„Aurum 1006 km lenktynių“ festivalis sugrįžo į Vytauto gatvę
O iki šio momento neištiksėjus dar kelioms valandoms ištikimiausi maratoninių lenktynių gerbėjai jau džiaugėsi į kurorto centrinę gatvę sugrįžusiu margaspalviu lenktynių festivaliu su visais jo atributais : dar tviskančiais dažais greitais sportiniais automobiliais, kai kuriais iš jų - iki šiol dar nematytais, ryžtingai nusiteikusiais sportininkais, dūdų maršais, garbingais svečiais ir ilgakojėmis gražuolėmis bei pagrindinio rėmėjo naujausios „Aurum“ produkcijos itin dosnia degustacija.
Lenktynes atidarė ir apie jų svarbą ne tik šalies automobilių sportui, bet ir skatinant saugų eismą, būtinybę lenktyniauti tik specialiose, kvalifikuotų specialistų prižiūrimose trasose, renginio naudą garsinant didžiausiąjį šalies vasaros kurortą kalbėjo Kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys, dar šiandien apdovanosiantis drag‘o varžybų nugalėtojus ir prizininkus, Palangos vicemeras Rimantas Mikalkėnas ir pagrindinis „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatorius, VšĮ „Promo Events“ vadovas Darius Jonušis.
Vienas kito verti varžovai
„Esu prisiekęs šių lenktynių gerbėjas, o renginio atidarymo paradus Vytauto gatvėje stebiu gal jau kokius penkiolika metų, - lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė klaipėdietis Petras Bagdonavičius. – Ko gero šiemet susirinko pajėgiausi, vienas kito verti varžovai su labai konkurencingais, greitais automobiliais, todėl kova, prognozuoju, bus kaip reta atkakli“.
Šį į akis krintantį išskirtinį šiemetinių varžytuvių bruožą pastebėjo ne vienas akylas Palangoje nuo pat 2000 m. vykstančių maratoninių lenktynių gerbėjas. Tą dar gerokai iki renginio savo interviu akcentavo ir patys sportininkai, šiandien iš pat ryto užpildę Vytauto gatvę ir nevengę savo ambicijų atskleisti gerbėjams.
Lietuviai mėgsta vokiškus automobilius, todėl jie tirštai apgulė lenktynėse debiutuosiantį „Mercedes-AMG GT3“ ir išvystantį net 550-560 AG pajėgumą. Jį vairuos broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai kartu su ralio ir žiedinių lenktynių meistru Deividu Jociumi.
„Pergalė GT3 klasėje, kurioje varžysimės, būtų menka paguoda, todėl į investavome į „Aurum 1006 km lenktynes“ ir atvažiavome į Palangą tik laimėti jų“, - ambicijų nė nebandė slėpti trijų tūkstantinių maratonų didžiausiame šalies kurorte laimėtojas Nemunas Dagilis.
Vytauto gatvėje debiutavo ir „Gera dovana – Šiauliai by RD signs Reimpex“ komandos „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“, kurį vairuos Audrius Butkevičius, Paulius Paškevičius ir Egidijus Gelūnas. Šio bolido pagrindinės charakteristikos dar įspūdingesnės : 1270 kg svorio lenktyninis GT klasės monstras išvysto 620 AG pajėgumą, 100 km/val. greitį pasiekia per 3 sek. ir gali skrieti maksimaliu 285 km/val. greičiu.
Pažįstami ir primiršti veidai
„Aurum 1006 km lenktynių“ gerbėjai įžanginiame renginio festivalyje ieškojo ne tik naujų automobilių, bet ir gerai pažįstamų veidų, ankstesnių lenktynių nugalėtojų ir prizininkų bei nemenkas ambicijas puoselėjančių debiutantų.
Lenktynių atidarymo ceremonijoje pasitikėjimą savo jėgomis spinduliavo ir pernykštė nugalėtoja – „Circle K milesPlus Racing Team“, kurios „Porsche GT3 Cup II“ vairuos Julius Adomavičius, Jonas ir Ignas Gelžiniai ir Ralf Aron.
Jonas – nekarūnuotas šių lenktynių karalius, įvairiais metais laimėjęs net devynias pergales, kupinas ryžto ir šiemet su ekipos draugais finišo liniją kirsti pirmas.
