Naujuosius "mikriukus" išbandė neįgalieji

Naujuosius "mikriukus" išbandė neįgalieji

Balandžio 16-osios rytą uostamiesčio gatvėmis pradės kursuoti naujieji maršrutiniai mikroautobusai. Jie keleivius džiugins įdiegtomis šiuolaikiškomis priemonėmis, nemokamu belaidžiu internetu, puikiu įvaizdžiu. Svarbiausia, jog šia viešojo transporto paslauga galės naudotis visi miestiečiai.

Vakar P. Lideikio stotelėje VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" surengė eksperimentą, kurio metu pakvietė neįgaliuosius ir tėvelius su mažamečiais vaikais išbandyti naująją transporto priemonę.

"Į "mikriuką" įlipti su vaiku vežimėlyje sekėsi visai neblogai. Jeigu atstumas tarp transporto priemonės ir šaligatvio bortelio bus tinkamas, problemų niekam neturėtų kilti. Tai - žemagrindė transporto priemonė, tad "mikriuko" grindų aukštis atitinka šaligatvio. Vis dėlto jei ir kiltų problemų įvežti vežimėlį, visada galima paprašyti vairuotojo nuleisti pandusą. Suprantama, tuo piktnaudžiauti nederėtų, nes maršrutinį taksi pasirinkę keleiviai tikisi savo kelionės tikslą pasiekti kuo greičiau", - teigė eksperimente su dukryte Goda dalyvavęs tėtis Tadas.

Pasak vyriškio, įlipti su vaiku vežimėlyje į senuosius "mikriukus" galimybių tiesiog nėra. "Jei kaip nors ir pavyktų laipteliais užsinešti vežimėlį, nebūtų vietos jį pastatyti viduje", - patirtimi dalinosi klaipėdietis.

Neįgaliojo vežimėliu į "mikriuką" greitai ir be kliūčių įvažiavęs irkluotojas Augustas Navickas taip pat gyrė šiuolaikiškai įrengtą transporto priemonę.

"Tam, kad įvažiuočiau į "mikriuką", man reikėjo paspausti šalia durų esantį mygtuką. Gavęs signalą vairuotojas turėjo man nuleisti pandusą. Viskas vyko labai greitai ir paprastai. Tikiu, jog keleiviai nesupyktų, kad jų kelionė dėl tokios procedūros užtruktų minute ilgiau", - šypsojosi sportininkas.

Jis neslėpė, kad Klaipėdoje viešuoju transporto nesinaudoja, kadangi važinėja automobiliu, tačiau ateityje žadėjo neatsisakyti kelionių tokiu moderniu ir jau išbandytu maršrutiniu taksi. "Juk kelionės viešuoju transportu yra pigesnės nei automobiliu", - pastebėjo pašnekovas.

Uostamiesčio Neįgaliųjų reikalų tarybos narė, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Klaipėdos miesto filialo pirmininkė Laima Stelingienė džiaugėsi, kad Klaipėdos viešasis transportas tampa vis kokybiškesnis ir šiuolaikiškesnis.

"Ne pirmą sykį dalyvauju panašiame eksperimente ir pastebiu, kad viešasis transportas vis labiau pritaikomas žmonėms su negalia. Žinoma, mums, silpnaregiams, svarbu ne tik patogus įlipimas į transporto priemonę bei jos vizualumas, bet ir garsiniai signalai", - teigė L. Stelingienė.

SKLANDŽIAI. "Į "mikriuką" įlipti su vaiku vežimėlyje sekėsi visai neblogai. Jeigu atstumas tarp transporto priemonės ir šaligatvio bortelio bus tinkamas, problemų niekam neturėtų kilti", - patirtimi dalinosi Tadas. Rūtos Žukės nuotr.

Deja, kelionės metu naujieji "mikriukai" garsinių signalų neskleis (apie stoteles praneš tik viduje esantiems keleiviams), tad neregiams sužinoti apie artėjančią transporto priemonę bus sudėtinga. Susistabdyti ją nelengva užduotimi taptų ir silpnaregiams.

"Vis dėlto skiriamoji transporto priemonės geba yra gera. "Mikriukai" - ryškios mėlynos spalvos, o rankenos - geltonos. Puiku, kad komposteriai visuose "mikriukuose" bus toje pat vietoje. Dėl to pasižymėti elektroninį bilietą neregiui problemų nebeturėtų kilti", - teigė dažnai viešuoju transportu besinaudojanti silpnaregė.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas informavo, kad 22 naujosios transporto priemonės jau visai netrukus kiekvieną dieną kursuos trimis maršrutais: M5 važiuos Šilutės plentu, M6 - iš Mogiliovo g. Melnragės link, M8 - iš Vingio g. į miesto ligoninę.

"Šie nauji žemagrindžiai mikroautobusai pritaikyti vežti visus keleivius. Puiku, kad į šią transporto priemonę patogu įlipti, čia nėra laiptelių, durys atsiveria plačiai, viduje - erdvu. "Mikriukus" jungia spalvos, dizainas, vienodos švieslentės, nauja elektroninio bilieto sistema. Čia įrengtos saugumo kameros, klimato kontrolės sistema ir netgi nemokamas belaidis internetas", - vardijo A. Samuilovas.

Nauja e. bilieto sistema, pasak pašnekovo, veiks kur kas greičiau ir patikimiau nei senoji. Modernus elektroninis komposteris nuskaitys ne tik elektroninio bilieto kortelę, bet ir popierinį vienkartinį bilietą, kurį bus galima įsigyti pas vairuotoją. Beje, jei per dieną kelionių naujaisiais "mikriukais" skaičius viršys keturias, naudojant elektroninį bilietą, kiti važiavimai tądien bus nemokami. Tokia sistema nuo rudens galios ir miesto autobusuose.

Be to, laukia dar viena naujovė. Netrukus atsiras nauja bilieto rūšis - bendras mėnesio miesto maršrutinio taksi ir autobuso bilietas.

Įprastai "mikriukai" kursuos iki vidurnakčio, tačiau, atsižvelgiant į poreikius, vasaros sezonu jie galimai važinės ilgiau.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder