Juodkrantės uosto paradoksas: greičiausia išeitis - daryti iš naujo

(2)

Iš naujo parengtas jau suprojektuoto naujo Juodkrantės uosto poveikio aplinkai vertinimas - šią procedūrą Neringos savivaldybė pasirinko tikėdamasi, kad sumanymą pavyks užbaigti grečiau ir neprarasti finansinės paramos.

Aplinkos apsaugos agentūra rugpjūčio 13-ąją paskelbė savivaldybės užsakymu parengtus dokumentus atrankai dėl planuojamo uosto poveikio aplinkai vertinimo (PAV).

Neringos meras Darius Jasaitis „Vakarų ekspresui“ aiškino, kad ankstesnis vertinimas buvo atliktas rengiant objekto projektą, tačiau tas pats dokumentas netinka norint pradėti statybų darbus.

"Vertinimas jau buvo projekte, tačiau pasikeitė teisės aktai ir reikia daryti iš naujo.

Galvojome, kad užteks to, kuris parengtas pačiam projektui, aišku, galima eiti į teismus ir pasiginčyti, bet mes nusprendėme, kad geriau padarysime dar vieną PAV atranką, bus visiems ramiau", - kalbėjo D. Jasaitis.

Anot jo, be šios procedūros nebus išduotas statybos leidimas: „Tai privalomas reikalavimas norint gauti statybų leidimą, kurio kol kas neturime.“

Naują uostą Juodkrantėje numatantis detalusis planas buvo pradėtas rengti 2008 metais, tada gautas ir PAV atrankos dokumentas, 2013 metais pradėta rengti koncepcija, o šiemet užbaigtas rengti techninis projektas.

Šiemet pavasarį D. Jasaitis „Vakarų ekspresui“ sakė, kad Juodkrantės uosto statybos galėtų kainuoti apie 17 mln. eurų. Dalį šių lėšų Neringos savivaldybė galėtų skolintis, o apie 10 mln. eurų galėtų skirti Europos Sąjungos fondai, tačiau su sąlyga, jog darbai bus užbaigti iki 2029 metų.

Mero nuomone, idėja link realybės lėtai juda ir dėl biurokratinių procesų, susijusių su teritorijų planavimu.

„Teritorijų planavimas Lietuvoje - atskiras klausimas. Gauni leidimus, bet pasirodo, kad jie projektui ir statyboms netinka, tada reikia kito, procedūras pradedame iš naujo. Man kartais atrodo, kad remiame kažką, kas tuos leidimus “kepa".

Galima filosofuoti, tačiau yra teisės aktas ir mes jį privalome vykdyti", - nuomone pasidalijo D. Jasaitis.

Pajūrio tyrimų ir planavimo instituto parengti atrankos dokumentai numato, kad Juodkrantės centrinėje dalyje, prie esamos keleivinių laivų prieplaukos, bus įrengtas uostas su reikalinga infrastruktūra.

Numatoma naujos krantinės, slipo, molo įrengimas, taip pat - prieplaukos namelio ir uosto pastato statybos. Pastarasis atsirastų dirbtinėje saloje, į kurią būtų patenkama tiltu, prie jo būtų įrengtas amfiteatras, žmonių laisvalaikiui skirta zona.

Tikimasi, kad naujas uostas pagerins sąlygas keliauti laivais Kuršių mariose, paskatins naudoti ekologišką vandens transportą.

Procedūros, susijusios su Juodkrantės uosto statybomis, pradėtos pirmajame šio amžiaus dešimtmetyje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder