Ieško panacėjos vilkikų spūstims mažinti

Kurį laiką nematytos vilkikų kolonos vėl ėmė kimšti Baltijos prospektą. Krovinių gabenimas į uostą sustoti negali, tačiau bent kelis kartus per savaitę eismas Baltijos ir Taikos prospektų žiedinėje sankryžoje ir Baltijos prospekte tampa komplikuotas.

„Realiai užsidaro Taikos prospekto žiedas. Tą mes pastebime antradieniais ir ketvirtadieniais, kai kryptis šiaurė-pietūs būna paralyžiuota. “Fūrų„ vairuotojai padaro tarpus, lengvieji automobiliai pravažiuoja, bet didesni autobusai nepravažiuoja“, - sakė „Klaipėdos keleivinio transporto“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas.

Klaipėdos savivaldybės Eismo saugumo komisijai bendrovės „DFDS Seaways“ vykdomasis direktorius Jonas Nazarovas atkreipė dėmesį į tai, kad problemos yra epizodinės. Pasak jo, į Centrinį Klaipėdos terminalą vykstantys vilkikai užkemša Baltijos prospektą, nes į terminalą dėl šviesoforų veikimo ciklų gali įvažiuoti mažiau vilkikų, nei terminalas pajėgia priimti.

Anot J. Nazarovo, terminalo vartų apkrovimo stebėjimas rodo, kad intensyviausias laikas būna nuo 16 iki 18 valandos. J. Nazarovas įvardijo, kad kovo 9 d. buvo intensyviausia - per parą terminale priimti 492 vilkikai.

„Esame šalia teorinio maksimumo. Problema yra ta, kad srautas nevažiuoja pavalandžiui nuo 0 iki 24 valandos. Yra tam tikros piko valandos. Minėto antradienio pikas buvo, kai apie 55 procentus krovinio pasirodė per keturias valandas, kurios miestui galbūt yra brangios. Terminalo vartai, jei viskas veikia puikiai, gali nugurgti apie 150 vienetų per valandą“, - aiškino J. Nazarovas.

„DFDS Seaways“ vadovas teigė, kad Baltijos pr.-Minijos g. sankryžą per žalią šviesą spėja kirsti 4 vilkikai. Piko metu įvažiuoti į terminalą laukia apie 120 vilkikų. Aikštelėje prie terminalo telpa apie 30 vilkikų, tad didžioji dalis jų lieka spūstyje Baltijos prospekte.

„Atstumas ten yra 550 metrų, apytiksliai į vieną juostą turėtų tilpti apie 28 vienetus. Hipotetiškai turėtų sutilpti visi ir neblokuoti Taikos žiedo. <...> Problema yra Taikos žiedas, kur įvažiuojantys sunkiasvoriai gali nematyti eilės galo ir gali užkimšti žiedą ir judėjimą Taikos prospektu šiaurė-pietūs“, - pripažino J. Nazarovas.

Reguliuoti eismo, kad nesusidarytų kamščiai, Kelių policija nuolat nespėtų fiziškai, nes tam reikia didelių resursų. Tad siūloma ieškoti kitokių sprendimų, kad problema netaptų dar gilesnė uždarius dalį Vilniaus plento.

Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika svarstė, kad galbūt vienas iš variantų galėtų būti vilkikų nukreipimas per Tilžės g., Šilutės pl., Dubysos g. ir kt.

„Reikia prisidėti visiems ir bandyti sureguliuoti. Mes padėsime spręsti problemą, bet reikia bėgti į priekį keliais žingsniais greičiau, nei tie kamščiai formuojasi“, - nuomonę išsakė M. Džermeika.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis ragino ieškoti galimybės vilkikams įvažiavimo į terminalą laukti jo prieigose, pavyzdžiui, tartis su Uosto direkcija dėl nenaudojamos rezervinės teritorijos, kur sunkiasvoriai galėtų laukti nesudarydami spūsčių.

„Galimybės valdyti srautą nėra. Už mėnesio bus uždaryta viena Vilniaus plento pusė ir pralaidumas, kuris yra dabar, dar sumažės ir sumažės kartais. Tikrai ieškokite sprendimų, nes miesto infrastruktūra yra tokia, kokia yra“, - teigė G. Neniškis.

Šią savaitę apie spūstis Baltijos prospekte turėtų būti diskutuojama dar kartą, išklausoma daugiau nuomonių ir pasiūlymų.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder