Avarija Sausio 15-os ir Rumpiškės gatvių sankryžoje

Juodosiose sankryžose kardinalių pokyčių nebus

(3)

Vienoje pavojingiausių Klaipėdos sankryžų įrengtų eismo saugumą pagerinti turėjusių priemonių užtenka. Nors po to joje ir įvyko dar viena avarija, uždrausti automobilių parkavimą gana ilgoje Sausio 15-osios gatvės atkarpoje nesiryžta.

Tuo labiau kad neaišku, kaip į tai gali sureaguoti šioje vietoje gyvenantys klaipėdiečiai.

Antradienį Klaipėdos miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijoje vėl kalbėta apie eismo saugumą centrinėje uostamiesčio dalyje esančioje Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryžoje.

Joje įvykusios avarijos, kurių metu neišvengta ne tik žmonių sužalojimų, bet ir mirčių, įrodė, kad ši sankryža yra viena pavojingiausių visame mieste.

Po paskutinio tragiškai pasibaigusio eismo įvykio šių metų vasario mėnesio pabaigoje, imtasi konkrečių veiksmų - įrengtos kelios eismo saugumą gerinančios priemonės.

Rumpiškės gatvėje atsirado pėsčiųjų perėjos ir STOP kelio ženklai. Sausio 15-osios gatvėje, prieš pėsčiųjų perėją, įrengti greičio mažinimo kalneliai.

Tačiau praėjusią savaitę šioje sankryžoje vėl įvyko nemenka avarija. Joje susidūrė BMW ir „Audi“.

BMW greitis buvo gana didelis, tad automobilis perskriejo šaligatvį ir, pametęs galinį dešinįjį ratą, sustojo tik atsitrenkęs į Rumpiškės gatvės 18 numeriu pažymėto daugiabučio namo sieną.

Avarija baigėsi ganėtinai laimingai. Automobilių vairuotojai beveik nenukentėjo. Labai pasisekė, kad, BMW užlėkus ant šaligatvio, tuo metu juo nėjo pėstieji.

Siekiant šią sankryžą paversti dar saugesne, pasiūlyta pagerinti transporto priemonių vairuotojams matomumą Sausio 15-osios gatvėje. Tikimasi, jog tai gali būti pasiekta uždraudus automobilių parkavimą visą parą gatvės atkarpoje tarp Taikos prospekto ir Tilžės gatvės.

Šiuo metu joje automobilius galima palikti naktį - nuo 18 iki 8 val.

Paaiškėjus, kad nežinoma, ką apie tai mano šioje gatvėje gyvenantys klaipėdiečiai, komisijos pirmininkas, Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas pasiūlė neskubėti.

„Pirmiausiai reikėtų pažymėti, kad paskutinė avarija nesusijusi su šia sankryža. Ji įvyko automobiliams persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą.

Vairuotojai vienas kito nematė. Siūlyčiau palaukti gyventojų nuomonės ir tik tada priimti sprendimą“, - pasiūlė A. Kamarauskas.

Eismo saugumo komisija pirmininko siūlymui pritarė.

Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus vyriausiojo specialisto Kęstučio Virbausko teigimu, prieš priimant sprendimą būtina atsižvelgti ir į automobilių statymo vietų trūkumą šios gatvės daugiabučių namų kiemuose.

Uždraudus parkavimą minėtoje atkarpoje visą parą, ji gali tapti dar didesnė.

Klaipėdiečiai Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryžoje įrengtas eismo saugumą gerinančias priemones įvertino labai teigiamai.

Teigiama, jog sankryža taps dar saugesnė, kai joje eismas bus pradėtas reguliuoti šviesoforais.

„Fizinės priemonės veikia geriau nei greičio matavimai“, - reziumavo A. Kamarauskas.

Juodosios dėmės

Eismo saugumo komisijoje aptartos ir Klaipėdoje esančios juodosios dėmės - kelių ruožai, kuriuose koncentruojasi eismo įvykiai.

Valstybės įsteigta viešoji įstaiga Transporto kompetencijų agentūra nustatė, jog uostamiestyje yra penkios tokios juodosios dėmės.

Įdomiausia tai, kad Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryža į šį sąrašą nepatenka.

Pavojingiausia juodąja dėme įvardyta žiedinė Baltijos ir Taikos prospektų sankryžą, kurioje per ketverius metus sužeista 11 žmonių.

Po jos eina Smiltelės, I. Simonaitytės ir Laukininkų gatvės sankryža (8 sužeisti žmonės), Taikos prospekto, Kauno ir Agluonos gatvių sankryža (6), Dubysos ir Mechanizacijos gatvių sankryža (6) bei Taikos prospekto, Paryžiaus Komunos ir Rūtų gatvių sankryža (6).

Sulaukta pačių įvairiausių pasiūlymų (įrengti nesudėtingas ir sudėtingas eismo saugos priemones), kaip šias dėmes padaryti šviesesnėmis. Tačiau bent artimiausiu metu šiose sankryžose ne tik kad nebus esminių pasikeitimų, bet ir apskritai praktiškai niekas nepasikeis.

Kas bus padaryta, tai tik kai kuriose iš jų pakeistas šviesoforų darbo planas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder