Toliau didindama akcizus kurui, Lietuva taps nekonkurencinga regione
Kitąmet benzinui bus taikomas tokio pat dydžio akcizas kaip ir 2024 m. (466 eurų už 1 000 litrų), tačiau kainą didins anglies dvideginio dedamoji akcize (47 eurai už 1000 litrų), taip pat bus didinama atsinaujinančių išteklių dalis degaluose, o tai lems kainos padėjimą vartotojams 2-3 centais už litrą.
Dar labiau išaugtų populiariausių degalų - dyzelino kaina, kuriai prognozuojamas vidutinis 16 ct / l augimas. Dyzelino brangimui didžiausios įtakos turės akcizo didinimas - (nuo 410 iki 466 eurų už 1000 litrų), bus pradėta taikyti kintamoji akcizo dalis - anglies dvideginio dedamoji (53,6 euro už 1000 litrų), didės ir atsinaujinančių išteklių dalis degaluose, o dėl to degalų kaina padidės dar keliais centais už litrą.
Prezidento vyriausiasis patarėjas aplinkos ir infrastruktūros klausimais Ramūnas Dilba sako, kad jeigu Lietuva toliau didins akcizus kurui, taps nebekonkurencinga regione, todėl ieškant šaltinių didinti kelių finansavimui reikia svarstyti apie kitas alternatyvas.
Pasak jo, erdvės didinti kuro akcizus buvo išsemtos anksčiau, kai buvo nutarta juos kelti siekiant didesnio gynybos finansavimo.
„Akcizo turbūt irgi tema jau beveik išsemta, nes jeigu mes dar labiau didinsime, turbūt būsime visiškai nekonkurencingi mūsų regione“, - Žinių radijui sakė šalies vadovo Gitano Nausėdos patarėjas.
R. Dilba sakė, kad reikėtų žiūrėti į kitus mokesčius. Apsispręsti dėl konkrečių mokesčių didinimo turi Vyriausybė, kitais metais svarstysianti galimus pokyčius mokesčių sistemoje.
Pasak jo, pagrindinis papildomo kelių finansavimo šaltinis yra pajamos, gautos iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos (vadinamojo e. tollingo).
„Šiuo metu vadinamos vinjetės yra įsigyjamos pagal laiko kriterijų, tuo metu e. tollingo sistema užtikrintų apmokestinimą už nuvažiuotus kilometrus. Ten atsiranda galimybių ir plėsti kelių tinklą, kuriam tas mokestis būtų taikomas“, - kalbėjo R. Dilba.
Patarėjas sutiko, kad finansavimas keliams galėtų būti didinamas, į būsimą Kelių fondą nukreipiant ir kitus mokesčius, kaip tai buvo padaryta kuriant Gynybos fondą.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis interviu BNS anksčiau sakė, kad valstybiniams keliams finansuoti skirtas fondas galėtų būti įkurtas jau 2026 metais.
Ministras sakė, kad papildomam kelių finansavimui skirtą fondą galėtų sudaryti pajamos, gautos iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos (vadinamojo e. tollingo), galbūt didinant apmokestinamų kelių ilgį, taip pat taršių automobilių mokesčio.
Rašyti komentarą