Gerokai kuklesnes ambicijas puoselėja po 10 metų pertraukos į greičių pasaulį sugrįžtanti viena iš keturių lenktynininkių, dailiosios lyties atstovių – Joana Survilaitė, kartu su „Lesta Racing Team“ komandos nariais Audriumi Navicku, Aurimu Jablonsku ir Jonu Karkliu vairuosianti „Cupra TCR“.
Pagrindiniai Joanos ir jos ekipos konkurentai neabejotinai bus „Interrao Lietuva by Texaco“ komandos lenktynininkų Egidijaus Valeišos, Justo Jonušio ir Mindaugo Varžos trejetukas, į didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ trasą išvairuosiantis „Audi TCR“ automobilį ir sieksiantis pergalės ne tik šioje klasėje.
Nemenko dėmesio susilaukė ir lenktynėse Palangoje debiutuojantys du Dakaro dykumų maratono vilkai – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.
Vaidotas kartu su patyrusiais Jurgiu Adomavičiumi ir Tomu Rimkumi debiutuoja „Bunasta Savesta Consulting“ ekipos lenktynininkų sudėtyje, o Saulius – komandos vadovo poste. Generaline repeticija jie laiko Estijoje vykusias šešių valandų lenktynes, kuriose su nauju koviniu ginklu – BMW M4 GT4 - jie laimėjo savo klasės varžytuves.
Kas paviliojo ralio čempionato lyderį ir ralių-reidų virtuozą V. Žalą išbandyti naująjį amplua?
Lenktynininkas neslepia, jog sužavėjo ne tik įspūdingai atrodantis naujasis „BMW Motorsport“ padalinio gaminys, per porą metų pelnęs daugiau nei 50 pergalių savo klasėse ir per 170 kartų finišavęs tarp trijų geriausiųjų įvairiose lenktynėse.
„Nemanau, kad čia bus sunkiau nei ant žvyro. Suprantu, jog reikės dar daug ko išmokti ir adaptuotis žiedinių lenktynių trasoje, tačiau, kaip rodo praktika, ralistams ant asfalto sekasi visai ne prastai, todėl tikiuosi, kad viskas bus gerai“, - sakė V. Žala.
Lenktynininkui pasitikėjimo teikia ir tas faktas, kad komandai vadovaus ilgametis jo šturmanas ir draugas S. Jurgelėnas, kuriam tai bus irgi pirmas kartas, kai teks „diriguoti“ žiedinių lenktynių komandai.
Tačiau pasitikėjimo suteikia Dakare išmoktos pamokos sprendimus priimti greitai ir nepasimesti nuolat besikeičiant sąlygoms.
Paaiškėjo ir pirmieji laimėtojai
Nutilus vario dūdoms Vytauto gatvę iškart užtvindė galingų motorų gausmas.
Čia surengtos pirmosios „Aurum 1006 km lenktynių“ programoje buvusios trumpos, labai dinamiškos „Dynami:t Super sprint“ varžybos, kurias, kaip ir daugelis prognozavo, laimėjo „Spark energy/Transbrieva“ komandos lyderis Dovilas Čiutelė, su savo raudonąja „Lada 2104 Powered by Mustang“ maždaug 60 metrų distanciją įveikęs per 4,68 sek.
Dovilas – tikras sprinto meistras, laimėjęs ir tapęs prizininku daugelio panašaus tipo lenktynių.
Antras finišavo „Efekt and Ignera by Dynmi:t Energy“ lenktyninkas Mantas Matukaitis, su „Porsche GT3 Cup“ toje pačioje distancijoje sugaišęs 4,90 sek.
Mantas aplenkė trečiąjį prizininką Karolį Blėdį iš „Tarzanija Racing“, su „Audi S4“ finišavusį per 5,10 sek.
Po pietų visi įvykiai persikėlė į pagrindinę „Aurum 1006 km lenktynių“ trasą, kurią pirmieji išbandė savo važiavimus surengę „Porsche klubo Lietuva“ nariai, o vėliau pirmąsias treniruotes pradėjo ir šeštadienį dėl pagrindinio lenktynių trofėjaus kovosiantys sportininkai.
Rašyti komentarą