Klaipėdoje prasideda elektrinių autobusų revoliucija (galerija)

(9)

Praėjusį savaitgalį Klaipėdą jau pasiekė 50 naujų kinų gamintojo „King long“ mažųjų žemagrindžių elektrinių miesto autobusų. Bendrovė „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) jau kitą savaitę turėtų pradėti aptarnauti priemiestinius viešojo transporto maršrutus.

TOKS 2024 metais laimėjo Klaipėdos savivaldybės skelbtą konkursą dėl miesto transporto parko atnaujinimo. 

Tų pačių metų pabaigoje pradėtas įgyvendinti Europos Sąjungos finansuojamas projektas, kuriuo siekiama aukštesnių tvarumo standartų organizuojant keleivių vežimą viešuoju transportu. Nauji elektriniai mikroautobusai, išriedėsiantys į Klaipėdos gatves dar šį mėnesį, pakeis dalį šiuo metu naudojamų taršių dyzelinių mikroautobusų. Taip siekiama mažinti oro taršą ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį Klaipėdos regione.

Naujieji autobusai pakeis priemiestinius ir maršrutinius taksi. Šiuo metu vyksta autobusų paruošimas darbui, instaliuojama reikalinga įranga.

Elektrinė revoliucija

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis „Vakarų ekspresui“ sakė, kad mieste prasideda viešojo transporto revoliucija.

Šiuo metu Klaipėdos mieste važiuoja 26 UAB „Klaipėdos paslaugos“ didžiųjų elektrinių autobusų.

Pagal jau pasirašytas sutartis su vežėjais, iki metų pabaigos uostamiesčio viešojo transporto maršrutais keleivius turės vežti apie 100 elektrinių transporto priemonių.

Tai sudarys apie 2/3 visų autobusų.

Anot G. Neniškio, pagal planą, liepos 12 dieną (šeštadienį) pirmasis mažasis elektrinis TOKS autobusas turi pradėti kursuoti 30 maršrutu (Bangų g.-Slengiai).

Elektrinių mažųjų autobusų skaičius maršrutuose palaipsniui bus didinamas.

Kartu bus stebima, kaip elektrinės transporto priemonės prisiderina darbui sistemoje. Gali būti taip, kad pagal akumuliatorių pakrovimui reikalingą laiko ciklą ateityje gali būti koreguojamas priemiestinių maršrutų grafikas.

Talpesni autobusai

Taip pat naujieji autobusai padės spręsti ir keleivių pervežimo piko metu problemą. Šiuo metu dar kursuojantys „Mercedes Sprinter“ mikroautobusai gali vežti 20-22 keleivius (16 sėdimų vietų), o naujieji žemagrindžiai „King Long“ elektriniai PEV serijos autobusai turi po 19 sėdimų vietų ir po 1 neįgaliesiems pritaikytą vietą, o iš viso gali vežti 35 keleivius.

Pasak G. Neniškio, kitas didelis viešojo transporto sistemos elektrifikavimo etapas prasidės jau nuo rugsėjo. Tuomet naujus elektrinius autobusus turi pradėti eksploatuoti konkursą laimėjusi UAB „Kautra“. 

Šios įmonės autobusai iki šių metų pabaigos turėtų pakeisti morališkai pasenusias privačių Klaipėdos bendrovių „Gintarinis vairas“ ir „Pajūrio autobusai“ dyzelinu varomas transporto priemones.

Priminsime, kad dar 2020 metais „Klaipėdos paslaugos“ įsigijo pirmuosius du Klaipėdoje surinktus „Dancer“ elektrinius autobusus. 

2023 metų pabaigoje Klaipėdoje pradėjo kursuoti Kinijos bendrovės ilgieji „YES EU“ elektriniai autobusai. Iš viso jų - 13. Taip pat nuo parėjusių metų mieste dirba 11 „Iveco Crossway“ elektrinių autobusų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder