„Jei pažiūrėsime į kitų šalių praktiką, ypač tie laivai, kurie yra skirti pakrantės apsaugai arba šalies kariuomenei, jie visi gaminami tose šalyse, kurios turi tokią pramonę, todėl tikslas yra užkrauti mūsų pramonę ir jos pajėgumus užsakymais, kurie bus naudingi ir šalies biudžetui, ir pramonei, ir visiems Lietuvos žmonėms“, – penktadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė G. Paluckas.
Pasak jo, laivus gaminant užsienyje pinigai yra išvežami iš Lietuvos, o tai yra nuostolis šalies biudžetui.
Premjero teigimu, šiuo metu kliūčių laivus statyti Lietuvoje nėra, tam trūksta tik politinės valios.
„Praėjusią kadenciją turėjome labai keistų atvejų, kai skelbiamas konkursas, konkursus laimi kažkodėl kitos šalys, kai turime savo tvirtą pramonę ir turime vystyti savo gebėjimus, savo kompetencijas – inžinerines, integracines ir gamybos. Čia Vyriausybė tikrai turi planų ir padirbės“, – kalbėjo G. Paluckas.
Laivų statybos potencialą G. Paluckas penktadienį aptarė su bendrovės Vakarų Baltijos laivų statykla, Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos, Klaipėdos mokslo įstaigų vadovais ir Karinių jūrų pajėgų vadu.
Didžiosios Klaipėdos laivų statyklos pagal užsienio kompanijų užsakymus dažniausiai stato tik laivų korpusus, o juos įrengia kituose Vakarų uostuose veikiančios įmonės.
Rašyti komentarą