Užėjusi į valstybinę įstaigą, moteris su šunimi vedliu patyrė sunkumų
Moteris kreipėsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą, kuri konstatavo, kad įstaigos paslaugos nebuvo tinkamai prieinamos žmonėms su regos negalia.
Priekabiavimo dėl negalios Tarnyba nenustatė. Jau tyrimo metu Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra suskubo situaciją taisyti.
Teigė, kad darbuotoja padėti atsisakė
Skunde Tarnybai moteris nurodė, kad praėjusių metų vasarą ji su šunimi vedliu apsilankė Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje, įsikūrusioje Vilniuje, Švitrigailos gatvėje.
Užėjusi į vidų ir paklaususi, ar čia pateko ir kaip užsiregistruoti vizitui, ji esą išgirdo grubų darbuotojos toną, šaukimą ir atsisakymą padėti.
„Bandžiau derėtis dėl informacijos, klausdama, kur eiti, ir kad man reikia pagalbos, nes esu akla. Be to, ant mano šuns liemenės parašyta „vedlys“, – skunde aiškino moteris.
Tačiau įstaigos darbuotoja esą pareiškė, kad tai ne jos problema, liepė moteriai eiti pasiimti talonėlį, taip pat prašyti kitų žmonių pagalbos.
Tokios pagalbos moteris sulaukė iš vienos įstaigos klientės. „Ji pasisiūlė man padėti pasiimti talonėlį, kurio išdavimas aklam žmogui yra neprieinamas.
Aklas žmogus neturėtų kaip ubagas maldauti institucijose pagalbos, neturėtų prašinėti kaip išmaldos kitų laukiančių klientų padėti, neturėtų būti verčiamas naudotis jam neprieinama technologija. Tai buvo labai žeminanti patirtis“, – skundėsi moteris.
Pažeidimas buvo nustatytas
Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra tikino, kad darbuotoja bendravo mandagiai ir skunde minėtų frazių nevartojo. Tai patvirtino ir kita tuo metu dirbusi įstaigos atstovė.
Be to, nurodyta, kad pareiškėja į specialistę esą kreipėsi nelaukdama savo eilės, kai tuo metu buvo aptarnaujamas kitas asmuo.
Visgi valstybinės įstaigos atstovai pripažino, kad žmonės su regos negalia, atvykę į Agentūrą, neturi galimybės savarankiškai pasinaudoti eilės valdymo sistema.
Pasirodo, kad eilės numerį išduodantis pultas turi tik liečiamąjį ekraną, o juo be pašalinių pagalbos asmenys su regos negalia naudotis negali.
Pasak lygių galimybių kontrolierės pareigas laikinai einančios Seimo kontrolierės Jolitos Miliuvienės, tyrimo metu negauta duomenų, patvirtinančių, kad pareiškėjai buvo suteikta pakankamai informacijos bei reikiama pagalba tam, kad ji oriai galėtų gauti paslaugas.
„Kitaip tariant, šiuo atveju dėl nepritaikytos eilių valdymo sistemos ir reikiamos pagalbos trūkumo buvo pažeista teisės aktuose įtvirtinta pareiga užtikrinti tinkamą prieinamumą asmenims su negalia gauti administracines paslaugas, o tai laikytina lygių galimybių pažeidimu“, – konstatavo kontrolierė.
Ėmėsi gerinti aptarnavimą
Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra jau tyrimo metu pranešė, kad ėmėsi žingsnių gerinti asmenų su negalia aptarnavimą. Buvo įsteigta papildoma konsultanto (-ės) pareigybė, atliktas patalpų pritaikymo asmenims su regos negalia vertinimas, ruošiamasi atnaujinimo darbams, surengti mokymai personalui.
Pranešta, kad taip pat sprendžiamas klausimas dėl eilių valdymo sistemos pritaikymo asmenims su regos negalia, kad jie turėtų galimybę ja naudotis savarankiškai.
„Šis skundas ne tik padėjo išryškinti paslaugų prieinamumo trūkumus Agentūroje, bet ir paskatino instituciją imtis konkrečių veiksmų, kad asmenys su negalia gautų visapusiškai prieinamą ir tinkamą aptarnavimą.
Būtų gerai, kad būtent taip į lygių galimybių pažeidimus reaguotų visi paslaugų teikėjai ar prekių pardavėjai“, – sakė lygių galimybių kontrolierės pareigas laikinai einanti Seimo kontrolierė J. Miliuvienė.
Rašyti komentarą