Su paspirtuku – kaip ant sparnų

Su paspirtuku – kaip ant sparnų

Paspirtukas šiandien toli gražu nebėra suvokiamas vien kaip vaikiška transporto priemonė. Vis daugiau žmonių ją renkasi aktyviam laisvalaikiui paįvairinti, judėti spūsčių varginamuose miestuose ar net ruošiasi į tolimesnius žygius.

Sparčiai populiarėjanti priemonė

Gerimanto Statinio, muzikanto, žurnalisto ir keliautojo, manymu, tokį paspirtukų išpopuliarėjimą lėmė patogumas jais judėti mieste, didelėse erdvėse. „Paspirtuko slenkstis yra žemas, nereikia aukštai kilnoti kojos. Tiesiog pastatai pėdą ir spiriesi“, – pastebėjo pernai su verslininku Tomu Augūnu paspirtuku per Lietuvą daugiau kaip 400 kilometrų įveikęs ir į šalies rekordų knygą patekęs vyras.

Tiesa, į žygį bičiuliai išsiruošė dideliais paspirtukais – vadinamaisiais dviračiais be pedalų. Tačiau žurnalistui nesvetimas ir mažesnis paspirtukas, parankesnis mažesnėms distancijoms įveikti ir judėti mieste.

„Dar dirbdamas kelionių laidoje pajuokavau, kad šios transporto priemonės laukia didelės perspektyvos. Pasirodo, po dešimties penkiolikos metų tokios prognozės išsipildė“, – juokėsi G.Statinis.

Sudegina daugiau kalorijų

Pašnekovo pastebėjimu, sportiškumui palaikyti paspirtukas daug tinkamesnis nei, pavyzdžiui, dviratis. Paspirtukui minti prireikia daugiau energijos, fizinės ištvermės. Taigi ši transporto priemonė automatiškai dėkingesnė ir norintiesiems sudeginti daugiau kalorijų bei pakoreguoti kūno linijas.

„Su paspirtuku važiuoti maloniau nei dviračiu, nes juda visas kūnas. Aišku, pavyzdžiui, važiuodamas į įkalnę gali pareguliuoti dviračio pavarą, o su paspirtuku viskas priklauso nuo tavo jėgų“, – sakė muzikantas, žurnalistas ir keliautojas Gerimantas Statinis.

G.Statinis pridūrė, jog įdomiausia, kad važiuojant paspirtuku didžiausia apkrova tenka ne tai kojai, kuria atsispiriama, bet stovinčiajai. „Vis dėlto priešingai, nei daugelis įsivaizduoja, važiuojant nėra spiriamasi viena koja, yra išmokstama pora spyrių atlikti viena koja, tada nesustojant ir toliau riedant greitai permesti kitą“, – aiškino pašnekovas.

Suteikia sparnus

Keliautojas pastebėjo, kad gerai įsibėgėjus važiuojant paspirtuku jautiesi kaip ant sparnų. „Kojos mostas – lyg sparno analogija. Kai skrieji geru keliu keliu, vėjas nepriešiškas, galima įgyti greitį lyg važiuotum dviračiu. Per valandą įveikti 15–18 kilometrų, per dieną – 70–80 km atstumą. Aišku, viskas priklauso nuo fizinio pasirengimo“, – pastebėjo aplink Lietuvą paspirtuku keliavęs vyras.

Pasak G.Statinio, riedėjimas paspirtuku populiarėja ir kaip sporto šaka.

„Nenustebčiau, jei ji būtų įtraukta ir į olimpines žaidynes“, – sakė jis.

Specialisto komentaras

Sporto medicinos gydytojas Mantas Ambraška:

Bet koks pakilimas nuo kėdės ir pajudėjimas duoda naudos fizinio lavinimo prasme. Paspirtukas – puikus būdas aktyviam laisvalaikiui paįvairinti. Tačiau jei apie jį kalbėtume kaip apie transporto priemonę, naudojamą iš taško A nukakti į tašką B, galbūt daugiau energijos išnaudotume tiesiog eidami. Tačiau jei į paspirtuką iškeičiamas važiavimas automobiliu ar kita panašia priemone, tai tikrai geras pasirinkimas.

Paspirtukas naudingas raumenų, kaulų, širdies ir kraujagyslių sistemai, padeda lavinti pusiausvyrą, treniruoja vestibuliarinį aparatą. Tačiau reikėtų pastebėti, kad dažnai žmonės juo važiuodami linkę naudoti vieną koją. Jas reikėtų pasistengti kaitalioti. Dar besimokantiems važiuoti dviračiu mažiems vaikams paspirtukas galėtų būti gera mokomoji priemonė lygsvarai lavinti – paviršius, ant kurio stovima, yra netoli nuo žemės, vaikas patiria mažiau baimės.

Verta žinoti

Pirmieji paspirtukai būdavo rankų darbo ir tiksli jų atsiradimo data nėra aiški. XX a. 9 dešimtmetyje dalis BMX gamintojų pradėjo į rinką leisti spiriamus BMX dviračių modelius, kurie savo konstrukciją priminė šiuolaikinius paspirtukus. 1994 m. Suomijoje pradėti gaminti paspirtdviračiai. Šiuolaikinio tipo paspirtukai, kuri buvo gaminami iš aliuminio, su riedučių ratukais ir galėjo būt sulankstomi atsirado 1996 m. Šveicarijoje. 1999 m. paspirtukai įžengė į Japonijos rinką iš kurios vėliau paplito ir po visą pasaulį.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder