Neužmirštuolė perleista. Kam? Konservatoriams!

Neužmirštuolė perleista. Kam? Konservatoriams!

Po „Vakaro žinių“ publikacijos apie konservatorių prekės ženklą neužmirštuolę, redakcija sulaukė daugybės skaitytojų komentarų ir skambučių. Žmonės piktinosi nežinoję, kam priklauso neužmirštuolės.

Tuomet konservatorė Monika Navickienė pažadėjo perleisti nuosavybę į prekinį ženklą asociacijai „Neužmiršk“ ir pažadą ištesėjo. Tačiau tos asociacijos steigėjai ir yra M.Navickienė su draugais konservatoriais!

Gražiai kalbėdama apie tai, kad perleidžia prekinį ženklą asociacijai, M.Navickienė pamiršo visuomenę informuoti, kad „Neužmiršk“ steigėjai yra ji pati ir kiti konservatorių veikėjai - Vytautas Landsbergis, Rasa Juknevičienė, Aistė Gedvilienė, Tadas Langaitis, Mykolas Majauskas bei Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Pati M.Navickienė „Vakaro žinioms“ tvirtino, kad prekinio ženklo pavertime Sausio 13-osios simboliu ji ne tik neįžvelgia nieko blogo, bet ir neįžvelgia jokios politikos, jokio bandymo populiarinti partiją. Ir tikina, kad iš prekinio ženklo negauna nei politinės, nei finansinės naudos.

O štai feisbuko paskyros „Neužmirštuolė“ autoriai skelbia, kad, pavyzdžiui, siuvinėtą neužmirštuolę galima įsigyti už 3 eurus. Esą gaminio savikaina - 1,69 euro, dar 52 centus prekės kainos sudaro PVM, o kariams savanoriams nuo kiekvienos neužmirštuolės atiteks po 79 centus.

Mat, kaip sakė M.Navickienė, „visi surinkti pinigai paaukojami kariams savanoriams. Beje, prieš Sausio 13-ąją nusipirkti galima ne tik siuvinėtų, bet ir popierinių neužmirštuolių (visose „Narvesen“ prekybos vietose), metalinių (visuose miestų ir rajonų centrų Lietuvos pašto poskyriuose).

„Kaip perleidau prekinį ženklą pati sau? Asociacija „Neužmiršk“ vykdo veiklą nuo 2014 m. Ji vykdo pelno nesiekiančią veiklą. Tarp asociacijos narių yra daug ne politikų.

Tai yra geras pavyzdys, kaip ženklas tapo visuomeniniu ir norint jį naudoti nereikia jokių sutikimų nei iš asociacijos, nei iš ko kito, kol jis naudojamas Sausio 13-osios aukoms atminti. Idėja kilo nuo nulio, neturint jokių minčių ženklą naudoti kokiems nors politiniams tikslams“, - „Vakaro žinioms“ šnekėjo M.Navickienė.



Paklausta, ar tikisi, kad dabar, kai daugiau žmonių sužinojo, kad neužmirštuolė susijusi su konservatoriais, jiems neprijaučiantys dar šį ženklą segės, politikė nusijuokė.

„Šis ženklas niekada nebuvo naudojamas jokiems politiniams bonusams gauti. Tai, kad jis gimė galvose žmonių, kurie buvo konservatoriai, visiškai nemenkina jo reikšmės bei vaidmens. Žmonės segėsi jį ir segsis“, - tikino Seimo narė.

Vis dėlto šįkart politikė jau sakė nežinanti, ar iš neužmirštuolių surinkti pinigai patenka tiesiai į Krašto apsaugos savanorių pajėgų kasą, ar per asociaciją „Neužmiršk“, nes esą mažai dalyvauja asociacijos veikloje. Tačiau užtikrino, kad „Neužmiršk“ iš to neuždirba nė cento.

Prof., politologo Algio KRUPAVIČIAUS komentaras:

„Pirmiausiai noriu akcentuoti, kad idėja neužmirštuolės ženklą naudoti kaip Sausio 13-osios simbolį yra nevykęs sprendimas. Tai - britų aguonos kopijavimas. Antras dalykas - jokių simbolinių asociacijų neužmirštuolė su Sausio 13-ąją niekada neturėjo ir neturės, tai yra dirbtinai įdiegiamas ženklas.

Jei jau norima specialaus ženklo, yra gerų alternatyvų. Pavyzdžiui, degantys Gediminaičių stulpai trispalvės fone. Tai tikrai būtų daug labiau simboliška.

Trečias dalykas - Sausio 13-osios simbolį turėtų parinkti pati visuomenė, o dabar keli politikai stumia idėją. Dar daugiau - neužmirštuolė naudojama kitų organizacijų, todėl jų reikėtų atsiklausti, ar šį ženklą galima naudoti Lietuvoje.

O ženklo, kurį norima paversti nacionaliniu simboliu, patentavimas iš viso yra nesusipratimas. Nekorektiškas žingsnis, sakyčiau, netgi supriešinantis visuomenę.

Galų gale yra organizacijos, turinčios ryšį su Sausio 13-osios įvykiais. Jei tokios organizacijos būtų ženklą inicijavusios ar net patentavusios - dar būtų galima suprasti“, - įsitikinęs A.Krupavičius.

Politologas sako, kad prie neužmirštuolės išpopuliarinimo labiausiai prisidėjo prezidentė Dalia Grybauskaitė, nuo pat pradžių segėjusi šį ženklą.

O ji, anot profesoriaus, „neabejotinai buvo konservatorių šalininkė“. A.Krupavičius atkreipė dėmesį, kad konservatoriai itin daug investuoja į viešuosius ryšius ir taip siekia populiarumo.

Tą esą įrodo ne tik neužmirštuolės pavyzdys, bet ir tai, kad jie politinių balų siekia pasinaudodami bet kokiu tikru ar tariamu skandalu: pirmieji iš politikų nuvažiavo prie „Sauliaus Skvernelio keliuko“, pirmieji nuvyko prie sandėlio, kur neteisėtai laikomi chemikalai. O dalis žiniasklaidos „pasimauna ant kabliuko“.

„Daliai žiniasklaidos tikrai kartais pritrūksta kritiško mąstymo. Ir net ne kartais, o gana dažnai. Kai iškyla klausimas ir reikia atsakymų, dažnai atsakinėja tik viena tuo klausimu suinteresuota pusė, o kita - nėra išklausoma.

Demokratinėse visuomenėse žiniasklaida turi elgtis kitaip ir ne tik išklausyti kitą pusę, bet net ir pasitelkti ekspertus“, - konstatavo A.Krupavičius.

Sidebar placeholder