplanavusi investuoti į lauko kavinę, tačiau nuojauta nuo pat pradžių kuždėjo, kad iki galo neapdirbta politikų idėja nebus įgyvendinta. Būtent todėl moteris lauko kavinės įrangos įsigijo tik tiek, kiek reikėjo šaligatvio teritorijoje, ir dabar džiaugiasi, jog neinvestavo į žadėtus du metrus važiuojamosios dalies.

"Vien šaligatvio dalis atsiėjo beveik 20 tūkst. litų, tai kiek būčiau praradusi, jei būčiau suplanavusi pagal neapgalvotus pažadus?" - retoriškai klausė nusivylusi verslininkė.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder