Internetas po karantino: „Zoom“ išlieka 10 kartų populiaresnis, „TikTok“ – nesustoja augti

Tyrimas: šiemet ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 99 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų

Šiemet asmeninius kompiuterius namuose turėjo 80 proc., interneto prieigą – 88 proc. namų ūkių, pernai šie skaičiai atitinkamai buvo 81 ir 87 proc., skelbia Statistikos departamentas.

Mieste kompiuterius namuose turėjo 84 proc., interneto prieigą – 90 proc. namų ūkių, kaime – 73 ir 82 proc.

Iš namų ūkių su vaikais kompiuterius namuose turėjo 97 proc., interneto prieigą – 100 proc., be vaikų – atitinkamai 75 ir 84 proc.

Ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 99 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, nurodo Statistikos departamentas.

2022 m. internetu naudojosi 88 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2021 m. – 87 proc.). Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 100 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 57 proc.

Palyginti su praėjusiais metais, 2 procentiniais punktais padidėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis.

82 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (94 proc. tokio amžiaus internautų), 4,5 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (5 proc. tokio amžiaus internautų).

Taigi ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 87 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 99 proc. tokio amžiaus internautų.

Statistikos departamento duomenimis, internetas daugiausia buvo naudojamas informacijos paieškai, ryšiams, laisvalaikiui (klausėsi muzikos, žiūrėjo vaizdo medžiagą, žaidė internetu) ir bankininkystei: informacijos paieškai bei ryšiams internetą naudojo po 84 proc.

16–74 metų amžiaus gyventojų (po 96 proc. tokio amžiaus internautų), laisvalaikiui 76 proc. (87 proc. internautų), naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis 75 proc. (85 proc. internautų).

Su sveikata susijusiais tikslais internetu ar mobiliosiomis programėlėmis šiemet naudojosi 72 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (82 proc. internautų).

32 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų naudojosi internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais (37 proc. tokio amžiaus internautų).

Valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per metus pasinaudojo 74 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 83 proc. tokio amžiaus internautų.

E. prekyba per paskutinius tris mėnesius asmeniniais tikslais naudojosi 46 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 52 proc. tokio amžiaus internautų. Per pastaruosius 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 68 proc. šio amžiaus internautų.

Statistikos departamento duomenimis, dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai (63 proc. e. prekybos naudotojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (32 proc.), vaistai, maisto papildai, vitaminai (31 proc.), paruoštas maistas ir gėrimai pristatomi iš maitinimo įmonių (29 proc.), maisto produktai ir gėrimai iš parduotuvių (26 proc.), baldai, interjero reikmenys (23 proc.), buitinė technika ar elektronika (22 proc.).

Duomenys apie informacinių technologijų naudojimą namų ūkiuose surinkti šių metų balandžio–birželio mėnesiais apklausus 4 503 16–74 metų amžiaus asmenis, atsitiktinai atrinktus iš Gyventojų registro. Tiriamasis laikotarpis – 3 mėnesiai iki apklausos arba 12 pastarųjų mėnesių.

Tyrimą iš dalies finansavo Europos Sąjunga.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder