„Memelio miestas“: įpusėjusios statybos remontuoti laivus kol kas netrukdo

(1)

Jeigu kas kelerius metus nesilankė buvusioje laivų remonto įmonės „Laivitė“ teritorijoje, šiandien jos neatpažintų - pasijustų atsidūręs didelių statybų epicentre. 

Pasak čia „Memelio miesto“ projektą įgyvendinančios bendrovės „Stemma Group“ atstovo Nerijaus Tilindžio, statomas miestas mieste. Kol kas šioje teritorijoje vis dar teberemontuojami laivai.

Dabar įgyvendinamas pirmas etapas - statomas šešių aukštų verslo centro „Hanza“ administracinis pastatas ir 105 prestižinių butų septynių korpusų daugiabutis palei Danės krantinę su požeminiu garažu. Pačioje teritorijoje vieta automobilių stovėjimo aikštelei nenumatyta.

Gyvenamajame daugiabutyje bus ir komercinių patalpų, įsikurs įvairios paslaugas teikiančios įmonės, parduotuvės, restoranai.

Statybos prasidėjo prieš pusantrų metų ir jau yra įpusėjusios. Šiemet turėtų būti uždengti abiejų pastatų stogai, pradėti dėti langai. Pirmą etapą planuojama baigti 2025-aisiais prieš Naujuosius metus.

Buvusioje „Laivitės“ teritorijoje jau daug kas nugriauta, daug jos išvalyta, išvežtas užterštas gruntas, kuris buvo griaunamuose pastatuose. Dabar viskas jau sutvarkyta, statybininkai naudoja tą plotą kaip parkavimo, kaip medžiagų sandėliavimo aikšteles.

Buvo atlikta nemažai archeologinių tyrinėjimų. Esantys du Kultūros vertybių apsaugos departamento saugomi namai nebus nugriauti, jų išorė jau sutvarkyta.

Išliko gamybos salelės

N. Tilindžio teigimu, dalis „Memelio miesto“ teritorijos yra išnuomota laivų remontininkams ir jie čia toliau remontuoja laivus. Jų veikla tikriausiai sumažės tada, kai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pradės statyti šalia savo pastatą ir rekonstruoti krantines.

Kol kas šioje teritorijoje vyksta ir uosto ūkinė veikla. Kelios įmonės, kurios aptarnauja atplaukiančius laivus, surenka lijalinius vandenis ir atliekas, čia nuomojasi plotą. Taigi yra išlikusios gamybos salelės.

"Norime, kad čia vyktų ir kultūrinė veikla. Viename iš senų pastatų veikia baras. Žiemą buvo senų laivų ekspozicija. Ko gero, ji ir vėl sugrįš. Miestas ruošiasi krantinių nuo Pilies tilto iki Senosios perkėlos remontui.

Norime, kad atsirastų jachtų uostelis, kad buriuotojams, kurie atkeliauja į Klaipėdą, nereikėtų plaukti toli į Smiltynę, kad jie galėtų apsistoti centre. 

Miestas norėtų, kad ir žiemos uostas, esantis „Klasco“ teritorijoje, būtų ne krovos, o pramoginė zona, kur irgi būtų jachtų uostelis ir priėjimas prie vandens miestiečiams", - bendrovės siekius apibūdino N. Tilindis.

Didelė dėlionė

Paklaustas, kas yra sunkiausia įgyvendinant tokį didelį projektą, „Stemma Group“ atstovas atsakė: "Sudėtingiausia viską suderinti, viskas svarbu: viešosios erdvės, apželdinimas, parkavimo, apsaugos sistemos, aptarnavimas, restoranų, parduotuvių, gyventojų sąveikos ir t. t., ir t. t.

Viskas turi veikti šitoje 5 hektarus užimančioje teritorijoje. Dabar vystomas jos gal tik koks ketvirtadalis, bet ji visa yra suplanuota kaip vientisas organizmas. Darydamas kokius nors pakeitimus vienoje pusėje, turi žinoti, kaip tai atsilieps kitoje teritorijos pusėje esantiems objektams.

Turi įvertinti, kokia įtaka bus daroma kai kuriems sprendiniams, kai prasidės Uosto direkcijos pastato statybos, kokie bus išvažiavimai ir privažiavimai ir t. t. Visos sistemos kaip mažo miestuko mieste sureguliavimas yra sunkus, bet įdomus darbas. 

Tai nėra vien namo pastatymas. Teritorijoje turi atsirasti daug objektų, tai yra didelė dėlionė, kur klaidos gali brangiai kainuoti.

Didžiausias iššūkis - maksimaliai sumažinti klaidų kiekį. Negana to, keičiasi įstatymai, reikia adaptuotis ir prie pasikeitimų, prie naujų reikalavimų. 

Norint, kad mechanizmas veiktų, reikia įvertinti daugybę dalykų, pavyzdžiui, kokį poveikį darys vėjas, kaip vaikščios pėstieji ir t. t."

Visos sistemos kaip mažo miestuko mieste sureguliavimas yra sunkus, bet įdomus darbas.

Jau investuota 20 mln. eurų

„Memelio miestą“ „Stemma Group“ įsigijo 2018 metais. Vien tik miesto mieste projektavimo darbai truko dvejus metus. Į šį projektą jau investuota apie 20 mln. eurų.

Iš pradžių investicijos buvo mažesnės - buvo atliekami įvairūs tyrimai, projektavimai, rengiamos įvairios studijos. Darbai gal ir nebuvo labai brangūs, bet jų buvo daug.

Pasak N. Tilindžio, planuota investuoti suma nuo to momento, kai objektas buvo įsigytas, išaugo dvigubai. Visas „Memelio miesto“ projektas gali kainuoti ir daugiau kaip 200 mln. eurų, nes pastaruoju metu viskas labai pabrango. Pats N. Tilindis sako netikintis, kad tiek mažai užtektų, turint omenyje ir infliaciją, ir kitus dalykus.

Paklaustas, kada planuojamas baigti visas projektas, N. Tilindis atsakė: „Žiūrėsime, koks bus gyvenimas Lietuvoje ir Klaipėdoje. Planuojame viską baigti iki 2035 metų. Norėtume greičiau padaryti, bet, matyt, vertinant Klaipėdos dydį ir visas aplinkybes, 2035-ieji, ko gero, yra realus terminas.“

Labai ilgai nieko nevyko

Miestas mieste su prestižiniais butais kyla buvusioje laivų remonto zonoje. Klaipėdoje laivų remonto įmonė Nr. 7 šioje vietoje buvo pastatyta 1946 metais. 1980-1990 metais joje dirbo daugiau kaip 1000 žmonių. Lietuvai atgavus nepriklausomybę įmonė buvo pavadinta „Laivite“. 1999 metais jos akcijų įsigijo UAB „Baltlanta“. Dar 2002 metais „Laivitė“ ketino plėsti savo veiklą.

2008 metais „Laivitės“ nuomota teritorija buvo atskirta nuo uosto teritorijos ir perleista miestui, o sklypo paskirtis iš gamybinės-industrinės buvo pakeista į visuomeninę. „Laivitė“ išsikraustė į Artojo gatvę, jos pastatus uosto teritorijoje nupirko „Memelio miestas“ ir nuomojo buvusią uosto teritoriją.

Bendrovė ketino investuoti apie 590 mln. eurų ir teritoriją iki 2012 metų paversti rekreacine zona su gyvenamųjų namų ir komercinių pastatų zona. 2013 metais bendrovė bankrutavo, jos pastatai atiteko SEB banko įmonei „Litectus III“.

2018 metais pastatus ir „Memelio miestą“ įsigijo „Stemma Group“, priklausanti Martinui ir Ingai Gusiatinams. Taigi daugybę metų apie rekreacinę zoną ir klaipėdiečių priėjimą prie vandens buvo tik kalbama. Teritorija iki šiol tebėra aptverta, joje kaip anksčiau remontuojami laivai. Bet pagaliau 2023 metais joje prasidėjo realios statybos, apie kurias buvo tiek daug kalbėta. Tačiau kol kas vystomas tik ketvirtadalis teritorijos.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder