Tiksliųjų mokslų ir meno harmonija

Tiksliųjų mokslų ir meno harmonija

Ką bendro gali turėti chemija ir dailė? O matematika ir poezija? Kaip surengti reklamos kampaniją sporto klubui? Atsakymų į šiuos klausimus moksleiviai ir pedagogai ieško dalyvaudami projekte "Kūrybinės partnerystės". [CITATA]

Šis projektas Lietuvoje vykdomas jau trečius metus ir jame dalyvaujančių mokyklų skaičius artėja prie šimto. Kiekvienoje mokykloje su moksleiviais dirba kūrėjai - įvairių sričių profesionalai, savo patirtį perteikiantys moksleiviams ir taip padedantys jiems ugdytis kūrybišką mąstymą. Tarp projekte dalyvaujančių kūrėjų - poetai, dailininkai, mokslininkai, žurnalistai, reklamos agentūrų darbuotojai, aktoriai ir kt.

Siekia pokyčių

Pasak projekto vadovės Mildos Laužikaitės, kai kurios Lietuvos mokyklos projekte dalyvauja nuo pat pradžių, tačiau kasmet prisijungia vis naujų, o kūrėjų sąraše - beveik 250 pavardžių. Kuo "Kūrybinės partnerystės" domina mokyklas?

"Mokykloms reikia atsinaujinimo, nes senieji, tradiciniai ugdymo modeliai nebeveikia. Tvarka, kai mokytis reikia griežtai pagal programą - ne tai, ko reikia šių dienų žmogui. Šių dienų žmogui reikia daug mąstyti, daug žinoti, mokėti žinias taikyti, reaguoti į įvairias situacijas, bendrauti su kitais", - sako M. Laužikaitė.

Jos nuomone, kai kalbame, kas yra kūrybiškumas, kalbame ir apie gebėjimą įvairiais būdais komunikuoti, užmegzti santykį su kitais, pasinaudoti kalba, medijomis. Tačiau kūrybiškumui labai svarbūs ir kiti gebėjimai, kurie su kūryba siejasi ne iškart.

"Pavyzdžiui, disciplina, kai reikia daug dirbti, siekiama tobulėti. Atkaklumas, rizikavimo kultūra, kai suvoki, kad gali daryti tai, ko dar nebandei, kad gali eksperimentuoti ir mokytis ne tik iš sėkmės, bet ir nesėkmės. Tai, jog tau nepavyko, gali būti labai gera mokymosi galimybė", - tvirtina M. Laužikaitė.

Anot jos, net jei mokytojai vyksta į seminarus, tai nereiškia, kad darbas mokyklose pasikeis, o kuriantys praktikai priverčia permąstyti pamokas, rutiną.

"Lengviausia daryti tai, ką esi įpratęs, tad visiems reikia drąsos, gebėjimo kelti iššūkius, bet tai turi vykti ne per konfliktą, o per pasitikėjimo auginimą", - įsitikinusi "Kūrybinių partnerysčių" vadovė.

"Negalima skirstyti"

Projekto kūrėjų grupės narė psichologė ir edukologė Aistė Jasaitytė, kartu su M. Laužikaite praėjusią savaitę viešėjusi Klaipėdos mokyklose, teigia, kad neįprasti užsiėmimai mokyklose padeda atsiskleisti mokinių savybėms, kurias užgožia akademinė rutina.

"Projektas siekia parodyti, jog negalima vaikų skirstyti į gabius ar negabius. Visi yra labai individualūs, skirtingais būdais mokosi, kitaip priima informaciją. Dirbdami su kūrėjais vaikai turi priimti sprendimus ir tuomet, kai tampa patys atsakingi, ir išryškėja jų savybės, - pasakoja A. Jasaitytė. - Lyderiai gyvenimiškose situacijose, pavyzdžiui, kai kalbame apie gebėjimą atsakingai elgtis, susikurti sau darbo vietą, nebūtinai yra tie, kurie akademiškai gabūs."

Pasak pokalbininkės, kūrybiškumas nebūtinai turi sietis su menu: "Kūrybiškumas yra gebėjimas pergalvoti situaciją, nepasiduoti, ieškoti galimybių ir tai labai skatina vidinį augimą."

"Atranda vaikai ir atsakomybės, ir drąsos, tai suteikia jiems gerų emocijų, skatina juos toliau veikti. Lietuvos mokyklose vykdomi projektai yra labai skirtingi, bet smagu pamatyti, kas pasiseka, ką mokytojai gali iš to pasiimti, ko trūksta, kuo galėtume padėti. Būna situacijų, kai atrodo, viskas sekasi, bet kartais būna, kad ir mokytojai, ir vaikai sunkiai pasiduoda provokacijai, ir kūrėjui praktikui nelengva", - pasakojo kūrybos agente mokyklose buvusi A. Jasaitytė.

Eksperimentai ir reklamos agentūros

Klaipėdos Baltijos gimnazijos moksleiviai projekte dalyvauja jau trečią kartą. Anksčiau gimnazistai kitu kampu žvelgė į fiziką, chemiją, fotografavo, filmavo. Šiemet gimnazijoje įsikūrė reklamos agentūra - mokiniai kartu su profesionalais rengia reklaminę kampaniją miesto futbolo klubui "Atlantas".

Jau parengti plakatai, prigaminta skrajučių, kurios dalinamos miesto mokyklose. Moksleiviai skatinami lankytis "Atlanto" rungtynėse ir bandyti laimėti rimtą prizą - varžybas mokykloje ir fotosesiją su šalies futbolo vicečempionais. Baltijos gimnazijos "reklamos agentai" balandžio 16, gegužės 3 ir 10 dienomis skaičiuos, kurios mokyklos moksleivių rungtynėse apsilankė daugiausiai, o gegužės 12-ąją paskelbs nugalėtojus.

"Vaikai sako: "Čia viskas taip rimta." Jie nustebę, kad geba atlikti prašomus darbus", - šypsosi mokykloje apsilankiusi A. Jasaitytė.

Vitės pagrindinė mokykla projekte dalyvauja antrą kartą - pernai matematika, geografija, chemija buvo siejama su fotografija. Šiemet dėmesys skiriamas lietuvių kalbos ir meno sąsajai. Moksleiviai bando vizualizuoti literatūros kūrinius, perteikti juos per muziką, dailės kūriniuose ieško emocijų, kurias reiškia žodžiais, kuria eilėraštukus, tapo.

"Pamokose yra ribos, o užsiėmimų metu vaikai atsipalaidavę, išeinam iš laiko, iš kabineto ribų, jie ateina kaip į šventę. Kitokiu būdu mokantis ir vaikai mokytoją pamato kitokį", - sako Vitės pagrindinės mokyklos matematikos mokytoja Jurgita Karbauskė.

Pedagogai čia ėmėsi kurti mokytojų klubą, kuriame susirinkę žaidžia įvairius žaidimus, aptaria būdus padaryti pamokas įdomesnes, kartu stiprėja ir mokytojų bendradarbiavimas. "Kūrybinėse partnerystėse" dalyvaujančios mokytojos juokauja taip paįvairinančios mokyklinę buitį.

Pasak pedagogių, kiekvieno užsiėmimo pabaigoje su vaikais aptariama, kokius įspūdžius veikla jiems paliko, diskutuojama, kokios naudos duoda jų darbai. Pastebima, kad netradicinės veiklos metu ne tik įtvirtinamos žinios, bet ir auga tarpusavio pasitikėjimas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder