Naudokitės viena taisykle, jei norite apsaugoti automobilį per lietų

Jei norite apsaugoti savo automobilį, būtina vadovautis viena taisykle – jei važiuojant per balą matote, kad vandens lygis pasiekė pusę rato aukščio, nevažiuokite toliau. Taip LRT RADIJUI sako saugumo ekspertas technikos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas.

Anot jo, tokio gylio baloje itin padidėja tikimybė, kad vandens gali patekti į variklį, kas gali sukelti hidrosmūgį.

– Specialistai sako, kad vanduo ar kitas skystis, patekęs į veikiančio variklio cilindrus, sukelia stiprų mechaninį smūgį – vadinamąjį hidrosmūgį. Kokia tikimybė, kad tai gali atsitikti per liūtį?

– Jei automobilis įvažiavo į vandens apsemtą kelio ruožą ir per oro siurbimo angą pateko kad ir nedidelis kiekis vandens, gali įvykti hidrosmūgis. Jeigu variklis, įvažiavus į vandens apsemtą kelią, staiga užgeso ir girdisi smūgio garsas, dažniausiai variklis neapsieina be kapitalinio remonto.

Įsivaizduokite – į talpą pripilame vandens ir bandome suspausti. Ta talpa sprogs ar sutrūks.

Jeigu toje talpoje, kad ir plastikiniame butelyje, būtų oras, jį galėtumėte suspausti. Vidaus degimo varikliuose, degimo kameroje spaudžiamas oras ir nedidelis kiekis kuro.

Kai į šią kamerą patenka vandens, stūmoklis turi jį suspausti, bet vanduo nėra spūdus – jo suspausti neįmanoma.

Dėl to įvyksta mechaninai lūžiai, mechaniniai gedimai.

Važiuojant per balas, taikoma viena taisyklė – jeigu balos, apsemto kelio ruožo lygis įvažiavus pakyla aukščiau [...] kaip iki pusės rato, nevažiuokite per tą balą, jei nenorite sugadinti automobilio.

Jei mėgstate riziką arba jūsų automobilis specialiai paruoštas – oro angos išvestos aukščiau – galite važiuoti.

Būna ir tokių situacijų, kai žmogus įvažiuoja į gana negilią balą, bet šalia važiuojantis automobilis sukelia bangą.

Ta banga aplieja automobilio priekį, kur yra oro paėmimo grotelės. Tada variklis įtraukia tą vandenį ir užgesta. 

– Kokiems varikliams labiausiai pavojingas vanduo – dyzeliniams, benzininiams ar hibridiniams?

– Benzininiams varikliams vanduo pavojingas net ir mažesnėse balutėse, [...] nes gali būti aptaškytos elektrinės dalys per ten, kur ateina kibirkštis į degimo kamerą.

Dyzeliniams varikliams baisiausia, kai vanduo patenka į kuro degimo kamerą, t. y. per ten, kur paimamas oras.

Dažniausiai tai būna priekinės automobilio grotelės.

Jeigu palikote automobilį aikštelėje, o ryte atėję matote, kad vandens daugiau nei pusė rato, vienintelis būdas, jeigu yra galimybė, įlipkite į automobilį per bagažinę. Pabrėžiu – ne per dureles. Jeigu pabandysite atidaryti dureles, pribėgs vandens.

Atsidarykite automobilio bagažinę, dažniausiai nebūna tiek vandens, kad jis siektų ir bagažinę.

Paprastai stovėti paliktame automobilyje įjungta pavara arba rankinis stovėjimo stabdis. Jį išjunkite ir pabandykite tempti tą automobilį.

Tokiu atveju tikimybė, kad per uždarytas automobilio dureles ar kitas dalis pribėgs vandens į saloną yra mažesnė.

Žinoma, jeigu automobilis gilioje baloje stovės keletą parų, tai yra blogai. [...]

Jeigu automobilis gavo tik vandens smūgį, kuris sudaužė variklį, bet daugiau nieko rimto neatsitiko, galima atlikti variklio remontą.

Tada variklis gali veikti kokybiškai. Bet, jeigu automobilis buvo apsemtas, vandens buvo ir salone, tokio automobilio nerekomenduočiau nei priešui, nei draugui, nei pažįstamui. 

Taisyklė paprasta – pamatėte balą – nevažiuokite.

Draudimo kompanijos tokios žalos jums nekompensuos. 

Archyvų nuotr.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder