Kaip pigesnis parkavimo administravimas „netikėtai“ pabrango 55 proc.

(2)

Šį mėnesį Klaipėdos miesto savivaldybės administracija parengė Klaipėdos strateginio veiklos plano pakeitimo projektą, kuriame, be kita ko, siūlo skirti papildomai apie 55 000 Eur VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ už parkavimo administravimą. Sprendimas parengtas vadovaujantis šiuo metu galiojančia parkavimo administravimo sutartimi. Kaip ir nieko tokio, parkavimo rinkliavos surinkta žymiai daugiau, nes Klaipėdos miesto taryba pritarė parkavimo ir zonos, ir kainos padidinimui.

Šiuo metu automobilių statymo rinkliavos, kontrolės ir leidimų administravimo galiojančioje sutartyje administravimas sudaro 31,3 proc. bendrų pajamų nuo surenkamos parkavimo rinkliavos. Dar šiais metais, miesto politikams administracija buvo užsiminusi, kad ateityje bendras procentas už parkavimo rinkliavos administravimą turėtų mažėti.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ administruoja parkavimą Klaipėdos mieste pagal pasirašytą viešųjų pirkimų sutartį. Tačiau tai pirkimas iš vieno šaltinio, kas sąlygoja ne derybas, o paprastą susitarimą - kiek norime, tiek ir mokėsite.

Nors tai palaimina ir Viešųjų pirkimų tarnyba, iki šiol kyla klausimų, kodėl mes mokame už administravimą trečdalį sumos.

Sutartis 27 mėnesiams

Po Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio mes, Tarybos nariai, buvome apdovanoti informacija, kad nuo 2022 metų parkavimo administravimo mokestis sumažės ir sieks 27,9 proc. bendrų pajamų. Pažadas lyg ir išpildytas, visi laimingi.

Tačiau pažvelgus atidžiau galima sakyti, kad melo kojos trumpos. Naujoji parkavimo administravimo sutartis sudaryta ne 36 mėnesiams, kaip buvo iki šiol ir kokiam terminui vykdant ilgalaikius pirkimus dažniausiai yra sudaroma, o tik 27 mėnesiams.

Kodėl? Na, matyt, dėl to, kad būtų gražesni skaičiai ir kad politikai nesuprastų. Bet čia administracija apgavo ne tik politikus, bet ir pati save.

Panagrinėsiu dvi sutartis ir detalizuosiu, kiek iš tiesų mums pabrango parkavimo administravimas. Dar 2018-12-11 sudarytoje sutartyje Nr. J9-2651 tarp BĮ Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos ir VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ buvo susitarta, kad vietinės rinkliavos už automobilių statymą rinkimą, kontrolės ir leidimų administravimo paslaugą bus mokama 46 711,50 Eur su PVM (be PVM 38 604,55 Eur), iš viso suma už visą laikotarpį, t. y. 36 mėnesius, sudarys 1 678 932 Eur su PVM.

Faktą, kiek yra išmokėta už administravimą, kontroliuoja pati Savivaldybės administracija. Tikiu, kad viskas išmokėta teisingai. Tačiau naujojoje sutartyje, kuri, beje, jau, kaip suprantu, pasirašyta 2021-11-15, numatytos visiškai kitokios sumos. Nors politikams deklaruojama, kad rinkliavos procentas mažėja, tačiau realiai rinkliava brangsta 55 proc.

Vietinės rinkliavos už automobilių statymą rinkimą, kontrolės ir leidimų administravimo paslaugą bus mokama 72 540 Eur su PVM (be PVM 59 950,41 Eur), iš viso suma už visą laikotarpį, t. y. 27 mėnesius, sudarys 1 958 580 Eur su PVM.

Akivaizdu, kad čia Klaipėdos miesto savivaldybės administracija, vadovaujama prieš kelerius metus VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pareigas ėjusio Gintaro Neniškio, pabandė pergudrauti klausimus keliančius politikus.

Taigi, grafiškai matyti, kad parkavimo administravimas per mėnesį brangsta 55,29 proc. Ši suma bus mokama per mėnesį už parkavimo rinkliavos administravimą VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“.

Nors Klaipėdos miesto savivaldybės administracija, organizuodama viešąjį pirkimą, sugudravo pirkdama ne 36 mėnesiams, o tik 27 mėnesiams, tampa akivaizdu, kad kitas rinkliavos didinimas galimai suplanuotas nuo 2024 metų kovo mėnesio.

