Dviračių takas į Vydmantus – šviesa tunelio gale

 „Ąžuolo“ sodininkų bendrijos gyventojai, prisimindami seną Kretingos rajono savivaldybės vadovų pažadą pasirūpinti, kad būtų nutiestas dviračių takas į Palangą, norėtų žinoti, ar po ilgo laukimo darbai kada nors pajudės.

Daugel metų gyventojams žadama įrengti kone 5 km ilgio dviračių taką iš Kretingos iki Vydmantų, kur pusiaukelėje jis susijungtų su jau anksčiau palei magistralinį kelią Šiauliai–Palanga įrengtu taku į kurortą.

„Gerai atsimenu, kaip Savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoja Violeta Turauskaitė kalbėjo, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija darbus pradėti ketino dar užpernai, bet jų nepradėjo.

Po to sakė, kad darbai bus pradėti 2022-aisiais, bet pernai nepajudėjo. Pradės šiemet ar pažadas taip ir liks neįgyvendintas“, – teiravosi „Ąžuolų“ bendrijos gyventojas Sigitas.

Darbus turėtų pradėti rudeniop

Kelias Šiauliai–Palanga ir infrastruktūra palei jį – pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas – yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) nuosavybė.

Tačiau Kretingos rajono savivaldybė yra šio projekto partnerė ir iniciatyvos projektuoti būsimą dviračių taką iš Vydmantų į Palangą (nuo 137,92 iki 141,794 km) procedūrų ėmėsi ji.

„Techninis projektas artimiausiu metu bus parengtas. Nupirkome projektavimo darbus, tačiau už sutartį yra atsakinga Kelių direkcija. Šiuo metu direkcijos atstovai derina, kuriuos medžius, trukdančius būsimiems darbams, pakelėje išpjauti.

Šiemet konkretūs darbai turėtų pajudėti, – rudeniop ketinama pirkti rangos darbus. Tačiau pažadėti baiminuosi, nes visi to tako norime ir laukiame, būna visokių nenumatytų trukdžių, – svarbiausia, kad Kelių direkcijai šiam projektui užtektų lėšų ir darbai neužsitęstų“, – kalbėjo V. Turauskaitė.

Jos teigimu, projektas išsyk negarantuoja lėšų, o kelių valdytojai taip pat disponuoja tik turimomis lėšomis. Kelių direkcija žada pasinaudoti Europos Sąjungos fondų lėšomis, skirtomis pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūrai įrengti LAKD įsipareigojo vykdyti tarptautinius pirkimus, o pagal Viešųjų pirkimų įstatymą tai yra gerokai sudėtingesnė procedūra dėl darbų masto, numatytų gauti lėšų, reikalavimai – griežtesni.

„Galiu užtikrinti, kad bent jau realūs projektavimo darbai vyksta, tačiau gyventojai jų nemato. O kitąmet, labai tikimės, jie pamatys jau tiesiamą dviračių taką“, – kalbėjo V. Turauskaitė.

Į vieną – du takus

Tako į Vydmantus numatytas plotis – 2,5 m, ilgis – 4,7 km. Jame turėtų būti įrengtos kelios sustojimų vietos. Tai būtų lyg nedidelės atokvėpio salelės.

Nuo paskelbtos žinios apie būsimą taką į Vydmantus praėjo 10 metų. Ilgai truko privačių sklypų išpirkimo iš šeimininkų procedūros – teko išpirkti per 90 sklypų, kurių šeimininkai gyvena užsienyje, ilgėliau buvo uždelsta su vieninteliu, kurio savininkas gyvena JAV.

Pasak V. Turauskaitės, Savivaldybė dviračių taką į Palangą laiko prioritetiniu ir dėl savo gyventojų, ir dėl svečių, todėl net pasirengusi prisidėti savo lėšomis – sumokėti iki 20 proc. darbų vertės.

Yra ir gerų žinių dviratininkams: LAKD atstovai tuo pačiu numatė į vieną ruožą sujungti takus Žemaitės alėjoje.

Kelyje Šiauliai–Palanga, mūsų rajono ribose, pirmiausia buvo įrengtas 5 km tako ruožas nuo „Minijos“ sodininkų bendrijos, vedantis Kretingos miesto link. Tačiau liko nesujungta 0,8 km dalis ligi Rožyno gatvės ties prekybos centru „Maxima“ – šios dalies, kaip ir 4,7 km pėsčiųjų ir dviračių tako iš Kretingos į Vydmantus, įrengimas yra tarp LAKD prioritetinių darbų.

Jeigu situacija dėliosis taip, kaip išdėstė Savivaldybės atstovė, nutiesus taką iš Kretingos į Vydmantus, taip pat – ruožą iki Rožyno gatvės, dviračių trasa nuo „Minijos“ sodininkų bendrijos pagaliau sujungtų Kretingą ir jos prieigas su kurortu ir išpildytų seną dviratininkų svajonę.

Mieste pritaikys infrastruktūrą

V. Turauskaitės žodžiais, kone viso Kretingos rajono gyventojai nori dviračių takų, geresnės savo vietovių infrastruktūros, – apie tai diskutuojama Vietinės veiklos grupių pasitarimuose.

Vienas pirmųjų Kretingos rajone įgyvendintų darbų – 2014-aisiais nutiestas dviračių tako ruožas nuo Kretingos muziejaus ligi Padvarių. Pastarąjį dešimtmetį, renovuojant gatves, buvo nutiesti dviračių takai Klaipėdos, Taikos gatvėse, Žemaitės alėjoje, Savanorių gatvės dalyje nuo Melioratorių g. iki senojo miesto parko.

Pats naujausias – takas Vilniaus gatvėje, kuriam, deja, dviratininkai turi priekaištų dėl tam tikrose vietose susikertančių ir persikeičiančių pėsčiųjų ir dviračių takų. Sutvarkius Vilniaus gatvę, ketinama peržiūrėti Kretingos miesto gatvių infrastruktūrą, siekiant ją pritaikyti dviračių eismui – kai kur nuimti bortus, padaryti nuolydžius, kad būtų patogu važiuoti dviračiu po visą miestą.

Pateiktas prašymas Kelių direkcijai, kad rekonstruotų Šventosios gatvę ir įrengtų šaligatvį, dviračių taką, – tuomet dviračiu iš miesto galima būtų pasiekti didžiąsias kapines ir kaimo turizmo sodybą „Vienkiemis“.

Kelių direkcija į prioritetus iškėlė dviračių ir pėsčiųjų takų per gyvenvietes eilę, ir per artimiausius 2–3-jus metus numatė įre

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder