Į uostamiesčio gatves 13 naujų elektrinių autobusų išriedėti turėtų iki sausio, kol kas dar laukiama elektros paleidimo.
„Maža šventė, bet mums labai svarbi. Būti tuo pirmuoju, kai 2006 metais paleidome dujomis varomus autobusus, labai sunkiai judėjome, daugelis netikėjo, o šiandien mes vieni ekologiškiausių šitoje vietoje, naudojame biodujas“, - džiaugiasi UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
V. Ramanauskas teigia, jog miesto viešasis transportas taps dar labiau draugiškas aplinkai.
„Elektra varomi autobusai yra švariausia keleivinio transporto technologija, leidžianti maksimaliai sumažinti viešojo transporto įtaką miesto oro taršai ir pasaulinei klimato kaitai“, - sako V. Ramanauskas.
Tuo, jog į aplinką bus išmetama gerokai mažiau teršalų, taip pat pasidžiaugė Klaipėdos meras.
„Tai yra visai kitas žingsnis į Klaipėdos ekosistemą, dėl ko aš labai dėkoju įmonei, kuri sugebėjo šitą kelią pasirinkti ir jį pasiekti.
Klaipėdos miestas praeitą savaitę buvo įvertintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos už tai, kad diegiame elektronines “nosis„, kalbu apie stoteles, kurios matuos taršą.
Reikia toms stotelėms palinkėti, kad jos kuo mažiau užterštų savo filtrus, nes tokie autobusai joms tiesiog to neleis padaryti“, - kalbėjo Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus ir pabrėžė, jog „Klaipėdos paslaugų“ pasirinktas ekologiškas kelias gali tapti pavyzdžiu kitiems verslams.
Itin išmanūs
Naujų elektrinių autobusų ilgis siekia 18 metrų, o vienu metu jais galės važinėti daugiau nei 120 keleivių.
Jie pakeis iki šiol naudotus tokio paties dydžio dyzelinius autobusus.
UAB „Busnex“ Lietuvoje atstovaujamo prekinio ženklo „YES EU“ ir koncerno „CRRC Electric Vehicle Co. Ltd“ elektriniai autobusai „YES EU18“ jau ne vienerius metu važinėja kitose Europos Sąjungos šalyse.
Autobusų baterija visiškai įkraunama per tris su puse valandos, o vienu įkrovimu jis gali nuvažiuoti daugiau nei 400 kilometrų.
Naujuosiuose autobusuose veikia salono šildymo-kondicionavimo-vėdinimo įranga atskiroms zonoms - keleiviams ir vairuotojui, taip pat įdiegtos USB jungtys keleivių elektronikos prietaisams.
Autobusai visiškai pritaikyti specialiuosius poreikius turintiems asmenims: tiek išorėje, tiek viduje įdiegti paslaugų mygtukai su specialiu žymėjimu, pritaikytus turintiems klausos bei regos negalią žmonėms, taip pat sumontuotos rampos įvažiavimui su neįgaliojo ar vaiko vežimėliu, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną, arba iškelti autobusą aukštyn, taip padidinant pravažumą ar įveikiant kliūtį.
Autobusams suteikta 24 mėnesių bendroji garantija.
Šių transporto priemonių baterijoms suteikta 10 metų garantija, tokio paties laikotarpio garantija taip pat suteikta antikorozinei kėbulo apsaugai bei programinės įrangos atnaujinimui.
Nebeterš aplinkos
Naujieji elektriniai autobusai kainavo daugiau nei 8 milijonus eurų.
15 proc. šios sumos padengė Klaipėdos miesto savivaldybė, likusi suma padengta ES fondų paramos lėšomis, vykdant bendrą Klaipėdos miesto savivaldybės ir UAB „Klaipėdos paslaugos“ projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“.
„Klaipėdos paslaugos“ papildomus vieną su puse milijono eurų investavo į elektrinių autobusų įkrovos infrastruktūros sukūrimą: bendrovės teritorijoje įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu gali būti pakraunami 26 autobusai, dar 5 įkrovos stotelės pastatytos Klaipėdos autobusų stotyje.
Pagal Europos Sąjungos reikalavimus iki 2030 metų visuose didžiuosiuose šalių miestų senamiesčiuose turi nelikti dyzelinių transporto priemonių.
Planuojama, jog bendrovei „Klaipėdos paslaugos“ šį tikslą pavyks įgyvendinti anksčiau, iki 2024 metų pabaigos visi dyzelinu varomi įmonės miesto autobusai bus pakeisti elektriniais.
Tikslui įvykdyti „Klaipėdos paslaugos“ yra pasirašiusios dar dvi elektrinių autobusų pirkimo sutartis.
Anot V. Ramanausko, šiuo metu apie 70 proc. įmonės viešojo transporto yra netaršūs aplinkai.
Rašyti komentarą