Nuolaidų bilietams pagailėjusi valdžia problemų neišsprendė

(5)

Vyriausybei neįteisinus visų šalies vadovo pasiūlytų nuolaidų kelionėms po Lietuvą viešuoju transportu Klaipėdos vežėjai sako, kad praleista proga paskatinti žmones saugoti gamtą ir spręsti kai kurias įsisenėjusias problemas.

Vakarykščiame posėdyje Vyriausybė pritarė prezidento Gitano Nausėdos pateiktoms Transporto lengvatų įstatymo pataisoms, kuriomis 8-18 metų vaikams būtų taikoma 50-80 proc. nuolaida kelionėms tolimojo susisiekimo autobusų maršrutais bei traukiniais ir 80 proc. nuolaida visiems nuo okupacijos ir sovietų agresijos nukentėjusiems gyventojams, pasipriešinimo kovų dalyviams, politiniams kaliniams ir tremtiniams, Nepriklausomybės gynėjams, taip pat Afganistano karo dalyviams, Černobylio atominės elektrinės avarijos padarinių likvidatoriams.

Likusius siūlymus - nuolaidas daliai pensininkų, nemokamus bilietus vaikams iki 7 metų bei lengvatas jų tėvams ir globėjams - Vyriausybė atmetė argumentuodama tuo, kad tokie šalies vadovo pasiūlymai papildomai kainuotų kelias dešimtis milijonų eurų, iš kurių didžiąją dalį turėtų dengti savivaldybės.

Tai numatanti Vyriausybės išvada pateikta svarstyti Seimui, tolesnį siūlymų likimą spręs tautos išrinktieji.

Galima paskatinti keliones

Tarpmiestiniais autobusais keleivius pervežančios uostamiesčio Savivaldybės įmonės „Klaipėdos paslaugos“ (buvęs Klaipėdos autobusų parkas) vadovas Vaidas Ramanauskas sako, kad pritarus šalies vadovo siūlomoms nuolaidoms bendrovės veiklos ir finansų neišbalansuos - lengvatas apmoka valstybė.

„Lengvatas apmoka Vyriausybė, mums jokio skirtumo nėra - keleivis ar Vyriausybė“, - „Vakarų ekspresui“ sakė V. Ramanauskas.

Transporto lengvatų įstatymas numato, kad dėl važiavimo tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais lengvatų negautas vežėjų pajamas jiems atlygina valstybė.

„Klaipėdos paslaugų“ vadovas teigia, kad siūlymas plačiau - tarp jų ir pensininkams - taikyti lengvatas buvo logiškas, nes jis pritrauktų daugiau keleivių į viešąjį transportą ir saugotų gamtą.

„Logiškas sprendimas - visi kalbame apie ekologiją, o tiek mokiniams, tiek senjorams visą kainą mokėti yra per brangu, važiuojama nuosavu transportu.

Šiuo sprendimu galima pritraukti daugiau keleivių į viešąjį transportą, todėl manau, kad tai teisingas sprendimas“, - kalbėjo V. Ramanauskas.

Išlieka problema dėl vaikų

Uostamiestyje viešąjį transportą organizuojančios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) Gintaras Neniškis sako, kad prezidento siūlytos nuolaidos pensininkams vežėjams neaktualios, nes jie lengvatas įsivedė anksčiau.

„Kai kurias įstatymu numatomas lengvatas dalis savivaldybių savo ruožtu jau įsivedė anksčiau.

Pavyzdžiui, Vilnius pasidarė, pas mus irgi pensinio amžiaus žmonės gali lengvatinius bilietus įsigyti, tai bet kokiu atveju savivalda tuos teisės akto trūkumus jau išsprendė“, - teigė G. Neniškis.

KKT nurodo, jog Klaipėdoje senjorai iki 70 metų metinį bei pusmečio bilietą gali įsigyti su 50 proc. nuolaida, o vyresni keleiviai metinį bilietą gali nusipirkti vos už 10 eurų. Tuo metu pradinukams nuo 2019-ųjų devynis mėnesius galiojantis bilietas taip pat kainuoja 10 eurų.

Vis dėlto G. Neniškis sako, kad bendra tvarka visoje Lietuvoje praverstų, nes tokiu atveju būtų išvengta nesusipratimų dėl nuolaidų iš kitų miestų į Klaipėdą atvykusiems pensininkams.

„Problema ta, kad iš Vilniaus atvažiavę žmonės galvoja, jog miesto nustatyta lengvata galioja ir kitur šalyje. Dėl to būdavo nelabai malonių incidentų, kai keleiviai tik iš nežinojimo reikalaudavo lengvatų.

Todėl tvarkos atsiradimas yra gerai“, - pasakojo įstaigos vadovas.

Anot jo, daug neaiškumų vežėjams išspręstų ir bendra tvarka dėl nemokamo važiavimo vaikams iki septynių metų, nes dabartinis reguliavimas apsunkina kontrolę.

„Pagal dabartinį įstatymą, teoriškai kiekvienas žmogus gali vežtis juos po du, bet realiai nustatyti, kieno tie vaikai, galimybių nėra. Arba - kaip elgtis su keliaujančia tokio amžiaus vaikų grupe?

Kuriems mokėti, kuriems - ne? Kurie vaikai auklėtojai priskirti? Tai visos Lietuvos problema“, - teigė G. Neniškis.

KKT vadovas sako, kad visoms siūlomoms nuolaidoms įsiteisėjus įstaiga nepajustų papildomos finansinės naštos: „Jeigu papildomos lengvatos bus numatytos, Vyriausybė turės susiplanuoti lėšas biudžete.“

Vyriausybės argumentai

Išvadas rengusi Finansų ministerija teigia, jog pritarus visiems pasiūlymams užtikrinti reikėtų papildomų beveik 50 mln. eurų, o didžiausia finansinė našta tektų savivaldybėms.

Vyriausybė savo išvadoje taip pat atrėmė Prezidentūros argumentą dėl nemokamo transporto Liuksemburge ir Maltoje - su šiomis valstybėmis esą nereikėtų lygintis, nes jos yra gerokai turtingesnės nei Lietuva.

G. Nausėda pataisas pateikė pernai birželį. Jis ne kartą išsakė priekaištus Vyriausybei, jog ši delsia įvertinti jo siūlymus. Šią kritiką jis pakartojo ir rinkimų kampanijos metu.

Savo ruožtu premjerė Ingrida Šimonytė teigė, jog procesas užtrunka, nes ministrų kabinetas siekia projektą tinkamai apsvarstyti.

Pagal dabartinę tvarką 70-80 metų pensininkai bilietus gali įsigyti su 50 proc., o vyresni - su 80 proc. nuolaida. Vaikus iki trejų metų nemokamai vežti galima tik tuo atveju, jeigu mažylis neužima atskiros keleivio vietos.

Kiekvienam keleiviui galima nemokamai vežtis du vaikus iki 7 metų, o jiems patiems bilieto kaina mažinama perpus.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder