Ole Willassen

„Ačiū, kad išvykote, nelauksime sugrįžtant“

(5)

Taip pasakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, kai pirmadienį žvejybos laivas „Ole Willassen“ sėkmingai buvo nuplukdytas į bendrovę „Klaipėdos laivų remontas“, kur toliau likviduojamas.

Meras juokavo sakydamas, kad galbūt šio laivo skendimo prie Danės upės krantinės istorija, prilygstanti trileriui, įkvėps uostamiesčio menininkus naujam kūriniui „Skęstantis norvegas“.

Laikinai einantis UAB „Klaipėdos laivų remontas“ (KLR), kuriai priklauso UAB Klaipėdos pilies uostas, Danės upės krantinių koncesininkė, generalinio direktoriaus pareigas Steponas Lenkauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad pradėti laivo „Ole Willassen“ buksyravimą delsta bijant, kad pakeliui jis nenuskęstų.

„Vakarų ekspresas“ jau rašė, kad dar stovintis prie krantinės Danės upėje laivas buvo gerokai „apskabytas“, jis neteko maždaug 10 tonų svorio. Pagaliau šiemet buksyravimo operacija, kurią atliko vienas vilkikas, buvo sėkminga.

„Nieko sudėtingo nebuvo. Viskas pavyko puikiai. Seniai sakiau, kad reikia traukti ir nebijoti. Laivą parsitempėme pas save, daugiau klausimų dėl jo neturėtų kilti“, - teigė jis ir pridūrė, kad buvo gautas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, tiksliau, Klaipėdos uosto kapitono, leidimas.

S. Lenkauskas patikino, kad KLR teritorijoje „Ole Willassen“ stovi tokioje vietoje, kad nuskęsti jau tikrai negalės. Ten visai mažas gylis - 1,5-2 metrai. Dabar prie jo darbuosis laivo savininko atstovai.

Šiuo metu svarstoma galimybė laivo nestatyti į doką. Galbūt tai, kas bus iš jo likę, bus galima iškelti su kranu ant kranto.

Istorinio laivo „Ole Willassen“, pastatyto Norvegijoje 1948 metais kaip banginių medžiojimo laivo, pašalinimo iš Danės upės istorija truko ilgiau nei metus. Bėda ta, kad jis stovėdamas prie krantinės Danės upėje skendo net tris kartus. Jeigu to nebūtų nutikę, galbūt ir dabar stovėtų senoje vietoje.

„Ole Willassen“ pirmą kartą skendo 2020 metų spalį, po mėnesio - dar kartą, tada buvo kiek paremontuotas. O pernai rugpjūtį skendo trečią kartą, ir tada trūko visų institucijų kantrybė, pasipylė ultimatumai pašalinti laivą iš upės. Pernai rugsėjį bandant jį buksyruoti į KLR, ėmė sunktis vanduo, teko nutraukti operaciją.

Priminsime, kad „Ole Willassen“ į Klaipėdą atplukdytas 2017-aisiais. Jis dokuotas KLR, paskui remontuojamas prie krantinės ir buvo pertvarkomas į pramoginį laivą, turėjusį plukdyti žmones pramogauti Norvegijos fiorduose. Bet taip niekur ir neišplaukė.

"Tai ne pats smagiausias istorijos puslapis, kitaip sakant, trileris, liksiantis prisiminimui. Šis laivas buvo išbandymas mums visiems: ir teisininkams, ir uosto tarnyboms, ir mūsų Viešosios tvarkos skyriaus specialistams, ir koncesininkei, greičiausiai ir laivo savininkams.

Tai labai gera pamoka visiems, kurie yra susiję su laivyba Danėje ir jos priežiūra.

Noriu tikėti, kad „Ole Willassen“ - paskutinis laivas skenduolis Klaipėdos Danės upėje ir kad tokių trilerių nei miestui, nei visoms kitoms struktūroms išgyventi nebereikės. Ačiū Dievui, kad po tiek išbandymų sulaukėme laimingo finalo", - sakė meras V. Grubliauskas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder