15 situacijų, kai geriau paskambinti, o ne siųsti SMS žinutę

Nors tekstiniai pranešimai tapo nepakeičiami greitam ir patogiam bendravimui, yra situacijų, kai jie gali padaryti daugiau žalos nei naudos. Tai ypač pasakytina apie svarbius, jautrius ar emocingus pokalbius, kur intonacijos, mimikos ir asmeninio kontakto stoka gali sukelti nesusipratimus ar įžeidimus.

Psichologai ir komunikacijos ekspertai sutaria, kad tam tikrais atvejais geriau atidėti telefoną ir paskambinti arba susitikti asmeniškai. Štai keletas pavyzdžių, kai geriau aptarti balsu arba akis į akį, nei tekstinėmis žinutėmis.

1. Kai reikia greito atsakymo arba skubos

Tekstinės žinutės yra patogios, bet negarantuoja greito atsakymo. Jei situacija reikalauja greito sprendimo arba skubaus dėmesio (pavyzdžiui, ekstremali situacija, skubus klausimas arba reikia greitai ką nors patikslinti), skambutis yra efektyviausias būdas gauti atsakymą. Žmonės linkę greičiau atsakyti į skambučius nei į SMS.

2. Santykių nutraukimas

Net jei susitikinėjote neilgai, nutraukti santykius tekstine žinute yra labai nepagarbu. Tai atima iš kito žmogaus galimybę gauti paaiškinimus, užduoti klausimus ar išreikšti savo emocijas. 

Gyvas pokalbis, nors ir gali būti sudėtingas, rodo brandą ir pagarbą kito jausmams. Santykių psichologijos ekspertai pažymi, kad tiesioginis bendravimas padeda abiem pusėms geriau išgyventi išsiskyrimą ir išvengti nepasakytų žodžių jausmo.

3. Susitikimų atšaukimas be rimtų paaiškinimų

Tiesiog parašyti „nepavyks“ atšaukiant pasimatymą ar susitikimą gali sudaryti įspūdį, kad radote kažką įdomesnio arba tiesiog negerbate kito žmogaus laiko. 

Jei susiklostė nenumatytos aplinkybės, geriau paskambinti telefonu, trumpai paaiškinti situaciją (nesileidžiant į nereikalingas detales, jei tai nėra tinkama) ir būtinai pasiūlyti naują datą ar laiką. Tai parodys jūsų susidomėjimą ir mandagumą.

4. Išspręskite nesusipratimus ar konfliktus, kurie jau kilo per tekstinius pranešimus

Dažnai būna, kad tekstiniai pranešimai sukelia nesusipratimus dėl tono trūkumo. Jei jaučiate, kad pokalbis pokalbių programoje įstrigo, kilo nesusipratimas arba kyla emocijos, geriau nedelsiant pereikite prie telefono skambučio. Tai leis išsiaiškinti situaciją, išgirsti intonacijas ir išvengti tolesnio konflikto.

5. Blogos naujienos

Naujienos apie darbo netekimą, ligą, artimųjų mirtį ar kitus liūdnus įvykius reikalauja ypatingo taktiškumo, užuojautos ir paramos. Tekstinėmis žinutėmis neįmanoma perteikti užuojautos intonacija, veido išraiška ar prisilietimu. 

Tai gali atrodyti šalta ir beširdė, sustiprindama žinutę gavusio asmens skausmą. Skambinant telefonu ar susitinkant asmeniškai galima suteikti emocinę paramą ir atsakyti į klausimus.

6. Pranešimai apie didelius džiaugsmingus įvykius

Nors gali atrodyti, kad džiaugsmingas naujienas galima pranešti kaip nori, dideli įvykiai, tokie kaip svajonių darbo gavimas, vedybos, vaiko gimimas, nusipelno gyvo aptarimo. 

Tai leidžia pasidalinti nuoširdžiomis emocijomis, išgirsti nuoširdžius sveikinimus ir pamatyti džiaugsmą pašnekovo veide. Komunikacijos ekspertai teigia, kad tokie momentai stiprina ryšius tarp žmonių.

7. Konfidencialios informacijos siuntimas

Finansiniai duomenys, slaptažodžiai, asmeninės nuotraukos ar kita konfidenciali informacija neturėtų būti siunčiama tekstiniais pranešimais. SMS pranešimai gali būti perimti, o telefonai pamesti ar sugadinti. 

Net jei siunčiate tai patikimam asmeniui, visada yra rizika, kad informacija pateks į netinkamas rankas. Tokiai informacijai geriau naudoti saugius ryšio kanalus arba aptarti ją asmeniškai.

