Kelininkai įspėja: keliuose yra slidžių ruožų, dieną prognozuojamas plikledis

Kelininkai įveikti žiemą pasiruošę

„Budim, stebim situaciją. Technika – 7 barstytuvai su priekiniais ir šoniniais verstuvais, 4 autogreideriai ir tiek pat traktorių – paruošti. Žiemą užklupti nusiteikę mes, o ne ji mus“, – paklaustas, ar pasiruošė žiemos iššūkiams, juokavo Kretingos kelių tarnybos vadovas Tomas Balčytis.

 

Tiltus ir viadukus druska jau barstė

Du kartus – praėjusį šeštadienį ir kiek anksčiau – kelininkai jau turėjo progą padirbėti: A11 kelyje, pradedant Kartena, Kretinga, baigiant visu Palangos–Liepojos plentu, druska pabarstė visus tiltus ir viadukus.

Pasak T. Balčyčio, įmonės sandėlyje Kretingoje šiuo metu sukaupta 1 tūkst. 850 tonų druskos, 300 tonų druskos ir smėlio mišinio iš viso už 150 tūkst. eurų.

Jeigu reikės, barstymo medžiagų atsargos bus papildytos. Pernai per sezoną sunaudota apie 2 tūkst. 300 tonų druskos ir 1 tūkst. 500 tonų mišinio.

Tokie kiekiai, anot pašnekovo, – įprasti, tačiau įdomu tai, kad vien per sniegingą ir šaltą gruodį buvo išbarstyta 1 tūkst. 300 tonų druskos ir 700 tonų druskos ir smėlio mišinio.

Lėmė neįprastos gamtos sąlygos, kai dieną temperatūra pliusinė, vakarop krenta šlapias sniegas, o vos sutemus šaltis pakyla iki 5 ar 7 laipsnių. To pasekmė – ant kelių prispaustas ledas.

„Nuo gruodžio 6-osios beveik iki pat Naujųjų metų kelius valyti ir barstyti reikėjo kasdien ir net ne po vieną kartą“, – sakė tarnybos vadovas.

Nuo 2020 metų Kretingos kelių tarnybą, kuriai vadovauja T. Balčytis, sudaro trys į vieną darinį sujungtos meistrijos: be Kretingos, – Skuodo ir Plungės. Kretingos meistrija iš viso prižiūri 500 km kelių, barstomų turi 350 km.

Daugiausia darbo, rūpesčių ir tenka Kretingos meistrijai, kadangi ji prižiūri pagal eismą intensyviausią A13 kelią nuo Jakų žiedo iki Latvijos sienos.

Ten valymo ir barstymo darbus reikia pradėti anksčiausiai, nes dėl vienokių ar kitokių priežasčių užsivėlinus, iškart susidaro automobilių kamščiai. 

Budi nuo 4 ryto

Įmonėje sudarytas darbuotojų budėjimo grafikas: nuo 4 ryto prasideda parengiamieji darbai, kai, naudojantis specialia technika, tikrinami keliai, fiksuojama jų būklė, informacija taip pat stebima ir virtualioje erdvėje. Tuomet organizuojama kelių priežiūra. 

Valstybinės reikšmės keliai, atsižvelgiant į eismo intensyvumą ir svarbą, suskirstyti į magistralinius, krašto ir rajoninius. Nuo visų tarnybos prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniegą, pabarstyti jų dangą neįmanoma. 

Pirmiausia valomi ir barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, t. y. II priežiūros lygio magistraliniai. Tačiau, kadangi Kretingos meistrija turi 7 barstytuvus, į kelius visi jie išvažiuoja paraleliai.

Vėliausiai valomi ir barstomi V lygio, tai yra mažo intensyvumo asfaltuoti keliai ir žvyrkeliai. Kelininkų darbas tęsiasi iki 22 valandos vakaro.

Pasak T. Balčyčio, žiemos sezonu kelininkai sulaukia vairuotojų nusiskundimų, kad viename ar kitame kelyje slidu. „Vairuotojams linkiu kantrybės ir supratimo.

Ką tik nuvalytas, pabarstytas kelias iškart nebus toks, kokio tikimasi – pravažiavus valytuvui, lieka sniego provėžos, esant aukštesnei temperatūrai, ledo tirpdymo medžiagos pradeda veikti greičiau, esant žemesnei temperatūrai, – lėčiau.

Kartais reikia palaukti valandą ar pusantros, kol mišiniai pradės reaguoti su oru ir mašinų ratais. Nėra taip, kad pabėrei – ir iškart nutirpo“, – sakė tarnybos vadovas.

Jis pasidžiaugė, kad Kretingos meistrijos prižiūrimuose keliuose pernai skaudžių avarijų nebuvo, to paties tikisi ir šiemet, vairuotojams linkėdamas žiemą, atsižvelgus į eismo sąlygas, pasirinkti kuo saugesnį greitį.

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder