Klaipėda pasiruošusi karinių laivų statybai

(6)

Vyriausybei neslepiant, kad šalies kariuomenei ir sienų apsaugai skirti laivai gali būti statomi Klaipėdoje, vietos verslas tokius užsakymus vadina iššūkiais, tačiau teigia, jog būtų pajėgus juos įvykdyti.

Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos prezidentas Arnoldas Šileika sako, kad ši pramonė per ilgesnę nei 100 metų istoriją šalyje sukaupė užtektinai žinių ir gebėjimų, kuriuos galėtų panaudoti karinių laivų statyboms.

"Nueitas nemažas kelias pastatant tikrai įdomių ir sudėtingų projektų ir, matyt, atėjo metas sukauptas žinias, kompetencijas - viską, ką turime - panaudoti ir karinių laivų statyboje.

Be abejonės, tai būtų sudėtingas iššūkis, kuris pareikalautų iš mūsų nemažai tiek partnerystės kompetencijų, tiek naujų projektų vadybos, jūrinės inžinerijos žinių, bet nepradėjęs niekada neįgysi patirties, kuri yra pati vertingiausia ir svarbiausia laivų statyboje.

Tokie projektai yra labai sudėtingi ir priskiriami prie kosminės pramonės srities", - kalbėjo A. Šileika.

Vakarų laivų gamyklai taip pat vadovaujantis A. Šileika sako, jog užsienio valstybių užsakymu Lietuvoje jau statyti panašūs laivai.

"Esame statę dvigubos paskirties laivus Vokietijos užsakymu, Singapūro karinių laivų programai. Žingsnis po žingsnio mes einame į šią sritį.

Taip kad esame pasiruošę naujiems iššūkiams ir toms galimybėms, kurios atsiveria, ypač įvertinant tai, kokioje geopolitinėje situacijoje pasaulis dabar yra", - teigė vadovas.

Klaipėdoje praėjusį penktadienį viešėjęs ir su laivų statytojais susitikęs premjeras Gintautas Paluckas žurnalistams sakė, jog valstybės užsakymai vietos verslui visada yra geriau, nes pinigai neiškeliauja iš šalies.

"Kiekvienas euras, kuris išvažiuoja iš šalies, yra nuostolis Lietuvos biudžetui (...)

Todėl ypač kalbant apie sunkiąją pramonė, apie laivų statybos pramonę Vyriausybės siekis yra, kad ta pramonė būtų užkrauta užsakymais. 

Aš suprantu - yra Europos teisės reguliavimas ir panašiai, bet jei pažiūrėsime į kitų šalių praktiką, ypač tie laivai, kurie yra skirti pakrantės apsaugai arba šalies kariuomenei, jie visi yra gaminami tose šalyse, kurios turi tokią pramonę, todėl tikslas yra užkrauti mūsų pramonę ir jos pajėgumus užsakymais, kurie bus naudingi ir šalies biudžetui, ir pramonei, ir visiems Lietuvos žmonėms", - sakė G. Paluckas.

Čia Vyriausybė tikrai turi planų ir padirbės.

Anot jo, šiuo metu kliūčių laivus statyti Lietuvoje nėra, tam trūksta tik politinės valios.

„Aš manau, kad tai yra ne trikdžiai, tai daugiau politinės valios stoka, nes mes ir praėjusią kadenciją turėjome labai keistų atvejų, kai skelbiamas konkursas, konkursus laimi kažkodėl kitos šalys, kai turime savo tvirtą pramonę ir turime vystyti savo gebėjimus, savo kompetencijas - inžinerines, integracines ir gamybos. Čia Vyriausybė tikrai turi planų ir padirbės“, - kalbėjo G. Paluckas.

A. Šileika teigia nevertinantis politinių procesų, tačiau pabrėžė, kad sprendimai turi būti priimti, nes šalies kariniai laivai yra susidėvėję.

"Man sudėtinga kalbėti apie tuos politinius trikdžius, bet ką mes ir kalbėjome su Karinių jūrų pajėgų vadovybe, tai kad dabartiniai laivai, kuriuos eksploatuoja pajėgos, yra fiziškai ir morališkai susidėvėję, juos būtinai reikia keisti.

Kokie tie trikdžiai bebūtų, tie sprendimai turi būti", - sakė laivų statytojų atstovas.

Sausį VLG grupė pristatė jos specialistų sukurto patrulinio laivo „Perkūnas“ koncepcinį dizainą - anot jos, 88 metrų ilgio, 17 metrų pločio ir 4,5 metro grimzlės laivas galėtų efektyviai manevruoti tiek sekliuose, tiek giliuose vandenyse bei galėtų būti naudojamas įvairioms užduotims.

Grupė skelbė, jog tai pirmasis tokio tipo laivas, į kurio kūrimą įsitraukė Lietuvos inžinieriai ir kurį realu pastatyti Klaipėdoje sutelkus jėgas skirtingų sektorių atstovams.

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.