Netekę 80 procentų prancūziško šampano savo tėvynėje, rusai juo girtauja Turkijoje ir Dubajuje

Prieš karą Rusija buvo 13-oji prancūziško šampano eksporto rinka pasaulyje, tačiau 2022 m. ji nukrito į 38-ąją vietą. Tiekėjai į Rusiją išsiuntė apie 435 000 butelių, palyginti su daugiau nei 2,3 mln. butelių 2021 m.

Rusai putojančio gėrimo trūkumą iš dalies kompensavo tiekdami per kitas šalis ir didindami vartojimą Turkijoje ir JAE, rašo "Bloomberg", remdamasi "Comite Champagne" ir "Trade Data Monitor" duomenimis.

Turkija ir JAE emyratas Dubajus tapo viena pagrindinių krypčių, į kurias rusai, ypač turtingieji, persikėlė nuo karo pradžios.

Be to, jie atviri rusų turistams, o į daugelį Vakarų šalių patekti tapo sunku arba beveik neįmanoma.

Abiejose šalyse 2022 m. rusai pasiekė nekilnojamojo turto pirkimo rekordą.

Turkijoje, remiantis statistiniais duomenimis, jie nupirko 16 312 namų; Dubajuje jie buvo didžiausia nerezidentų pirkėjų grupė, prisidėjusi prie 80 % pardavimo vertės padidėjimo, palyginti su 2021 m., rodo brokerių bendrovės "Betterhomes" duomenys.

Prancūzijos gamintojų šampano siuntos į JAE 2022 m. šoktelėjo 75 %, o į Turkiją - 120 %, teigia "Comite Champagne".

Atrodo, kad didelis rusų buvimas tokiuose regionuose kaip Persijos įlankos šalys (Katare pernai taip pat vyko Pasaulio futbolo čempionatas) padidino šio gėrimo pardavimus, nors sunku pasakyti, kokiu mastu, agentūrai "Bloomberg" komentavo šampano gamintojų asociacijos "L'Union des Maisons de Champagne" vienas iš pirmininkų Davidas Chatillonas.

Tuo tarpu šampano eksportas iš Turkijos į Rusiją išaugo dar labiau - 182 procentais, rodo "Trade Data Monitor" duomenys.

Turkija apskritai tapo svarbiu Vakarų produktų perkrovimo į Rusiją centru.

Nors "Comite Champagne" nenustatė siuntų apribojimų (pagal visos Europos sankcijas draudimas taikomas tik prabangos prekėms, kurių vertė viršija 300 eurų, tačiau tokių vynų dalis yra palyginti nedidelė), prasidėjus karui gamintojai nesikreipė į organizaciją dėl kilmės sertifikatų gavimo siuntoms į Rusiją, sakė Chatillon.

Jo nuomone, gamintojai galėjo atsisakyti bendradarbiauti su ja dėl kliūčių, kylančių logistikos, mokėjimo, draudimo srityse, taip pat dėl reputacijos sumetimų.

Šaltinis: The Moscow Times"

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder