Finansiškai gausūs 2023-ieji: pernai dėl daugiakanalės rinkodaros Lietuvos elektroninės prekybos verslai uždirbo per 200 mln. eurų
„Mokamų rinkodaros kanalų skaičius yra begalinis ir nenuoseklus, o ir išlaikyti juos sunku, ypač turint ribotą biudžetą. Todėl svarbu susitelkti į rinkodaros taktiką, kuri veikia. Daugiakanalė rinkodara, naudojant el. paštą, SMS ir pranešimus mobiliojo telefono ekrane, konversijų rodiklį padidino beveik 500 proc. Pridėjus automatizavimą, rezultatai dar geresni“, – sako „Omnisend“ marketingo vadovas Evaldas Mockus.
Automatizuoti pranešimai veikia iki keturių kartų geriau
„Omnisend“ analitikai nustatė, kad veiksmo inicijuotų, arba automatizuotų, el. laiškų, SMS ir pranešimų telefono ekrane rezultatai buvo daug geresni nei suplanuotų pranešimų. Automatizuoti pranešimai buvo siunčiami klientams, kai jie atsisakė krepšelio, užsiregistravo naujienlaiškiui arba kai jų mėgstama prekė vėl atsirado sandėlyje.
Automatizuotų el. laiškų paspaudimo konversijos rodiklis pagerėjo nuo 10 proc. iki 40 proc., o SMS žinučių — nuo 1,2 proc. iki 5 proc. Automatizuotų pranešimų telefono ekrane konversijos rodiklis šoktelėjo nuo 11 proc. iki 14 proc.
Paspaudimo konversijos rodikliai parodo, kiek žmonių, paspaudusių ant pranešimo, įsigyja juos dominančią prekę.
Sveikatingumas, nuotraukos ir vaizdo paslaugos, žaidimai – trys populiariausios el. pašto rinkodaros šakos Lietuvoje
Lietuvos verslo šakos, kuriose pernai užfiksuoti didžiausi paspaudimų konversijų rodikliai buvo sveikatos ir grožio (31 proc.), nuotraukų ir vaizdo paslaugų (13,3 proc.) bei žaidimų (13 proc.). Mažiausias rodiklis užfiksuotas žmonių ir visuomenės (0,01 proc.), darbo ir švietimo (0,5 proc.) bei žaislų ir pomėgių (2 proc.) srityse.
„Tokiems skirtingiems rezultatams tarp ekonominės veiklos šakų įtakos gali turėti daug veiksnių: išsiųstų pranešimų skaičius, el. laiškų turinys ar automatizuotų pranešimų procentinė dalis. Ką tikrai žinome, kad tie prekių ženklai, kurie savo rinkodaros kampanijose derina el. pašto, SMS žinutes ir pranešimus mobiliųjų telefonų ekranuose bei naudoja vartotojų elgsena pagrįstą automatizavimą, generuoja daugiau pardavimų“, – sako E. Mockus.
Ekspertas pataria: ko verta imtis 2024-aisiais?
Nors 2024-ieji – praktiškai įpusėjo, rinkodaros ekspertas E. Mockus tikina, kad el. prekybos verslams dar yra pakankamai laiko peržiūrėti ir atnaujinti savo rinkodaros strategijas. Pirmiausia, specialistas pataria pradėti ieškoti kitų bendravimo kanalų.
„Jei anksčiau bendravote su klientais tik el. paštu, SMS žinutėmis ir pranešimais telefono ekrane galite pradėti plėsti savo „portfelį“. Radę geriausią kanalą bendravimui su klientais, galėsite generuoti daugiau pardavimų ir padidinti konversijos rodiklį“, – teigia E. Mockus.
Jis taip pat pataria pasitelkti automatizacijas, tiek el. laiškams ir SMS žinutėms, tiek ir pranešimams mobiliųjų telefonų ekranuose – automatizuoti pranešimai gerokai lenkia planuotas kampanijas. Nežinantiems, nuo ko pradėti, rekomenduojama pradėti nuo veiksmingiausių automatizuotų pranešimų: krepšelio atsisakymo, naršymo atsisakymo ir sveikinimo pranešimų.
„Kadangi jau ruošiame automatizuotus pranešimus, paruoškime ir didesnius kontaktų sąrašus skirtinguose kanaluose. El. pašto, SMS žinučių ir pranešimų telefonuose išplėtimas padeda prekių ženklams padidinti investicijų grąžą, nes užsakymų duomenys iš visų kanalų saugomi vienoje vietoje. Tuo metu vieno kanalo, pavyzdžiui, žinučių el. paštu, atsisakiusiam prenumeratoriui informacija gali atkeliauti SMS žinutėmis“, – paaiškina „Omnisend“ rinkodaros vadovas.
Galiausiai, daugiakanalės rinkodaros ekspertas pataria optimizuoti el. laiškų šablonus – jie padės pasiekti aukštesnius konversijos rezultatus.
„Jei to dar nepadarėte, pasinaudokite šia galimybe ir išanalizuokite savo el. laiškų šablonus, pridėkite tokius elementus, kurie, jūsų žiniomis, gali padėti el. laiškų skaitytojus paversti į potencialius pirkėjus. Savo el. laiškų kampanijas galite padaryti veiksmingesnes, pabrėždami savo siūlomą pridėtinę vertę, pavyzdžiui, nemokamą pristatymą, aiškią prekių grąžinimo politiką, patogų ir prieinamą klientų aptarnavimą bei dar daugiau“, – tikina E. Mockus.
Pranešime nurodoma, kad taip pat gali būti naudinga į el. laiškų šablonus pridėti produktų apžvalgas, prekių įvertinimus ir jų reitingus, klientų atsiliepimus ir kitą informaciją, naudingą vartotojams.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
JAV ir Lietuvoje biurus turinčioje įmonėje iš viso dirba daugiau nei 200 žmonių. Pagrindiniai „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune.
Rašyti komentarą