8. Jei ketinate aptarti delikatus finansinius klausimus, nesusijusius su tiesioginiu konfidencialios informacijos perdavimu

Nors tiesiogiai perduoti konfidencialią informaciją negalima, aptariant finansinius susitarimus, išlaidų paskirstymą, bendrą biudžetą ar bet kokius kitus jautrius piniginius klausimus dažnai reikia išsamiai paaiškinti ir pasiekti abipusį susitarimą. Kalbant galima išvengti nesusipratimų ir užtikrinti aiškumą tokiais jautriais klausimais.

9. Jei pokalbis tampa per ilgas

Jei pastebėjote, kad jūsų tekstiniai pokalbiai virto ilgu „ping-pongu“ ir diskusijos tema užsitęsia bei tampa sudėtinga, tai aiškus signalas, kad laikas pereiti prie skambučio. Tai sutaupys laiko abiem pusėms ir leis išspręsti klausimą daug greičiau.

10. Pykčio ar įžeidimų išliejimas

Esant stiprioms emocijoms, tokioms kaip įžeidimas ar pyktis, lengva parašyti tai, ko vėliau gali gailėtis. Tekstinės žinutės suteikia galimybę išsakyti savo nuomonę, tačiau dažnai neišsprendžia problemos, o tik apkrauna pašnekovą neigiamomis emocijomis. Geriau duoti sau laiko nusiraminti, o tada nuspręsti, ar verta apskritai aptarti situaciją, o jei taip, tai asmeniškai.

11. Ginčo tęsimas

Kai ginčo metu emocijos viršija ribas, labai norisi „prispausyti“ oponentą tekstu. Tačiau tai dažnai tik paaštrina konfliktą. Tekstiniuose pranešimuose lengva neteisingai interpretuoti toną, o vizualinio kontakto stoka trukdo suprasti neverbalinius signalus, kurie galėtų padėti nuraminti situaciją. Asmeninis pokalbis leidžia sumažinti įtampą, išklausyti vienas kitą ir rasti kompromisą.

12. Gandų ar paskalų skleidimas

Viskas, ką siunčiate tekstine žinute, gali tapti vieša informacija. Ekrano kopijos išlieka amžinai, ir net jei rašote tik draugei, nėra garantijos, kad to nepamatys kiti. Gandų skleidimas ar įžeidžiančių dalykų rašymas SMS žinutėmis gali pakenkti jūsų reputacijai ir turėti rimtų pasekmių.

13. Skundai dėl darbo ar kolegų

Diskutuoti apie problemas darbe, skųstis viršininku ar kolegomis tekstinėmis žinutėmis yra rizikinga. Net jei rašote tai „asmeninėse žinutėse“ kolegai, yra tikimybė, kad jūsų žinutė gali būti persiųsta ar panaudota prieš jus. Tokias pokalbius geriau vesti asmeniškai, patikimoje aplinkoje, kur yra mažiau rizikos jūsų karjerai ir reputacijai.

14. Atleidimas „vienu sakiniu“

Paprastas „atsiprašau“ tekstinėje žinutėje gali atrodyti šaltas ar nenuoširdus, net jei įdėjote į jį daug jausmų. Atleidimas yra procesas, kuris reikalauja nuoširdumo, pasiryžimo pripažinti savo kaltę, išklausyti kitą pusę ir parodyti, kad suprantate padarytą žalą. Jei negalite susitikti asmeniškai iš karto, geriau parašykite, kad norite atsiprašyti asmeniškai, ir pasiūlykite susitikimą arba pokalbį telefonu.

15. Kai tiesiog norisi išgirsti žmogaus balsą

Kartais paprasčiausia priežastis yra geriausia: jei tiesiog pasiilgote žmogaus, seniai negirdėjote jo balso arba norite pajusti didesnį artumą, skambutis yra puikus būdas susisiekti. Tekstas gali būti funkcionalus, bet ne visada gali pakeisti gyvo bendravimo šilumą.

Technologijos mus suartina, bet tik tada, kai jas naudojame protingai. Ten, kur svarbios emocijos, gyvas atsakas, empatija ir užuojauta, tekstiniai pranešimai gali tapti kliūtimi. 

Atkreipkite dėmesį į tai, ką siunčiate, ir prisiminkite: kartais telefono skambutis ar asmeninis susitikimas yra geriausias pasirinkimas veiksmingai ir sveikai bendrauti.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder