Poilsiautojai Nidoje: "Renkuosi kokybę, už kurią ir moku"

Poilsiautojai Nidoje: "Renkuosi kokybę, už kurią ir moku"

Nuo birželio 20 dienos nuo 5 iki 20 eurų pabrangęs įvažiavimas į Neringą poilsiautojų srauto nepakoregavo: automobilių į kurortą šiemet įvažiavo net šiek tiek daugiau nei pernai. Savivaldybės valdžia tikina: srautas buvo suvaldytas. Dėl išaugusio mokesčio nesipiktina ir čia poilsiaujantys žmonės - esą už kokybišką poilsį sumokėti daugiau negaila.

Pavasarį daugelį Lietuvos gyventojų nustebinęs Neringos savivaldybės tarybos sprendimas nuo birželio 20-osios iki rugpjūčio 20-osios vadinamąjį ekologinį įvažiavimo į Neringą mokestį padidinti nuo 5 iki 20 eurų turistų srauto nesumažino. Birželio 20-30 dienomis į Neringą mokėdami nemenką mokestį įvažiavo 7,1 tūkst. mašinų, o tuo pačiu metu pernai mašinų buvo maždaug pusšimčiu mažiau.

"Taip pat įvažiavo daugiau lankytojų, atvykstančių automobiliais-gyvenamaisiais namais", - pastebėjo Neringos savivaldybės atstovė Sandra Vaišvilaitė. Vadinamiesiems nameliams ant ratų įvažiavimas į Neringą šiemet pabrango dvigubai ir dabar kainuoja 30 eurų.

Iki neregėtų aukštumų įvažiavimo kainą pakėlę neringiškiai aiškina, jog šitaip siekiama mažinti įvažiuojančių automobilių srautą, mažinti taršą bei stovėjimo vietų trūkumo problemas. Surinktus pinigus žadama skirti miesto ir paplūdimių tvarkymui, tualetų įrengimui, automobilių infrastruktūros plėtrai.

Atostogaujančių žmonių srauto pokyčių nepajuto ir vietos verslininkai. Jų manymu, ne viskas atsiremia į pinigus.

"Labiau jaučiamas turistų srautų skirtumas atsižvelgiant į oro sąlygas - natūralu, kad blogu oru jų yra mažiau. O kas galėdavo sau leisti atostogas Nidoje anksčiau, leidžia ir dabar", - teigia nuomojamų butų savininkė Inga.

Kartu su šeima pastogę turistams nuomojanti Laura tvirtina, jog klientų, kurie net dvejiems metams į priekį sezono metu rezervuotų gyvenamąjį plotą, nesumažėjo: "Kas gali ir geba planuotis iš anksto, tas laimi, nes pavėlavusieji, kurie ieško, kur apsigyventi pavasario pabaigoje, ar vasaros pradžioje, dažnai išgirsta atsakymą "viskas rezervuota".

Panašiomis mintimis dalijasi ir čia atostogaujantys lietuviai. Jie pripažįsta, kad ne tik įvažiavimas, bet ir poilsis Neringoje nėra pigus, tačiau jie už nemenkus pinigus jaučia gaunantys atitinkamą kokybę.

"Tie, kuriems yra per brangu, renkasi kitus miestus savo poilsiui. Aš jau kelintus metus iš eilės atvykstu į Nidą dėl tvarkingos aplinkos, malonių ir netrukdančių ilsėtis žmonių. Kai nueini prie jūros ir nematai geriančių alkoholinius gėrimus ar pučiančių cigarečių dūmus, dar kartą įsitikini, kad tokie apribojimai ir įvesti tarifai automatiškai tampa savotišku nepageidaujamų poilsiautojų filtru", - sako Nidoje poilsiaujantis Jonas iš Vilniaus.

Tačiau Nidos kavinių lankytojai pastebi, jog kainos kurorte tikrai nėra mažos.

"Mes esame keturių asmenų šeima, kuri pietų metu palieka apie 100-130 eurų tik pagrindiniams patiekalams, be jokių prabangių gėrimų ar desertų. Jei einame vakarieniauti, kai leidžiame užsisakyti visko, ko pageidaujame, kaina dvigubėja", - sako Martynas, su šeima atvykęs pailsėti į Nidą 7 dienoms.

Kavinių darbuotojai atvirauja, kad poilsiautojai nelinkę skaičiuoti išleidžiamų pinigų maitinimo įstaigose. Dauguma laikosi požiūrio, kad atostogų metu reikia atsipalaiduoti nuo visų matematinių ir finansinių galvosūkių. Padavėja Kamilė pastebi, kad lankytojai nesivaržo užsisakyti prabangių jūros gėrybių patiekalų, išgerti gero vyno ir palikti apvalią sumą arbatpinigių.

Išaugęs mokestis padėjo pasiekti tikslą

Darius JASAITIS, Neringos savivaldybės meras.


Pastebime, jog kai kurio transporto pakėlus įvažiavimo mokestį šiemet įvažiuoja net daugiau - pavyzdžiui, nuo birželio 20-osios iki liepos 1-osios buvo maždaug 200 daugiau kemperių, o lengvųjų automobilių tuo pačiu metu buvo 37 vienetais daugiau. Visgi negalima absoliutinti šių skaičių: galbūt mašinų būtų įvažiavę 5 tūkstančiais daugiau, jei mokestis siektų 10 eurų. Be to, šiemet Joninių savaitgalis buvo ilgasis, dėl to srautai taip pat buvo padidėję. Iki šiol kasmet fiksuodavome įvažiuojančių automobilių skaičiaus augimą, tad nesakyčiau, jog tikslas nebuvo pasiektas, nors ir nepasiekėme užsibrėžto 20 proc. automobilių sumažėjimo. Kitų būdų reguliuoti šiems srautams nelabai tėra - įvedus automobilių limitą rizikuotume nuvilti daugybę iš toliau atvažiuojančių turistų.
Aišku, automobilių skaičiui pernelyg nesikeitus padidės Savivaldybės pajamos iš mokesčio, o tai reiškia, jog atsiras galimybės rengti techninius projektus ir spręsti stovėjimo vietų trūkumo problemą. Jei Neringoje pavyks sutalpinti daugiau mašinų, ateityje bus galima šnekėti ir apie šio mokesčio mažinimą.
Šiuo metu pagrindinė mintis yra plėsti "Neringos komunalininko" didžiąją automobilių stovėjimo aikštelę (ties pietiniu įvažiavimu į miestą. - Autor. past.) 2 ar 3 kartus. Neatmetama mintis įrengti ir požeminę aikštelę. Taip pat darbu numeris 1 išlieka viešųjų tualetų skaičiaus didinimas ir jau esamų modernizavimas. Nors tualetų pas mus nemažai, visgi pastebime, kad jų nepakanka.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder