Sutapimas: viešai iškėlus R. Masiulio nuodėmes, išlindo ir daugiau

Sutapimas: viešai iškėlus R. Masiulio nuodėmes, išlindo ir daugiau

Sutapimas: valstiečių lyderiui Ramūnui Karbauskiui ėmus viešai plakti susisiekimo ministro posto netekusį Roką Masiulį virš šio skaidruolio galvos pakibo ir Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) vėzdas.

R.Masiulį ilgą laiką kai kas titulavo skaidriausiu ministru, bet į kruopščiai kurptą įvaizdį dabar ėmė kėsintis ne tik staiga praregėję kai kurie politikai, bet ir teisėsaugininkai.

Prezidentei Daliai Grybauskaitei baigus kadenciją, o jos globotam ministrui užvėrus Susisiekimo ministerijos duris R.Karbauskis pareiškė, kad R.Masiulis buvo puikus tik viešuosiuose ryšiuose, o darbus dirbti jam esą sekėsi prastai: „R.Masiulis turės atsakyti už neatliktus ar nekokybiškai atliktus darbus.“

O praėjusią savaitę Specialiųjų tyrimų tarnyba pranešė, kad Susisiekimo ministerijos valdoma bendrovė „Kelių priežiūra“, pasirodo, irgi yra toli gražu ne krištolinė.

Pasak STT, bendrovei trūko skaidrumo dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose, aptikta nevienoda atliktų darbų ir suteiktų paslaugų apskaita, matyti galimų konkurenciją ribojančių apraiškų.

Be kita ko, buvo ir atvejų, kai bendrovės darbuotojai nepastebėdavo arba galimai sąmoningai vengdavo viešųjų pirkimų. STT abejonių sukėlė ir „Kelių priežiūros“ veiksmai, kai būdavo priimami sprendimai nedalyvauti pirkime, bet vėliau darbus ji vykdydavo kaip subrangovas, taip pat įtarimų kilo dėl bendrovės teikiamų paslaugų ar prekių klientams, kurie vengdavo atsiskaityti.

Užmojai buvo dideli

Specialiųjų tyrimų tarnybos dėmesio sulaukusi įmonė įkurta 2017 metų spalį, kai Susisiekimo ministerijai jau dirigavo R.Masiulis. Karą transporto sistemoje esą vešėjusiai korupcijai skelbęs ministerijos vadovas iš 11 atskirų įmonių sujungtai institucijai buvo iškėlęs aukštą kartelę.

Daugiau kaip 21 tūkst. kilometrų šalies kelių prižiūrinti bendrovė turėjo tapti profesionalumo, efektyvumo ir modernios vadybos pavyzdžiu. Tarp ministro įsakymu bendrovei suformuluotų lūkesčių vienas pagrindinių buvo skaidrumas: „Savininkas tikisi, jog įmonės valdymo organai atliks vidaus auditą ir apgins įmonės interesus, jei buvo švaistomas ar neefektyviai naudojamas įmonės turtas.“

Nauja akcinė bendrovė „Kelių priežiūra“ prieš porą metų buvo įsteigta sujungus net vienuolika atskirų įmonių.

Palaimino naujus vadovus

Skaidrumą, kurio pasigedo STT, turėjo užtikrinti prie naujos įmonės vairo 2017 metais stojęs Darius Aleknavičius.

Beje, pastarasis mokslus krimto ir buvusio viceministro Pauliaus Martinkaus vadovautame „Baltic Institute of Corporate Governance“, kurį yra baigęs ne tik R.Masiulis, bet ir nemažai kitų į aukštus postus ministrui pavaldžiose įmonėse nutūpusių vadinamųjų aukšto lygio vadybininkų.

Kaip „Kelių priežiūrai“ sekasi įgyvendinti ministro išdėstytus lūkesčius, turėjo prižiūrėti naujasis jos valdybos pirmininkas Vygantas Sliesoraitis. Į šį postą jis buvo paskirtas nepaisant to, kad tuomet žiniasklaidoje jo pavardė jau šmėžavo Žvėryne užtvertos valstybinės žemės skandale.

Skelbta, kad V.Sliesoraitis esą buvo priglaudęs dalį valstybinės žemės Birutės gatvėje, kur sostinės meras Remigijus Šimašius tiesė dviračių taką ir buvo priverstas savo rankomis kirsti tam trukdžiusias tujas.

Tuo metu, kai V.Sliesoraitis buvo skiriamas ministerijai pavaldžios bendrovės valdybos pirmininku, portalai skelbė ir apie jo planus parduoti 2,2 mln. eurų kainavusį itin prabangų namą.

Dar vienas sutapimas: panašiu metu rinkai savo prabangius namus pasiūlė ir „Tele2“ vadovaujantis R.Masiulio brolis Petras Masiulis, kurio būstas toje pačioje Birutės gatvėje tuomet buvo vertinamas 4 mln. eurų.

Išsiskyrė požiūriai?

Kalbėdamas su „Lietuvos rytu“ V.Sliesoraitis tvirtino namo Birutės gatvėje neturįs jau daug metų, be to, išsigynė kada nors kaimynystėje regėjęs P.Masiulį ar jo brolį dvynį. „Kelių priežiūros“ valdybos pirmininkas kratėsi ir savo atsakomybės, kad nebuvo įžvelgta korupcijos apraiškų, kurias įvardijo pareigūnai, ir galbūt nepateisino savininko lūkesčių.

V.Sliesoraitis lenkė į tai, kad daugiausia STT nustatytų pažeidimų galėjo būti padaryta prieš bendrovių sujungimą, o dabar situacija esą pasikeitusi į gerąją pusę: „Įmonė buvo ne tik sujungta, buvo pakeisti ir jos vadovai.

Bet juk viskas staiga nepasikeičia.“ Nepaisant STT vertinimų, V.Sliesoraitis poste išsilaikė.

Atleistas šalių susitarimu

Tuo metu jau po 2017 metais įvykusios pertvarkos „Kelių priežiūros“ vadovu paskirtas D.Aleknavičius iš šių pareigų šalių susitarimu buvo atleistas šių metų gegužę.

D.Aleknavičius tuomet viešai aiškino, kad nesutapo jo ir bendrovės valdybos narių požiūriai į pokyčių tempą ir ateities perspektyvas.

Bet V.Sliesoraitis „Lietuvos rytui“ tvirtino, kad D.Aleknavičius pasitikėjimo neteko ne dėl tų priežasčių, kurias įvardijo STT: „Jo išėjimas tik sutapo su atliekamu korupcijos vertinimu.

Šiuo požiūriu jam priekaištų neturėjome.“

Aiškėja, kad buvusio ministro R.Masiulio veikla – ne be priekaištų.

Skundėsi ir profsąjungos

Užtat buvusiam bendrovės vadovui kritikos negailėjo profsąjungų atstovai.

Jie džiūgavo išgirdę žinią apie D.Aleknavičiaus atleidimą. „Priėjo liepto galą“, – savo interneto svetainėje pavasarį skelbė Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“. Jos vadovas Kęstutis Juknis, kalbėdamas apie ministro R.Masiulio paskirtą bendrovės vadovą, tvirtino, kad jo darbas ir vadovavimas buvo tik vaidyba, o kalbos – iš fantastikos srities. Profsąjungos dėl D.Aleknavičiaus veiksmų ne kartą kreipėsi ir į buvusį ministrą, buvo skundžiamasi, kad pagal naujus standartus turėjusios veikti bendrovės vadovas visiškai užmiršo paprastus darbuotojus, nesirūpina jų darbo sąlygomis ir saugumu.

Ramūnas Karbauskis tikisi, kad Rokas Masiulis atsakys už neatliktus darbus Nuolat mokosi iš klaidų Prieš keletą mėnesių „Kelių priežiūros“ direktoriumi paskirtas Rolandas Rutėnas „Lietuvos rytui“ teigė dar nespėjęs įsigilinti, kokių nusižengimų bendrovėje aptiko STT.

Tačiau buvęs „Alna Intelligence“ ir „Ekonovus“ vadovas teigė visiškai pritariantis STT pateiktoms pastaboms: „Mūsų požiūriai sutampa, mes nenorime toleruoti jokių korupcijos elementų savo įmonėje ir kryptingai judame skaidrinimosi keliu.“

Paklaustas, ar jau gali įvardyti priežastis, kodėl, nepaisant įvykusios pertvarkos ir skambių deklaracijų, įmonei taip ir nepavyko atsikratyti abejonių dėl skaidrumo, R.Rutėnas buvo nusiteikęs itin optimistiškai: „Nemanau, kad mūsų užsibrėžti siekiai prasilenkia su tikrove.

Mes esame pakeliui ir mokomės iš įvardytų ir neįvardytų klaidų. Situacija dėl skaidrumo keičiasi kiekvieną savaitę.“ Anot „Kelių priežiūros“ vadovo, įmonei nepalankios išvados nebuvo staigmena, apie tai buvo žinoma.

Bet R.Rutėnas nesiėmė komentuoti, ar jų paviešinimas nėra susijęs su pokyčiais Susisiekimo ministerijos vadovybėje ir R.Karbauskio pažadais įrodyti, kad R.Masiulis joje šeimininkavo prastai.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder