Kinija atsisako statyti automobilių gamyklas Rusijoje
Pasak jo, Kinijos prekių ženklai vykdo "agresyvią" kainų ekspansiją Rusijos automobilių rinkoje, kuri nuo karo ir sankcijų pradžios neteko pagrindinių Vakarų tiekėjų.
Kinijos prekių ženklai "nėra suinteresuoti ir nemato paskatų lokalizuoti savo gamybą Rusijoje, o tai apkrautų Rusijos komponentų pramonę papildomais užsakymais", sakė Sokolovas (jį cituoja "Kommersant").
Pasak "AvtoVAZ" vadovo, daugeliui į Rusiją atvykusių rytietiškų markių trūksta atsarginių dalių, o automobilių servisai susiduria su sunkumais užsakydami detales techninei priežiūrai ir remontui.
Kinijos automobilių bendrovėms neapsimoka investuoti į Rusijos gamybos plėtrą, joms reikia atsikratyti savo gaminių pertekliaus, todėl jos didina eksportą, taip pat ir į Rusiją.
Kinijos prezidento Xi Jinpingo vykdoma pramonės gamybos skatinimo politika, kuria siekiama sumažinti priklausomybę nuo importo iš Vakarų šalių, ir aktyvus Kinijos vairuotojų perėjimas prie elektromobilių lėmė transporto priemonių su vidaus degimo varikliu (VDV) perprodukciją.
Elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių pardavimai 2023 m. išaugo 38 % (vienetais jų dalis sudarė 31 %), o bendras automobilių pardavimų augimas buvo daug mažesnis - 12 %.
Dėl to automobilių sektorius kenčia nuo vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių pasiūlos pertekliaus.
Praėjusiais metais Kinija aplenkė Japoniją pagal automobilių eksportą, o Rusija tapo pagrindine jų pirkėja.
Avtostato duomenimis, pernai kas antras Rusijoje parduotas automobilis buvo kiniškas, o gruodžio mėn. automobilių iš Kinijos dalis siekė 61 %.
Metų pabaigoje "AvtoVAZ" užėmė apie trečdalį rinkos, o likusi dalis atiteko kitiems rusiškiems prekės ženklams ir iš Rusijos išvykusių bendrovių produkcijai, kuri liko sandėliuose arba buvo importuojama lygiagretaus importo būdu.
Vietinė automobilių gamyba 2023 m. pabaigoje sudarė 537 tūkst. vnt. Ir nors, palyginti su pirmaisiais karo metais, gamybos apimtys padidėjo 19 %, Rosstat užfiksavo 60 % nuosmukį, palyginti su prieškario 2021 m.
Tuo pat metu lapkritį automobilių buvo pagaminta 1,8 karto mažiau nei lapkritį-lapkritį (64,2 vs. 112,4 tūkst.), gruodį - 2,1 karto mažiau nei gruodį-lapkritį (55 vs. 126 tūkst.), rodo Rosstat duomenys.
"The Moscow Times"
Rašyti komentarą