Tam, kad sprendimas dėl Lietuvos vėliavos terminalo laive būtų įgyvendintas, bus peržiūrėta eilė su laivybos reglamentavimu susijusių teisės aktų. Bus siekiama užtikrinti, kad taikomas reguliavimas sudarytų sąlygas registruoti tokio tipo laivus su išdujinimo įrenginiais (FSRU) kaip „Independence“ bei atitiktų gerąsias pasaulines SGD laivų-saugyklų veiklos reguliavimo praktikas.
Pasirinkta laivo registravimo jurisdikcija apsprendžia jam taikomus laivybos reikalavimus, laive dirbantiems jūreiviams taikomą mokestinę bazę ir kitus reikalavimus laivo įgulai.
„Independence“ dėl savo strateginės reikšmės yra tapęs vienu iš Lietuvos energetinio saugumo ir energetinės nepriklausomybės simbolių, tad natūralu, jog perėmus valdymą nuosavybės teise, jam būtų suteikta Lietuvos Respublikos vėliava ir registracija Lietuvoje”, – sako Energetikos ministras Dainius Kreivys.
„Pagal įprastą pasaulyje laivybos praktiką daugiausia dujovežių ir SGD laivų-saugyklų registruota atviruose registruose, tokiuose, kaip, pavyzdžiui, Maršalo salos. Tokiose jurisdikcijose taikomas gana lankstus ir universalus reguliavimas, sukurtas per ilgametę laivybos įmonių patirtį.
Įvertinus Klaipėdos SGD terminalo svarbą bei reikšmę, renkamės kiek sudėtingesnį, bet labiausiai priimtiną kelią mūsų pirmam nuosavam SGD laivui-saugyklai „Independence“ (liet. „Nepriklausomybė“), o geriausiai nepriklausomybę simbolizuoja ant šio terminalo laivo plazdanti lietuviška trispalvė”, – sako KN generalinis direktorius Darius Šilenskis.
Vyriausybei taip pat buvo pristatytas ir ketinimas dėl laivo-saugyklos eksploatavimo ir techninės priežiūros (O&M) paslaugų pirkimo.
Artimiausiu metu KN skelbs viešąją rinkos konsultaciją, kurios metu bus siekiama rinkos dalyvius supažindinti su būsimuoju pirkimu ir sulaukti rinkos dalyvių pastabų bei komentarų pateiktiems pirkimo dokumentų projektams.
Pasak D. Šilenskio, priimant sprendimą dėl laivo-saugyklos eksploatavimo ir techninės priežiūros, esminis kriterijus buvo gebėjimas užtikrinti nepertraukiamą ir efektyvų terminalo veikimą, ypač atsižvelgiant į strateginę šios infrastruktūros reikšmę aprūpinant dujomis regiono dujų vartotojus.
„KN iki šiol nebuvo laivybos įmonė ir neturi sukaupusi laivų eksploatacijos patirties. Mūsų atsakomybė apima komercinės tokių terminalų veiklos užtikrinimą, nuo laivo jungties iki kliento ar dujotiekio einančios infrastruktūros, krantinės su visais įrenginiais, iki dujotiekio bei dujų apskaitos stočių techninės eksploatacijos ir priežiūros.
Konsultavomės su tarptautiniais ekspertais ir įsitikinome, kad samdydami rangovus efektyviau valdytume žmogiškuosius ir finansinius laivo operavimo kaštus, galėtume priimti ekonomiškesnius sprendimus dėl laivo eksploatacijos ir priežiūros, galiausiai – turėtume daugiau galimybių lanksčiai reaguoti prireikus papildomų įgulos narių ar kilus laivo remonto poreikiui.
Atsižvelgdami į tai, įvertinome, kad pasitelkdami rinkos kompetencijas laivo-saugyklos eksploatavimui bei techninei priežiūrai šiame etape gerokai efektyviau ir naudingiau užtikrinsime patikimą SGD terminalo veiklą, o tuo pačiu kaupsime ir reikiamą patirtį, jei ateityje KN nuspręstų tokia veikla užsiimti savarankiškai,“ – sako D. Šilenskis.
Planuojama, kad viešoji konsultacija būtų pradėta šių metų II ketv., o tarptautinis paslaugos pirkimas inicijuotas 2022 m. III ketvirtį.
SGD laivas-saugykla su išdujinimo įrenginiu KN nuosavybėn pereis 2024 metų pabaigoje.
Rašyti komentarą