Viešojo intereso vardan norisi atkreipti miesto vadovų dėmesį, kad šio „popierinio“ viešojo pirkimo terminas yra akivaizdus įrodymas, kad buvo ieškoma ne efektyviausio sprendimo viešiesiems pinigams išleisti, o labiausiai akiai mielo.

Bendra suma nuo buvusios skiriasi nedaug, padidėja tik 279 648 Eur. Logiškai kaip ir galima suprasti - viskas brangsta, parkavimo administravimas taip pat.

Bet kodėl akivaizdžiai buvo pažeidžiamas viešasis interesas ir pasirinktas ne 36 mėnesių pirkimas, o trumpesnis, lieka neaišku.

Matyt, tik todėl, kad matematiškai geriausiai išsiskaičiavo sumažintas bendro administravimo mokesčio procentas, kuris buvo pažadėtas politikams.

Jei lygintume tą patį laikotarpį, t. y. 36 mėn., tai vien už parkavimo administravimą bendra suma būtų 2 611 440 Eur, kas, palyginti su praėjusiu laikotarpiu, sudarytų 929 826 Eur augimą.Akivaizdu, kad toks terminas yra naudingas VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“, tačiau ne Klaipėdos miesto savivaldybei.

Už pirkimą atsakingas padalinys ir sutarties iniciatorius yra Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyrius, kurio vadovas Rimantas Mockus, kartu esantis ir VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ valdybos nariu.

Klaipėdos miesto savivaldybė vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu privalėjo laikytis skaidrumo principų. Kodėl buvo pasirinktas trumpesnis terminas, lieka neaišku. Klaipėdos miesto savivaldybė privalėjo siekti, kad parkavimo administravimo paslaugai skiriamos lėšos būtų naudojamos racionaliai.

Įprastai savivaldybė vykdydama viešuosius pirkimus, ypač ilgalaikėms paslaugoms pirkti, sudaro 36 mėnesių paslaugų sutartis.

Kodėl buvo šį kartą nuspręsta kitaip, atsakymo nėra.

Galimai savi interesai

Akivaizdu, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius G. Neniškis turi ateities lūkesčių. Viešai deklaravęs, kad jam saugoma darbo vieta VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“, galimai veikia savų interesų vardan.

Stebina, nors kartu ir liūdina faktas, kad jau daugiau nei dvejus metus G. Neniškis vadovauja Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai, tačiau sąsajos su VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ yra nenutrūkusios.

Vertinant Kauno miesto savivaldybės patirtį, o ypač sprendimus, susijusius su parkavimo rinkliavos, kontrolės ir leidimų išdavimo administravimu, mes esame pasirinkę patį brangiausią, tačiau nebūtinai racionaliausią sprendimą.

Pasiūlymas

Kaune veikia biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune“. Ji teikia ne tik parkavimo leidimų išdavimo, kontrolės, tačiau ir kitas paslaugas, t. y. leidimų prekybai išdavimą ir kontrolę. Įstaigoje dirba 47 darbuotojai.

Įstaigos veiklos išlaidos yra aiškiai reglamentuotos, biudžetinių įstaigų finansavimas taip pat yra griežtai reglamentuotas.

Mes vien vykdydami viešuosius pirkimus, šiuo konkrečiu atveju iš VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“, sumokame valstybei PVM mokesčių per metus vien dėl šio pirkimo 100 000 Eur. Pagal naują sutartį per metus Savivaldybė išleis 151 000 Eur PVM, kas būtų visiškai netaikoma, jei VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ būtų perorganizuota į biudžetinę įstaigą.

Klaipėdos miesto taryba aiškiai žinotų, kokios išlaidos yra planuojamos, funkcijos būtų pavestos aiškios su konkrečiomis užduotimis, biudžetinės įstaigos veiklos sąnaudos būtų aiškiai reglamentuotos ir mes, Klaipėdos miesto taryba, veikdami per biudžetinę įstaigą tikrai racionaliau naudotume biudžeto lėšas automobilių parkavimo administravimui.

Bijau, kad tokie siūlymai iš karto nuskęs Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus stalčiuose, nes juk nėra racionalu mažinti didėjančias būsimas pajamas tiems, kurie planuoja grįžti į savo buvusią darbo vietą.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder