Lankupių šliuzui - daugiau kaip du milijonai eurų

Jau pasirengta 1864 metais pastatyto Lankupių šliuzo, Karaliaus Vilhelmo kanalo statinių komplekso objekto, įtraukto į Kultūros vertybių registrą, remontui. Tačiau realūs darbai, kuriems reikia daugiau kaip 2 mln. eurų, bus pradėti tada, kai bus rasta finansavimo šaltinių.

Pasak Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus patarėjos Sonatos Šmatauskienės, Lankupių šliuzo būklė bloga, jam reikalingas remontas.

Techninė jo būklė įvertinta 2022 metais. Nustatyta, kad vietomis pažeistos statinio gelžbetoninės konstrukcijos - išgraužtos, išdaužtos, matyti įvairūs įtrūkiai. Betono paviršius vietomis apaugęs kerpėmis, samanomis.

Metalinės konstrukcijos, metaliniai turėklai pažeisti korozijos, jų paviršiuose kaupiasi sąnašos, nešvarumai. Povandeninių konstrukcijų būklė nežinoma, nes nebuvo galimybės apžiūrėti. Gelžbetoninėse konstrukcijose įbetonuoti metaliniai elementai irgi pažeisti korozijos.

Nebėra daugumos medinių konstrukcijų ir elementų, likę tiktai jų pritvirtinimo metaliniai ankeriai arba žymės metalo konstrukcijose. Likusiųjų medinių elementų būklė bloga - baigia supūti. Mechanizmai užrūdiję, nesutepti. Betoniniai laiptai - beveik suirę. Manoma, kad dėl blogos techninės būklės jie turėtų būti užtverti.

Ką reikės padaryti

Pasak S. Šmatauskienės, kadangi Lankupių šliuzas yra nacionalinio reikšmingumo lygmens ir valstybės saugomas, rajono Savivaldybė teikė paraišką Kultūros paveldo departamento (KPD) prie Kultūros ministerijos Paveldotvarkos programai dėl dalinio finansavimo tyrimams atlikti ir tvarkybos darbų projektui parengti.

KPD tam skyrė iš viso 72,65 tūkst. eurų, o Savivaldybė - 18,15 tūkst. eurų. Tyrimai ir įvairūs matavimai buvo atlikti pernai, o šiemet tų tyrimų pagrindu parengtas Lankupių šliuzo tvarkybos darbų projektas. Bendra objekto statybos ir montavimo darbų kaina - daugiau kaip 2,2 mln. eurų.

Darbų projekte numatyta sutvirtinti medines, gelžbetonines ir metalines tilto konstrukcijas - vartus, šliuzo priežiūros tiltelius, jų turėklus. Įrengus elektros instaliaciją, bus atkurti viršutinių ir apatinių šliuzo vartų atidarymo ir uždarymo mechanizmai. Bus tvarkomi ir vandens lygio reguliavimo mechanizmai, sklendės, krumpliaračiai, kuriuos per ilgą laiką paveikė korozija. Planuojama sutvarkyti ir kanalo šlaitus - pašalinti jų eroziją sukeliančius krūmynus, kelmus su šaknimis.

Projekte numatyta rangos darbus vykdyti dviem etapais. Pirmo etapo metu planuojama sutvarkyti šliuzo vartus Nr. 1 ir Nr. 2, medinių polių atraminę sienutę, išvalyti šliuzavimo kameros dugną.

Antro etapo metu bus tvarkomi šliuzavimo kamerų dešinysis ir kairysis krantai, želdiniai, restauruojami vandens matavimo stočių pastatai.

S. Šmatauskienės teigimu, projektui įgyvendinti bus teikiama paraiška minėtai Paveldotvarkos programai, papildomai bus ieškoma ir išorės finansavimo šaltinių.

Paklausta, kada planuojama pradėti darbus, ji atsakė: „Darbus planuojame pradėti tada, kai bus surastas ir užtikrintas finansavimas iš kitų šaltinių“.

FOTO APRASAS BŪKLĖ. Lankupių šliuzo būklė prasta, jam reikalingas remontas.

FOTO AUTORIUS Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Betoniniai laiptai beveik suirę. Manoma, kad dėl blogos techninės būklės jie turėtų būti užtverti.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder