Spindinčios mokinių akys vertingesnės už bet kokias prizines vietas
Kaip rašoma žurnale ,,Scientific American“: ,,Turėtume vaikus mokyti medijų raštingumo jau pradinėse mokyklose“, todėl trečius metus vykstantis Britų tarybos ir ,,Meno avilio“ projektas „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose”su ugdymo plėtotės centru ir strateginiu partneriu – Lietuvos kultūros taryba puiki galimybė ne tik lavinti mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą, bet ir ugdyti medijų raštingumą.
Džiugu, kad Klaipėdos ,,Aitvaro“ gimnazija yra viena iš 5 Klaipėdos miesto mokyklų, kuri šiemet ( antrus metus) dalyvauja respublikiniame projekte.
Per neformalaus ugdymo pamokas projektui vadovaujanti dailės mokytoja Žaklina Peseckaitė ir lietuvių kalbos mokytoja Daiva Rudienė supažindino projekto dalyvius su kino kalba, žiūrėjo ir analizavo įvairias audiovizualines medijas ir mokiniams patrauklius medijų produktus (kiną, reklamas, socialinius tinklus, televiziją), dalyvavo ,,Nanook“ žurnalistų Karolio Pilypo Liutkevičiaus ir Mindaugo Drigoto paskaitoje bei susitiko su VŠĮ ,,Meno avilys”projekto kuratore Jelena Šalaj, kurio metu buvo aptarta praėjusių metų kūrybinė veikla, išklausyti mokinių lūkesčiai, aptartos galimybės renkantis naują medijų sritį bei pateikti pasiūlymai dėl medijos savaitės renginių.
Na, o įdomiausia veikla – kūrybinės dirbtuvės, kurių metu medijų industrijos atstovai atvyksta į mokyklą ir tris dienas kartu su mokiniais darbuojasi prie audiovizualinio produkto kūrimo.
Džiaugiamės, kad antrus metus mūsų jaunieji kūrėjai turėjo galimybę dirbti su talentingomis, romantiškai nusiteikusiomis, visada pozityviomis, bet reikliomis režisierėmis Marija Stonyte ir Aiste Žegulyte. Šiemet režisierės metė iššūkį – sukurti dokumentinį filmą, kuriame susipina realybė ir sapnas. Magiškos realybės paieškos išties pareikalavo ne tik kūrybinių sumanymų, bet ir štvermės, laiko. Idėjų gaudymas, kadruočių, filmavimo bei medžiagos perkėlimas į kompiuterius, montavimas, redagavimas, įgarsinimas – intensyvus darbo procesas – idėjų įgyvendinimas, pareikalavo ne tik fizinės ištvermės, bet ir dvasinės brandos.
O režisierės pasidžiaugė, kad išties mūsų jaunieji kūrėjai subrendo kaip asmenybės ir žinių bagažą turi nemenką, todėl teorinės dalies metu kino kalbos žinias reikėjo tik pasikartoti, o likusį laiką buvo galima skirti filmų turinio analizei (atokvėpiui nebuvo laiko.)
Pagaliau paskutiniai akcentai: filmų užbaigimas, eksportavimas ir darbas baigtas. Ar pavyko? Su nerimu, jauduliu, o galbūt pasididžiavimo jausmu visi nuskubėjome į P.Domšaičio galeriją – filmų peržiūrą. Nepaisant sunkumų, kaip minėjo patys kūrėjai ir režisierės (laiko stoka, medžiagos atranka, įgarsinimas), sukurti 7 dokumentinio žanro filmukai: ,,Laikui bėgant“, ,,Prisiminimai“, ,,Baltas žmogus“, ,,Sapnas“, ,,Svajonė“, ,,Siela“ ,,Rankos“. Po kiekvieno filmo peržiūros aidėjo audringi plojimai (vadinasi, pavyko), o kūrėjų pasisakymai, kaip pastebėjo režisierė Marija, rodo mokinių brandą ir suvokimą, ko ieškoti kuriant filmą, kaip sėkmingai parinkti garsą, spalvas, išlaikyti pauzes bei pritaikyti klasikinį L.Kuliašovo efektą – pagrindinę montažo taisyklę, o didžiausia sėkmė ir retenybė – nekilo techninių nesklandumų.
O dabar patys nuoširdžiausi padėkos žodžiai išvermingoms, kūrybingoms režisierėms Marijai Stonytė ir Aistei Žegulytė bei Ritai Baškienei (Ugdymo plėtotės centro informacinių technologijų skyriaus metodininkei), kuri prieš dvejus metus paskatino mus dalyvauti šiame projekte bei visai projekto ,,Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ kūrybinei grupei (Dovilei Abelaitei, Alionai Šalaj). Ačiū P.Domčaičio galerijos administracijai: vedėjai Kristinai Jakubauskienei ir muziejininkei Vaidei Gaudešiūtei už suteiktą galimybę antrus metus dirbti galerijoje bei gimnazijos mokytojoms: Julijai Šersobitovai (techninė pagalba), Žaklinai Peseckaitei (,,varomoji jėga“), pavaduotojai ugdymui Marinai Ustinovai (kuratorė) bei visai jaunųjų kūrėjų komandai (IIb ir 3 merginoms iš III-ių gimnazijos klasių), kuri po kelių savaičių savo darbus pristatys gimnazijos bendruomenei ir ,žinoma, šių metų veiklą turėtų vainikuoti bendras penkių Klaipėdos miesto mokyklų, dalyvaujančių projekte, renginys (vieta ir laikas tikslinamas). Tad sėkmės ir kūrybiškumo Jums, jaunieji kūrėjai, o mokytojams linkiu visada rasti raktą į mokinių širdis, nes spindinčios mokinių akys vertingesnės už bet kokias prizines vietas.
Rašyti komentarą