Nuo rytojaus – svarbūs pokyčiai vairuotojams: kai kurie turėtų suskubti pasirūpinti savo automobiliais

(4)

Kaip ir kiekvieną rudenį – taip ir pavasarį, vairuotojų neišvengiamai laukia pokyčiai. Nors vairuotojų žiema prasideda mėnesiu anksčiau, o pavasaris – mėnesiu vėliau nei tai nurodo kalendorius, saugaus eismo ekspertai pastebi, kad kasmet vairuotojai ne tik pamiršta svarbias taisykles, tačiau ir neišvengia klaidų. Tad ką svarbu žinoti nuo balandžio 1 dienos.

 

Ypač svarbu, kad atėjus balandžiui keičiasi ne tik maksimalus leistinas greitis greitkeliuose ir magistraliniuose keliuose, tačiau ir prasideda vasarinių padangų sezonas.

Nuo balandžio 1 iki spalio 31 dienos lengvųjų automobilių, motociklų ir triračių vairuotojai gali važiuoti maksimaliu 120 km/val. greičiu, o magistralėse – 130 km/val. greičiu.

Vairuotojai, kurie žiemos metu naudoja dygliuotas padangas, taip pat turėtų susirūpinti, mat pagal galiojančias Kelių eismo taisykles, dygliuotos padangos gali būti eksploatuojamos iki balandžio 10 dienos (neįskaitant).

Iki šios dienos nepasikeitus padangų į vasarines arba dyglių neturinčias kitas padangas – tokie vairuotojai gali sulaukti baudos nuo 50 iki 100 eurų.

Neskubėkite

Tiesa, kitiems vairuotojams saugaus eismo ekspertai pataria pernelyg neskubėti bei tinkamai įvertinti tiek eismo sąlygas, tiek ir savo įgūdžius.

Vairavimo mokytojas ir „Grockio vairavimo mokyklos“ vadovas Aurimas Grockis ragino prisiminti ankstesnius metus, mat ne kartą balandžio mėnesį švenčiant Velykas, jas teko sutikti su sniegu, o prieš kelis metus sniegas iškrito net gegužės 9 dieną.

„Neretai žmonės paskuba pasikeisti padangas, jaunimas nori automobilius pasipuošti gražesniais ratlankiais, tačiau ne retas reiškinys, kad ir balandį sulaukiame sniego, o tuomet keliuose prasideda nuotykiai.

Tam, kad jų išvengtume, siūlyčiau palaukti bent balandžio vidurio bei įvertinti, kokie orai vyrauja tuo metu. Jei ir tuomet būna gana vėsu, vertėtų palaukti dar ilgiau.

Svarbu prisiminti, kad vasarinių padangų efektyvumas ima mažėti temperatūrai nukritus iki 5 laipsnių šilumos“, – įžvalgomis dalijosi A. Grockis.

FOTO: ELTA / Josvydas Elinskas

Įvertinkite savo įgūdžius ir galimybes

Nors jau ir kovo mėnesį buvo galima išvyksti gatvėmis ridančių motociklininkų, vairavimo instruktorius primena, kad vos prasidėjus sezonui „plieninių žirgų“ mėgėjai taip pat turėtų neskubėti užsukti rankenos, o pirmiausia – pasirūpinti savo bei kitų saugumu ir prisiminti per žiemą pamirštus įgūdžius.

„Būtų saugiausia ir geriausia, jei prieš važiuodami į gatves vairuotojai įgūdžius prisimintų uždarose aikštelėse, jei reikia – kreiptųsi į vairavimo mokyklas, dar kartą atliktų manevravimo, stabdymo pratimus, pajaustų, kaip valdosi motociklas ir tik tuomet riedėtų į gatves“, – rekomendavo vairavimo mokytojas.

Tiesa, prisiminti įgūdžius saugaus eismo ekspertas rekomenduoja ne tik žiemą garažuose motociklus laikiusiems motociklininkams, tačiau ir šaltuoju metų laiku apskritai nevairavusiems, ypač pradedantiesiems, vairuotojams.

„Tikrai yra tokių vairuotojų, kurie vos įgiję teisę vairuoti, dėl įvairių baimių ja vengia naudotis žiemą.

Tokiu atveju, net ir sulaukus pavasario, tokiems vairuotojams, siūlyčiau taip pat pirmiausia prisiminti įgūdžius.

Žmonės pamiršta dairytis, nepastebi šalia riedančių dviratininkų, neišgirsta gretimoje juostoje važiuojančių automobilių, todėl labai svarbu šiuos įgūdžius prisiminti saugiai – dėl papildomos pamokos kreiptis į vairavimo mokyklą, pasivažinėti nuošaliau esančiuose keliuose, į miestą išvažiuoti tomis valandomis, kai eismo intensyvumas yra mažesnis“, – patarė vairavimo mokytojas.

FOTO: ELTA / Josvydas Elinskas

Prisiminkite, kad kelyje esate ne vieni

A. Grockis taip pat atkreipė dėmesį, kad neretas vairuotojas, prasidėjus pavasariui ir vasarinių padangų sezonui, vis dar būna pamiršęs, kiek apskritai skirtingų eismo dalyvių grupių dalyvauja eisme, o dėl to neišvengia ir nelaimingų įvykių.

„Žiemą eismo dalyvių sumažėja, lieka automobiliai ir pėstieji. Atėjus pavasariui jų sparčiai ima daugėti – į kelius išvažiuoja motociklininkai, motorolerių, mopedų, dviračių, elektrinių paspirtukų vairuotojai, taip pat kitų, rečiau sutinkamų transporto priemonių, vairuotojai.

Žiemą žmonės įpranta dairytis ar šalia nėra automobilių, todėl prasidėjus pavasariui rikiuodamiesi nė nepastebi, kad šalia važiuoja motorolerio ar dviračio vairuotojas.

Dėl to sezono pradžioje eismo nelaimių įvyksta daugiau, tad ypač svarbu, kad visi eismo dalyviai išlaikytų budrumą“, – akcentavo A. Grockis.

Išlaikyti budrumą vairavimo mokytojas patarė ir renkantis važiavimo greitį. Nors įstatymai numato, kad nuo balandžio 1 dienos greitkeliuose ir magistralėse jis padidėja, anot A. Grockio, ypač svarbu, kad vairuotojai visuomet tinkamai įvertintų oro ir eismo sąlygas bei rinktųsi ne maksimalų leistiną, tačiau saugų ir jų vairavimo įgūdžius atitinkantį greitį.

„Jei šilta, šviečia saulė ir eismo sąlygos yra geros – pasirinktas greitis gali būti toks, koks tame kelyje yra leistinas.

Tačiau jei lyja, ūkanota, eismo sąlygos tampa sudėtingesnės, tuomet kiekvienam vairuotojui patarčiau į tai atsižvelgti ir pagal tai pasirinkti ir toms sąlygoms tinkantį, veikiausiai mažesnį, greitį“, – patarė vairavimo instruktorius.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder